Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مجله آمریکایی ' نشنال اینترست ' در مقاله ای پیرامون اقدام اخیر رییس جمهوری آمریکا در لغو معافیت خریداران نفت ایران نوشت که این اقدام دونالد ترامپ نشان داد دوستان واقعی واشنگتن در مسیر اعمال فشارهای اقتصادی به ایران چه کشورهایی هستند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ؛ نشریه آمریکایی نشنال اینترست در مقاله ای به قلم ' کورت میلز ' نوشت : لغو معافیت های نفتی آشکار کرد که کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی با اطمینان دادن به کاخ سفید درخصوص تامین بازار نفت جهان ؛ دوستان واقعی دولت ترامپ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نویسنده مقاله با اشاره به تهدیدات اقتصادی آمریکا مبنی بر به صفررساندن صادرات نفت ایران و نیز اقدام اخیر این کشور در تروریستی قلمداد کردن سپاه پاسداران ؛ به نقل از ' ریان کستلو ' از اعضای شورای ایرانیان – آمریکا ' نوشت که چنانچه ترامپ خواسته باشد از اشتباه 'جرج دبلیو بوش' در خاورمیانه اجتناب کند، مسیر اشتباهی را در قبال ایران در پیش گرفته است، با نتیجه ای اندک ، بولتون و طرفدارانش تمامی گزینه هایی که از طریق تحریم ها دارند را از بین برده که نتیجه ای جز سرپیچی هرچه بیشتر ایران در پی ندارد.
نشنال اینترست همچنین با اشاره به توییت اخیر دونالد ترامپ و واکنش او به جان کری وزیر امور خارجه اسبق آمریکا نوشت : 'جان کری» (وزیر امور خارجه پیشین آمریکا) و افرادی که به وی در سوق دادن آمریکا به انعقاد توافق هسته ای بسیار بدی با ایران کمک کردند، توصیه های خیلی بدی را در اختیار ایران قرار می دهند و این یعنی «نقض آشکار قانون لوگان.»
قانون لوگان که یک قانون فدرال ایالات متحده است، مذاکرات شهروندان غیرمسئول آمریکایی با دولت های متخاصم بدون اجازه مقام های آمریکا را جرم محسوب می کند.
به نوشته نشریه آمریکایی نشنال اینترست ؛ درحالیکه بیش از دو سال از ریاست جمهوری دونالد ترامپ سپری شده ؛ وی فشارهای بسیاری را به کشورهای تولید کننده نفت جهان وارد کرده است تا بهای نفت را پایین نگه دارند ؛ اما اقدام اخیر او در لغو معافیت خریداران نفت از ایران ؛ در عمل نتیجه ای معکوس بر بازارهای جهانی خواهد گذاشت .
بسیاری از تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازار انرژی معتقدند که این تصمیم ترامپ بهای نفت را در بازارهای جهانی افزایش خواهد داد و بهای نفت در روز گذشته به بالاترین سطح خود در شش ماه اخیر رسید.
کورت میلز نویسنده این مقاله در بخش دیگری از مطالب خود به تندروی های ' جان بولتون ' مشاور امنیت ملی آمریکا و سیاست های ضدایرانی او اشاره کرد و می نویسد تردیدی نیست که اقدام روز گذشته ترامپ ؛ پیروزی برای بولتون تندرو بود.
در این گزارش آمده است : چنانچه ترامپ طرح های بولتون را بدون بررسی به اجرا بگذارد قطعا بحران های تازه ای ایجاد خواهد شد و احتمال رویارویی نظامی نیز وجود دارد.
نشنال اینترست در ادامه نوشت: یک مقام سابق دولت آمریکا نزدیک به پمپئو گفت که وزیرخارجه به دنبال ریاست جمهوری 2024 آمریکا است، بولتون و پمپئو دو متحد باقی می مانند اما منافع آنان با یکدیگر متفاوت است.
اروپام **1302** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران آمريكا نشنال اينترست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۸۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به‌شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تأمین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه به‌خلاف میل تحریم‌کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

کنعانی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیداً انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفاً به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یادشده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیداً محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تأکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام‌زنی به دیگران کنند.

وی تأکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به‌خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

کنعانی اضافه کرد: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به‌دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی بنشانند و به‌گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

وی ادامه داد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضدتروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؟!! مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تأکید کرد: تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند