Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@19:56:49 GMT

سود تولیدکنندگان صنایع نساجی از فروش کمتر از ۱۰ درصد است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۱۶۹

سود تولیدکنندگان صنایع نساجی از فروش کمتر از ۱۰ درصد است

رییس اتحادیه بافندگان کارگاه‌های نساجی اصفهان گفت: تولیدکنندگان درآمد مطلوبی ندارند و تنها برای اخراج نکردن کارگرهایشان به فعالیت خود ادامه داده‌اند. منفعت تولیدکنندگان صنایع نساجی از فروش تولیدات کمتر از ۱۰ درصد است.

ابراهیم شیشه گر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تکذیب ادعای برخی از بانک‌ها مبنی بر ارائه تسهیلات به کارگاه های نساجی، اظهار کرد: متاسفانه ارائه تسهیلات بانکی با کارمزدهای کم به صاحبان کارگاه‌های نساجی صحت ندارد و کارگاه‌های نساجی در اخذ تسهیلات بانکی با سایر مردم و مشتریان بانک شرایط یکسانی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار بود تا بودجه ای برای ارائه تسهیلات بانکی و اعطای وام به کارگاه های نساجی در نظر گرفته شود اما متاسفانه این بودجه مورد استفاده قرار نگرفت و مسئولان مدعی شدند که ارائه تسهیلات بانکی به کارگاه نساجی غیرممکن است. وعده‌هایی نیز از سوی مسئولان وجود داشت که سود تسهیلات بانکی برای کارگاه‌های نساجی ۱۲ درصد شود اما این وعده‌ها نیز اجرایی نشدند و کارگاه نساجی می توانند از وام‌هایی با ۱۸ درصد کارمزد که عمومی است، استفاده کنند.

رییس اتحادیه بافندگان کارگاه‌های نساجی اصفهان با اشاره به رکود در صنعت نساجی کشور خاطر نشان کرد: از واردات محصولات کارگاه‌های نساجی جلوگیری شده است اما مواد اولیه تولید محصولات نساجی از خارج کشور وارد ایران می شود و مواد اولیه ای که در داخل کشور تولید می شود پاسخگوی نیاز های کارگاه های نساجی و کارخانجات نیست.

شیشه گر ادامه داد: دولت ارزی با نرخ هشت تا ۹ هزار تومان در اختیار وارد کنندگان مواد اولیه نساجی کشور قرار داده است و همین باعث شد تا قیمت محصولات صنایع نساجی افزایش چشمگیر داشته باشد و تقریبا قیمت تولیدات سه برابر شده است.

وی اضافه کرد: در بسیاری از موارد تعدادی از کارگاه‌ها و کارخانجات صنعت نساجی ورشکست شده و به اجبار کارگرها را اخراج کرده‌اند. بزرگ‌ترین مشکل در صنایع نساجی نوسانات ارزی است و باعث می شود تا رغبت و انگیزه تولید کننده نسبت به تولید کاهش یابد. نوسانات ارزی موجب شده است که سرمایه تولیدکنندگان یک سوم سرمایه آنها در سال قبل باشد.

رییس اتحادیه بافندگان کارگاه‌های نساجی یادآور شد: زمانی صنعت نساجی ایران پس از نفت دومین صنعت پرقدرت کشور بود اما اکنون کارخانه‌ها یکی پس از دیگری در معرض تعطیل شدن قرار دارند و با توجه به این که بیشترین میزان اشتغال‌زایی در ایران مربوط به این صنعت است، نیروی انسانی در معرض خطر قرار دارد.

شیشه گر افزود: در شرایطی که از ورود اجناس خارجی به کشور جلوگیری شده است مردم مجبور هستند تا از محصولات داخلی استفاده کنند. بی شک کیفیت محصولات ایرانی قابل رقابت با محصولات خارجی است و در مواردی تولیدات نساجی ایران صادر نیز می‌شود و همه کارگاه‌هایی که در حال حاضر فعالیت می کنند، بیمه هستند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی صنعت نساجی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، مرتضی شاه‌میرزایی روز گذشته در سفر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در جمع مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

شاه میرزایی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد: ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاه میرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

شاه میرزایی افزود: توجه به مسئولیت اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاه میرزایی تأکید کرد: مجتمع‌های پتروشیمی‌ای که می‌خواهند از ۵ درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰ درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

شایان ذکر است که شاه میرزایی، در سفر یک‌روزه به قدیمی‌ترین قطب صنعت پتروشیمی کشور، ضمن بازدید از مجتمع‌های پتروشیمی آبادان، غدیر، فن‌آوران و اسکله‌های صادراتی پایانه‌ها و مخازن، دغدغه شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق شعار سال را در نشست تخصصی بررسی کرد.

کد خبر 6087332 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی