Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا با ماده 10 این طرح با 172 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس ماده ۱۰ این طرح؛ سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است منابع مورد نیاز برای اجرای این قانون را سالانه در بودجه سنواتی دستگاههای مجری این قانون پیش بینی و تخصیص صددرصد (۱۰۰٪) را صادر نماید.

همچنین نمایندگان با ماده 11 این طرح با 180 رأی موافق، یک رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده ۱۱ نیز آمده است؛ دولت و کلیه دستگاههای مشمول این قانون موظف هستند هر چهار ماه یکبار گزارش عملکرد خود را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای طرح در مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

در ادامه وکلای مردم در مجلس با ماده 12 این طرح با 169 رأی موافق، 6 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده ۱۲ این طرح نیز آمده است؛ وزارت اطلاعات و سایر دستگاه های اطلاعاتی موظفند اسامی کسانی که در این تصمیم مشارکت داشته اند، شناسایی و به قوه قضائیه معرفی نمایند تا اقدام قانونی مقتضی به عمل آید.

نمایندگان در ادامه به بررسی ماده 13 طرح مذکور پرداختند و آن را با 169 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۱۳؛ کلیه تکالیف مرتبط با نیروهای مسلح مقرر در این قانون بر اساس تدابیر فرماندهی کل قوا قابل اجراء می باشد.

در نهایت بهارستان نشینان با 176 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن در ماده 14 طرح مذکور تاکید کردند که این قانون از زمان تصویب، اجرا شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جلسه علنی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن

لایحه‌ای که روز گذشته توسط مجلس سنا ایالات متحده به‌منظور «فیلترشدن یا فروش تیک تاک» تصویب شده بود، حالا با امضای «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، به یک قانون تبدیل شده است. بایدن مجموعه‌ای از لوایح را امضا کرده است که شامل «قانون حمایت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» می‌شود و حالا Bytedance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را به فروش برساند یا با ممنوعیت آن روبرو شود. در واکنش به این موضوع، مدیرعامل تیک تاک ویدیویی را منتشر کرده که در آن می‌گوید «اطمینان داشته باشید که ما هیچ جا نمی‌رویم.»

به گزارش دیجیاتو، تیک‌تاک در بیانیه‌ای گفت که این قانون را در دادگاه به چالش خواهد کشید.

بیانیه تیک تاک در واکنش به امضای «جو بایدن»

در متن بیانیه این شرکت آمده است:

«معتقدیم که حقایق و قانون به نفع ماست و ما در نهایت پیروز خواهیم شد. واقعیت این است که ما میلیارد‌ها دلار برای ایمن نگه‌داشتن داده‌های کاربران ایالات متحده سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و پلتفرم خود را از نفوذ و دستکاری خارجی دور نگه داریم. این ممنوعیت هفت میلیون کسب‌و‌کار را ویران خواهد کرد و ۱۷۰ میلیون آمریکایی را سرکوب می‌کند.»

«شو زی چو»، مدیرعامل تیک تاک نیز با انتشار ویدیویی، از این قانون به‌عنوان «لحظه‌ای ناامیدکننده» برای شرکت یاد کرد و گفت:

«اشتباه نکنید. این یک ممنوعیت برای تیک تاک و یک ممنوعیت برای شما و صدای شماست. این قانون در واقع طعنه‌آمیز است، زیرا آزادی بیان در تیک تاک منعکس‌کننده همان ارزش‌های آمریکایی است که ایالات متحده را به نور امید آزادی تبدیل می‌کند.»

این قانون به Bytedance، شرکت مالک تیک‌تاک که در چین مستقر است، یک سال فرصت می‌دهد تا شبکه اجتماعی خود را به مالک جدیدی بفروشد. اگر شرکت چینی نتواند چنین کاری را انجام دهد، TikTok از حضور در استور‌های برنامه و سرویس‌های میزبانی وب ایالات متحده منع خواهد شد.

برخلاف تلاش‌های قبلی برای فروش یا ممنوعیت اجباری تیک تاک، «قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربردی کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» از حمایت گسترده دو حزبی برخوردار بوده است و توانست با سرعت قابل توجهی در کنگره پیشرفت کند.

دیگر خبرها

  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟