Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@05:30:43 GMT

شانزدهمین هفته تئاتر برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۷۹۶۱

شانزدهمین هفته تئاتر برگزار می شود

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ خانه‌ تئاتر به رسم هر سال، همزمان با هفته دوم اردیبهشت جشن هفته‌ تئاتر را با حمایت مالی بانک‌ گردشگری و برخی مؤسسه های دیگر برگزار می کند.

بزرگداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای اجرایی همزمان در خانه هنرمندان و عمارت خانه‌ تئاتر و با برنامه‌هایی همچون نمایشگاه عکس‌ تئاتر، برنامه‌های ویژه انجمن‌های خانه تئاتر، تئاتر خیابانی، تئاتر محیطی، تئاتر صحنه‌ای، نشست‌های تخصصی همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز برنامه های هفته تئاتر با تئاتر پیمایی

دبیر شانزدهمین دوره جشن‌های خانه تئاتر گفت: برنامه های هفته تئاتر با حرکت نمادین تئاتر پیمایی 7 اردیبهشت از میدان ولیعصر7 ،​ میدان هفت تیر و چهارراه ولیعصر به سمت خانه هنرمندان آغاز می شود. 

محمود رضا رحیمی امروز در جمع خبرنگاران افزود:​ در واقع ۱۶ سال است که این رسم به دلیل هم افزایی انجمن‌ها تشکیل می‌شود. این جشن برنامه‌های مختلفی را به قصد معرفی اصل کرامت هنر تئاتر در نظر گرفته است و ما هر روز این هفته را به نام یکی از استادان و پیشکسوتان تئاتر از جمله عباس جوانمرد، بهرام بیضایی، ژاله علو، علی نصیریان، پری صابری، محمود دولت آبادی و ایرج راد برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اعضای شورای هنری از جمله مریم معترف، اصغر همت، مهدی قلعه، مجید گیاهی و بهزاد مرتضوی گفت: امسال سعی شده این جشن با چشم انداز‌های خانه تئاتر مقارن باشد و جشن‌های هفته تئاتر شامل برنامه های انجمن‌های نمایش نامه نویسان، کانون کارگردانان، انجمن بازیگران، انجمن طراحان صحنه و لباس، انجمن منتقدان و پژوهشگران، انجمن نمایش‌های خیابانی ، انجمن نمایش‌های عروسکی، کانون تئاتر کودکان و نوجوان (مشارکت با کودکان و ایجاد تئاتر خلاق) و انجمن طراحان پوستر‌ها همچنین انجمن موسیقی است. 

رحیمی دبیر شانزدهمین دوره هفته تئاتر با اشاره به همزمانی هفته تئاتر با جشنواره تئاتر دانشگاهی گفت: این تقارن ما را به فکر مشارکت انداخت و ما 5 سالن در اختیار تئاتر دانشجویان قرار دادیم تا فاصله اندک تئاتر دانشگاهی را با تئاتر حرفه‌ای کمتر کنیم .

دبیر هفته تئاتر یادآور شد: امسال ۲ مهمان خارجی خواهیم داشت. ادل لاراکی معاون سندیکای سراسری آلمان به همراه آقای بهبودی که ایرانی هستند ولی عضو سندیکای بازیگران تئاتر است در جشن حضور می‌یابند و در این جشن یک برنامه آموزشی خواهند داشت که بسیار جذاب است.

رحیمی با اشاره به برپایی مراسم پایانی جشن 15 اردیبهشت در برج میلاد گفت: قرار است از ۳۰ هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر،​ در کنار هنرمندان دیگر کانون‌ها تجلیل شود. 

وی افزود: ​برگزاری مراسم در برج میلاد به معنای رفتن به یک مکان فاخر نیست بلکه به این دلیل بوده است که ما روی حضور 2 هزار نفر از اهالی خانواده تئاتر حساب کردیم‌ و برنامه‌های مختلفی از جمله تکریم ۷ دبیر پیشین جزو آنها خواهد بود و امیدوارم بتوانیم شاهد حضور گسترده اهالی تئاتر در این مراسم که قرار است به کارگردانی حمیدرضا نعیمی برگزار شود، باشیم.

 

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهرام بیضایی خانه تئاتر ژاله علو بانک گردشگری روز جهانی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب ۱۹ عنوان برگزار می‌شود

سرکوت نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روز و هفته فرهنگی سنندج با محوریت روز سنه در قالب ۱۹ عنوان برنامه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ششم اردیبهشت از ساعت پنج تا هفت بعدازظهر در پردیس سینما بهمن برنامه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج عنوان کرد: برپایی نمایشگاه و حضوری نویسی با همکاری انجمن خوشنویسان، که افتتاحیه آن هشتم اردیبهشت در نگارخانه ارشاد برپا خواهد شد.

نجفی بیان کرد: رونمایی کتاب و پنل تخصصی موسیقی با همکاری دبیرخانه شهر خلاق شهر سنندج روز نهم اردیبهشت در محل فرهنگسرای شهرداری جنب پارک شهدا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران در هفته فرهنگی شهر سنندج، با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ژیوه‌ر در عمارت خسروآباد برپا خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج گفت: چندین گروه تئاتر خیابانی با همکاری انجمن هنرهای نمایش استان در محل پارک شانو سنندج اجرای نمایش دارند.

نجفی عنوان کرد: نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج، نمایشگاه و جشن آره پوستر با موضوع سنه، برپایی دومین جشنواره عکاسی و برگزاری نمایشگاه به صورت ملی و بین‌المللی با موضوع هفته فرهنگی (سنه) با حضور ۳۰ هنرمند از سراسر کشور، چهار ورک شاپ با حضور اساتید برتر حوزه عکس هم دیگر عناوین روز سنه خواهد بود.

وی گفت: برپایی کارگاه و نمایشگاه نقاشی و برپایی ایستگاه نقاشی دیواری کودکان، مراسم مولودی خوانی سنتی سنندج و تجلیل از خاندان قرآنی هم از دیگر عناوین برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج اذعان کرد: ویژه برنامه کودک و نوجوان مرتبط با موضوع سنه شامل کارگاه حکایت‌گویی، قصه‌گویی، موسیقی کودک و نقاشی کودک، دومین جشنواره ورزش پهلوانی و اکران فیلم کارگردان‌های سنندجی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای گرامیداشت روز و هفته فرهنگی شهر سنندج است.

نجفی بیان کرد: همایش مستوره اردلان، برپایی نمایشگاه کتاب با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های استان کردستان به مدت یک هفته در بوستان کتاب شهر سنندج هم از جمله دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج است.

کد خبر 6086113

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • ‌هفته سنندج چه برنامه‌هایی ‌برگزار می‌شود؟
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب ۱۹ عنوان برگزار می‌شود