Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حمید دامغانی ظهر دوشنبه در جمع مردم کالپوش در باب شرایط رانش زمین و تخلیه روستاهای این منطقه و پیگیری امور به میزبانی مسجد روستای حسین‌آباد بابیان اینکه سه حادثه طبیعی رانش، برف و سیل کشور را گریبان گیر کرد، ابراز داشت: مسئولیت رسیدگی به ۸۱ روستای دچار رانش زمین بهشهر و گلوگاه مازندران به سپاه استان سمنان واگذار شد اما حد رانش قابل قیاس با حسین‌آباد کالپوش نیست لذا در این قسمت رانش زمین همچنان ادامه‌دار بوده و متوقف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه رانش در حسین‌آباد کالپوش علاوه بر منازل به تأسیسات زیر بنایی نیز خسارات زده است، اضافه کرد: هر زمان که خاک انباشته از آب شود رانش زمین اتفاق می‌افتد اما باید این مسئله در کالپوش مورد کارشناسی دقیق قرار گیرد که علت آن از بارندگی و رطوبت زیاد منطقه است یا مشکلات از سد ناشی می‌شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد عج استان سمنان بابیان اینکه در حسین‌آباد کالپوش بحث جان مردم در میان است و باید اقدامات کارشناسی بدون فوت وقت انجام شود، ابراز داشت: در وهله نخست می‌بایست این موضوع روشن شود که آیا رانش به دلیل سد بوده است یا خیر، مشخص شدن علت می‌تواند در حل این بحران بسیار کمک کند.

دامغانی بابیان اینکه برای کار کارشناسی رانش زمین در حسین‌آباد کالپوش از ۱۰ استاد دانشگاه‌های مختلف بسیج مهندسان استفاده‌شده است، تصریح کرد: با نگاه نمی‌توان موضوع را ارزیابی و برای آن رأی صادر کرد این اقدام نیازمند طرح مطالعاتی سد است که موضوع از طریق دادستان استان و استاندار سمنان در دست بررسی قرار دارد.

وی بابیان اینکه موضوع رانش زمین از طریق نهادهای کشوری و استانی پیگیری می‌شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه کار کارشناسی زمان‌بر است لذا می‌بایست تا احصا نتیجه قطعی ساکنان برای اطمینان بیشتر خانه‌های خود را تخلیه و به‌جای امن‌تر سکونت کنند زیرا جان مردم بسیار حائز اهمیت است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد عج استان سمنان بابیان اینکه موضوع حسین‌آباد کالپوش بالغ‌بر ۱۰ بار در جلسات کشوری مطرح‌شده است، ابراز داشت: باید به این یقین دست پیدا کنیم که اثرات سد به‌طور ۱۰۰ درصدی تأثیری بر رانش زمین ندارد و حتی اگر ۱۰ درصد نیز این احتمال وجود داشته باشد و آزمایش‌ها ۱۰۰ درصد به اثبات رسید مدافع حق‌وحقوق مردم خواهیم بود.

کد خبر 4598174

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه استان سمنان رانش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۸۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرمنطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان این که بررسی‌های اولیه از فرونشست میدان امام حسین (ع) نشان از یک مسیر متروکه فاضلاب بود، گفت: مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد.

علیرضا نقوی افزود: زیرگذر امام حسین (ع) ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو که شب گذشته بر اثر بارندگی دچار فرونشست شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور و تلاش نیرو‌های منطقه مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • از فرونشست زیرگذر امام حسین و انسداد راه ها تا آبگرفتگی منازل
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)