Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@03:16:12 GMT

افسرده‌ترین کشور‌های جهان کدامند؟

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۳۵۳

وبسایت «بیگ تینک» بر اساس یک پژوهش انجام شده، فهرستی از افسرده‌ترین کشور‌های جهان را منتشر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وبسایت بیگ تینک، افسردگی نوعی بیماری روانی است که علاوه بر جوامع فقیر، در میان ثروتمندان هم به وفور دیده می‌شود. همانطور که نقشه افسرده‌ترین کشور‌های جهان نشان می‌دهد، کشور‌های ثروتمند نیز با این معضل دست به گریبان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس یافته‌های پژوهش «مسئولیت اختلالات افسردگی» که پیشتر در مجله پلاس مدیسن منتشر شد، افغانستان افسرده‌ترین کشور جهان است که ۲۲.۵ درصد از جمعیت آن با مشکل افسردگی مواجه هستند. چندین دهه جنگ و مشکلات اقتصادی، تأثیراتی منفی بر بهداشت و سلامت روانی مردم این کشور داشته است. همین مشکلات برای لیبی، هندوراس و فلسطین هم رخ داده است که به ترتیب در رتبه‌های دوم تا چهارم افسرده‌ترین کشور‌های جهان قرار دارند.

نکته عجیب این است که تعدادی از کشور‌های ثروتمند خاورمیانه که با جنگ دست و پنجه نرم نمی‌کنند نیز در فهرست ۱۰ کشور افسرده جهان قرار گرفته اند. بحرین، امارات متحده عربی، قطر، اردن و کویت به ترتیب در رتبه‌های پنجم، ششم، هشتم، نهم و دهم قرار دارند. هلند در رتبه هفتم تنها کشور اروپایی است که در فهرست ۱۰ کشور افسرده جهان قرار دارد.

در زیر فهرست ۱۰ کشور افسرده جهان را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محجوبی در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: در سال آبی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا امروز، ۱۰۴ میلی متر بارندگی در سطح استان یزد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳/۵ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری بلندمدت ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این در حالی است که متوسط بارندگی کشور ۱۹۰ میلی متر بوده و استان یزد به لحاظ بارندگی رتبه ۲۸ را در بین ۳۱ استان داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: تفت با ۲۴۱ میلی متر و بافق با ۶۱ میلی متر بیشترین و کمترین بارندگی را به خود اختصاص داده اند. بیشترین آمار بارندگی در ایستگاه منشاد با ۳۷۵ میلی متر ثبت شده و کمترین میزان نیز مرتبط به بافق بوده است.

محجوبی با اشاره به تاثیر بارش باران بر کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی تصریح کرد: این بارش‌ها سبب پر شدن چشمه‌ها و قنوات می‌شود، اما نباید انتظار داشت که سبب بالا آمدن دائمی سطح آب می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • نوآوری و تاب‌آوری، موتور جهش تولید
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی