Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-27@00:32:12 GMT

تعریفی جدید از مدیریت بحران!

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۸۲۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی صالحی زاده در یادداشتی نوشت: مدیریت بحران در مانورها و حرکات نمایشی و استفاده از پرستیژ بسیار موفق و عملیاتی است و عملکردی به موقع دارد!

 این مدیریت در بحران حقیقی غالباً غافلگیر می شود و زمانی متوجه بحران می شود که نصف استانهای کشور را بحران فرا گرفته است و زمانی اقدام می کند که دیگر کار از کار گذشته است و این بار اینقدر دستپاچه می شود که باز در مدیریت خدمات و کمکها دچار سردرگمی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیریتهایی که بزرگترین هنرشان در مواقع بحران مثل سیل اخیر، فقط #هشدار_برای_تخلیه_منازل است؛ اما نه مکانی برای استقرار پیش بینی کرده اند و یا اگر پیش بینی شده اطلاع رسانی درست نمی شود و نه امکاناتی برای تخلیه وسائل مردمِ گرفتار سیلاب؛ این وسط مردم سیل زده آواره بیابانها و کوهها می شوند و نگران آینده ای که نمی دانند چه می شود و ناامید از سابقه خلف وعده های مختلف مسئولان دولتی.

اگر نگاه مهربانانه و ایثارگرانه مردم و گروههای جهادی نباشد، خسارات بحران دوچندان می ماند.

 پیشگیری و پیش بینی از شرایط اولیه در مدیریت بحران است اما در سیل اخیر بویژه در خوزستان این دو شرط فراموش شده است و زمانی به فکر افتادند که آب جاده ها را بست و مرکز استان را به تسخیر خود درآورد و این نوع مدیریت تازه به فکر تامین گونی و بیل و چکمه برای زدن سیل بندهاست.
مدیریتی که فقط می گویند "جای نگرانی نیست" اما اصل نگرانی در همین نگاه چنین مدیرانی است و هر روز نگرانیها در وضعیت خوزستان بیشتر می شود.
 مدیرانی که حقوق مدیریت بحران را می گیرند اما در مواقع بحران، عملکردشان بحران زا است و اگر حضور ایثارگرانه مردم نباشد با این نوع مدیریت همه کشور روی #آب است!

در بحران اخیری که بخش های وسیعی از کشور را فرا گرفته است، امید به مدیرانی که با کت و کشور و فقط برای عکس یادگاری و رفع تکلیف به مناطق سیل زده می آیند و می روند نیست؛ تنها امید مردم خود مردم و نیروهای ارتشی و سپاهی و گروهای جهادی و مردمی هستند که این روزها جانانه و مخلصانه پای کار سیلزدگان در گلستان و لرستان و شیراز و خوزستان بوده و هستند...

مدیریت بحران، همین تلاش خالصانه گروههای جهادی در بسیج و سپاه و ارتش و نیروهای مردمی می باشد که این روزها همگان معترفند!

در چنین شرایط و مواقعی است که کمبود مدیران جهادی و انقلابی در مدیران اجرایی و داشتن حساسیت بیشتر در انتخابات احساس می شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند

افشین یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به منظور بررسی میزان آمادگی این استان در حوادث غیرمترقبه سفری یک روزه به استان کرمانشاه خواهد داشت.

وی افزود: هدف از این سفر بررسی مجموعه موضوعات و آخرین اقدامات پیشگیرانه در حوزه مدیریت بحران در کرمانشاه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به برنامه‌های این سفر اشاره کرد و گفت: قرار است رئیس سازمان مدیریت بحران بازدیدی از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب داشته باشد و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات ساخت و ساز در منطقه قرار بگیرد.

یگانه افزود: بازدید از بافت فرسوده، بررسی آخرین اقدامات انجام شده و روند پیشرفت ساخت و ساز در این مناطق و بازدید از آبشوران به عنوان یک نقطه حادثه خیز در شهر کرمانشاه از دیگر برنامه‌های این سفر است.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت جلسه ستاد مدیریت استان کرمانشاه با ریاست دکتر نامی و حضور مدیران استانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6088989

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند