Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود تجریشی مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در سفر به تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضیعت دریاچه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه به طور کامل احیا نشده و نباید به وضیعت کنونی دریاچه اعتماد کرد.

 وی در مورد سیل های اخیر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: سیل‌های اخیر حدود ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه کرده است که برای احیای کامل این دریاچه چهار میلیارد متر مکعب آب باید وارد دریاچه شود که پیش‌بینی آن است که تا سال ۱۴۰۲ دریاچه ارومیه بطور کامل احیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در مورد همکاری این ستاد با دانشگاه تبریز اظهار داشت: دانشگاه تبریز از آغاز بکار ستاد احیای دریاچه ارومیه  همواره در کنار این ستاد بوده و کارهای پایش و مطالعاتی دریاچه ارومیه بدون کمک دانشگاه تبریز مقدور نبود.

تجریشی در رابطه با عدم همکاری برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان با ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: گزارش‌‌هایی از سوی ستاد احیا به ریاست محترم جمهور و دکتر عیسی کلانتری از کم کاری چند تن از مدیران در قبال دریاچه ارومیه ارائه شده است که توسط رئیس‌جمهور و مسئولان مربوطه در کشور با این افراد برخورد شده‌ اما بنا به برخی دلایل از رسانه‌ای شدن این موضوعات خودداری کردیم.

وی در مورد وضیعت پروژه های اجرایی ستاد احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های بودجه در کشور و حال نسبتا خوب دریاچه ارومیه و کاهش ۴۰ درصدی بودجه، نامه نگاری‌هایی با ریاست محترم‌جمهور و سازمان برنامه و بودجه انجام شده است که طی هفته‌های آتی آقای جهانگیری و نمایندگان سازمان برنامه بودجه جهت بازدید میدانی از وضعیت دریاچه به ارومیه سفر خواهند کرد و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

تجریشی در پایان در مورد بودجه مورد نیاز دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۸ گفت: ما برای سال جاری چهار بسته طراحی کردیم؛ هزینه هایی که ضروری هستند و باید برای‌شان تامین مالی انجام گیرد که مجموع این بسته ها هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است. سال گذشته توافقی که با سازمان برنامه بودجه انجام شده بود از هزار و ۲۰۰ میلیارد مصوب شده، ۵۰۸ میلیارد تخصیص‌یافت و بودجه امسال به برگزاری نشست های تخصصی و پیگیری ما مسئولان ستاد و شخص رئیس جمهور بستگی دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بودجه دریاچه ارومیه دستگاه های اجرایی استان سیل برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه

مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: دومین مرحله از رهاسازی آب در فاز اول از محل سد سیلوه پیرانشهر از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی‌سیب رهاسازی می‌شود.

وی اضافه کرد: در فاز اول ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در فاز دوم ۵ مترمکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپرآباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: در مجموع ۱۷ مترمکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه‌های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

رستگاری گفت: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • خبر رسانه سپاه از موج برخورد با دلالان فوتبال
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه