Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@15:33:01 GMT

80 درصد دانش آموزان خلخالی زیرپوشش سفیران سلامت هستند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۶۷۳۸

80 درصد دانش آموزان خلخالی زیرپوشش سفیران سلامت هستند

اردبیل - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال گفت: 80 درصد از مجموع دانش آموزان این شهرستان زیرپوشش مراقبت های بهداشتی سفیران سلامت مدارس قرار دارند.

به گزارش ایرنا ، دکتر علی اکبر شکارچی روز سه شنبه در آیین برگزاری سفره سلامت دانش آموزان مدرسه دخترانه ام کلثوم خلخال افزود: 20 درصد از مجموع دانش آموزان هم عضو سفیران سلامت مدارس بوده و در ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی به جمعیت دانش آموزی کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بیماری های غیر واگیر از جمله بیماری های قلبی ، عروقی ، دیابت ، چاقی ، کلیوی و سایر بیماری های ناشی از تغذیه نامناسب و کم تحرکی سلامتی افراد را تهدید می کند، اظهار داشت: ترویج فرهنگ درست تغذیه در بین دانش آموزان همچون راه اندازی سفره های سلامت می تواند در انتقال این فرهنگ به خانواده ها و کاهش بیماری های غیر واگیر مفید باشد.
شکارچی گفت: مصرف بی رویه نمک ، شکر ، چربی و گوشت قرمز از جمله عوامل دخیل در ابتلا به بیماری های غیر واگیر و بیماری هایی همچون فشار خون بالا ، سکته های قلبی ، نارسایی کلیوی و دیابت نیز نتیجه بی توجهی افراد به استفاده درست از مواد غذایی یاد شده است.
او یکی از اهداف سفیران سلامت مدارس در ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی را تلاش برای حذف نمکدان از سر سفره های غذایی همراه با ترویج مصرف غذای کم نمک برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های ناشی از مصرف نمک زیاد ذکر کرد.
دکتر شکارچی همچنین با اشاره به مصرف بی رویه گوشت قرمز اظهار کرد: بررسی های بعمل آمده از عوامل افزایش سرطان های دستگاه گوارشی بدن افراد حاکی از تاثیر مصرف زیاد گوشت قرمز است.
او افزود: نمک و شکر 2 سم سفید برای سلامتی انسان بوده و مصرف غذاهای شور ، شیرین و چرب نیز عوارض وخیمی را برای مصرف کنندگان این مواد خوراکی بدنبال دارد.
او از ورزش به عنوان مهم ترین عامل تندرستی و کاهش بیماری های روحی ، روانی و جسمی یاد کرد و گفت: اختصاص بخشی از وقت روزانه دانش آموزان و مردم به ورزش در کنار رعایت الگوی مصرف نمک ، شکر و روغن می تواند این افراد را از ابتلا به بیماری های شایع غیر واگیر دور کند.
در این مراسم زنگ هفته سلامت نواخته شده و دانش آموزان غذاهای سالم را در سفره سلامت صرف کرده و به بهترین غذاهای سالم تهیه شده توسط دانش آموزان هدایایی اهدا شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سفره سلامت خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای میرسلیم درباره حرکت اطرافیان خلخالی

بازدید 11 مصطفی میرسلیم درباره صادق خلخالی مدعی شد: »من خبر داشتم که برخی از همراهان ایشان برای اینکه مجوز ورود به یک خانه را بگیرند برخی از مواد مخدر یا موارد دیگر را به داخل منزل پرتاب می‌کردند و بعد به اهالی خانه می‌گفتند ما آمده‌ایم برای تفتیش و ... بالاخره این قبیل کارها زیاده‌روی هایی بود که اوایل انقلاب صورت می‌گرفت.» اظهارات تکان دهنده میرسلیم را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند
  • از دیگر مزیت‌های آسپرین بیشتر بدانیم
  • ۴۵ درصد جمعیت جهان از پوسیدگی دندان رنج می‌برند / پوسیدگی دندان؛ شایع‌ترین بیماری بشر
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان کودکان و دانش آموزان در کاشان
  • ثبت نام ۱.۷ میلیون کلاس اولی‌ آغاز شد
  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • ادعای میرسلیم درباره حرکت اطرافیان خلخالی
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد