Web Analytics Made Easy - Statcounter

به محض ورود سیل به کشور، بین دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه، بسیج، ارتش و هلال احمر هم‌افزایی انجام شد و خدمات بی‌نظیری در قالب انتقال اقلام امدادی، تخلیه و پاکسازی منازل و بازگشایی راه‌های مواصلاتی انجام گرفت. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سیل پدیده‌ای طبیعی است که جوامع بشری آن را به عنوان یک واقعه اجتناب ناپذیر پذیرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسته‌ای از حوادث طبیعی که انسان بر آنها برچسب (بلایای طبیعی) زده است همواره و به خودی خود بلا نیستند و آنچه آنها را بلا گردانیده فعل و انفعالات اختراعی ماست.

هیچ محکمه‌ای نسیم را به جرم آنکه خانه عنکبوتان را ویران کرده به عقوبت نمی‌رساند. آنجا که باد آسیاب‌ها را به گردش در می‌آورد محکوم نیست. اگر بشر خود، سکونت‌گاه و اموال خود را بدون دفاع درمعرض هجوم سیل قرار نمی‌داد این پدیده طبیعی در خاطره بشر چنان تصویر هول انگیزی باقی نمی‌گذاشت که در صدر فهرست مخاطرات طبیعی تهدید کننده حیات جمعی قرارگیرد. چرا که بشر درجایگاهی برتر، همین سیل مخرب را به انرژی وتولید غذایش تبدیل کرده است.

با این حال اتفاقی است که افتاده و سیل اثرات مخرب و ویرانگری در چند استان کشور ما برجای گذاشته، لرستان، خوزستان و گلستان از جمله استان‌هایی بودند که سیل امسال آثار مخربی در آنها برجای گذاشت که زمان و بودجه زیادی برای بازسازی‌شان نیاز است. چه روستاها و شهرهایی که تخلیه نشدند، چه خانه‌ها، مدرسه‌ها، پل‌هایی که ویران نشدند، چه راه‌هایی که قطع شدند و چه داغ‌هایی که بر دل ماند.

اما از همان روزهای نخست سیل، آدم‌های بی‌ادعا در کمال فروتنی و فارغ از هر گونه شغل و سمت اجتماعی به یاری سیل‌زدگان شتافتند تا مرهمی هر چند اندک بر دردهایشان باشند. یکی از نیروهایی که از ابتدای بحران سیل، قدم در راه کمک به سیل‌زدگان گذاشت، سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان بود که در کنار مردم قرار گرفت و علاوه بر امداد رسانی، ارسال مواد غذایی به روستاهای صعب‌العبور و سیل زده، اقدام به بازگشایی راه‌های مواصلاتی و پاکسازی منازل از گل و آب کرد.

اکیپ قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) از 14 فروردین در الیگودرز مستقر شد

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به خدمات نیروهای جهادی در الیگودرز، اظهار داشت: با توجه به سیل اخیر در استان لرستان، سپاه صاحب‌الزمان (عج) از چهاردهم فروردین معین شهرستان الیگودرز شد.

سرهنگ سید حسین انوری افزود: این ماموریت در راستای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان انجام و اکیپی از قرارگاه پیشرفت و آبادانی صاحب‌الزمان (عج) در الیگودرز مستقر شد و در برآورد اولیه از مجموع 460 روستای الیگودرز، 290 روستا  در اثر سیل خسارت دیدند.

وی با بیان اینکه بین 1300 تا 1500 خانوار در این سیل آسیب دیدند، گفت: 101 واحد مسکونی به صورت صددرصد تخریب و 600 واحد هم بین 30 تا 80 درصد خسارت دیدند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان تصریح کرد: از دیگر آسیب‌های ناشی از سیل می‌توان به از بین رفتن 50 دهانه پل، تخریب 60 کیلومتر راه روستایی و مسدود شدن راه 137 روستا اشاره کرد.

وی ادامه داد: مرحله اول کمک‌های نیروهای سپاه صاحب‌الزمان (عج) ارسال و توزیع مواد غذایی، مواد بهداشتی، پتو و تشک به روستاهایی که امکان ورود به آنها وجود داشت و همینطور با استفاده از بالگرد هوانیروز و هلال احمر ارسال مواد مورد نیاز روستاهای صعب‌العبور انجام شد.

انوری با اشاره به کمک‌های بسیار خوب مردم استان اصفهان، اظهار داشت: در مرحله اول 2 هزار بسته کامل مواد غذایی، 4 هزار تخته پتو، 1500 تشک بین روستائیان سیل‌زده توزیع شد.

وی افزود: در مرحله دوم عملیات امدادرسانی، بازگشایی جاده‌های مواصلاتی منطقه را به دست گرفتیم و با تجمیع دستگاه‌های سپاه صاحب‌الزمان (عج) در الیگودرز و استفاده از توان خود شهرستان و توان اداره راه یزد و همدان عملیات را آغاز کردیم.

کنترل 100 میلیون مترمکعب سیلاب در استان قمنمی‌توان یک دستگاه را در موضوع سیلاب مقصر دانست100 هزار فرصت شغلی با اولویت استان‌های سیل‌زده در کشور ساماندهی می‌شودسیل 8000 میلیارد تومان به زیرساخت‌های لرستان خسارت زد؛ آسیب جدی به 18 شهر

10 دستگاه کانکس برای سکونت خانواده‌ها ارسال شد

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان پیرامون آخرین اقدامات سپاه اصفهان، گفت: 7 دستگاه خودروی سنگین برای بازگشایی جاده‌های الیگودرز در حال خدمت‌رسانی است و سعی بر این است تمام مشکلاتی که در راه‌های مواصلاتی روستاها مانده را با این دستگاه‌های جدید مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: در مرحله دوم کمک‌رسانی به روستائیان سیل‌زده الیگودرز، حدود 500 سبد غذایی ارسال شده و به میزان مورد نیاز هم آرد به طور مجدد تحویل داده می‌شود.

سرهنگ انوری با بیان اینکه نخستین مرحله ارسال مواد غذایی در چهاردهم و پانزدهم فروردین ماه انجام شده، تصریح کرد: مرحله دوم هم در اول اردیبهشت به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

وی افزود: علاوه بر این، 10 دستگاه کانکس برای روستائیان منطقه ظلقی فرستاده شده تا خانواده‌هایی که هنوز در مساجد سکونت دارند از این کانکس‌های 12 متری استفاده کنند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان خاطرنشان کرد: یک دستگاه حمام دو دوشه هم به آن منطقه ارسال شد و درصدد شناسایی نیازمندی‌های شهرستان در بحث تعمیر و مرمت منازل مردم هستیم تا بعد از برآورد بنیاد مسکن وارد عرصه بشویم.

250 نیروی جهادی سپاه به مدت 9 روز در خوزستان کمک‌رسانی کردند

وی با اشاره به آمادگی کامل نیروهای جهادی برای امدادرسانی به سیل‌زدگان خوزستان، اظهار داشت: حدود 9 روز 250 نیرو از شهرستان‌های فریدون‌شهر، برخوار، شاهین‌شهر، زرین‌شهر ناحیه امام علی (ع)، ناحیه دانشجویی و شرق اصفهان  در خوزستان حضور یافتند و به سیل‌زدگان کمک کردند.

سرهنگ انوری ادامه داد: نیروهای اعزامی در تمام عرصه‌های کاری که نیاز به سیل‌بند در روستاها و محلات اهواز مثل کیان‌شهر، گلستان، جاده منتهی به حمیدیه بود، عملیاتی کار کردند.

وی افزود: در حال حاضر 2 هزار نیرو در قالب 40 گروه ثبت‌نام کرده‌اند،  تا به محض واگذاری ماموریت در خوزستان بعد از فرونشست آب، برای اصلاح و بازسازی و پاکسازی خانه‌ها اعزام شوند.

سیل ویرانگر فروردین ماه امسال در ایران بی‌سابقه بود و خسارات زیادی به مردم، خانه‌ها، راه‌های مواصلاتی، پل‌ها و ...وارد کرد ولی حضور با شکوه نیروهای امدادی در این استان‌ها دیدنی بود و این است مرام ایرانیان.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سبد خدمات شهرداری متنوع است و پروژه‌ها صرفاً ساختمانی نیست، گفت: سبد متنوعی از خدمات که مورد نیاز شهر است را در دستور کار داریم که اطلاع‌رسانی آن در هفته‌های آینده انجام و بسته‌های مختلفی از آن ارائه خواهد شد.

مسعود حیدری در گفت‌ وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه‌های سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در سال جاری اظهار کرد: مدیریت شهری برای پیشگیری و کاهش فشار مالی، همچنین برآورده کردن انتظارات شهروندان در راستای ایجاد یک زیبا شهر همیشگی، تلاش کرده است اداره تمام امور شهر را از مشارکت شهروندان و با مشورت از اقشار مختلف مردم تعریف کند.

وی افزود: بودجه شهر در ۱۴۰۳ نیز به‌طور مشارکتی تنظیم و تصویب و تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی از مسیر سایر بازارهای مالی به‌ویژه مشارکت با فعالان اقتصادی بازتعریف شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نخستین هفته‌های سال جدید در این سازمان چندین فراخوان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تجاری، اداری، حمل‌ونقل و ترافیک و دیگر حوزه‌ها با عناوینی همچون پل عابر پیاده در خیابان آتشگاه واقع در منطقه ۹، هایپر شمال شرق در منطقه ۱۴ و احداث سردخانه در میدان میوه و تره‌بار اصفهان و عناوینی از این قبیل آماده و فراخوان آن اطلاع‌رسانی شده است.

حیدری ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم با مراجعه به سایت سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از این فراخوان‌ها مطلع و ما را در رسیدن به اهداف مطلوب خود یاری کنند.

وی با بیان اینکه سبد خدمات متنوع است و پروژه‌ها صرفاً ساختمانی نیست، افزود: سبد متنوعی از خدمات که مورد نیاز شهر است را در دستور کار داریم که اطلاع‌رسانی آن در هفته‌های آینده استمرار خواهد داشت و بسته‌های مختلفی از آن ارائه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: یکی از برنامه‌هایی که از قبل وجود داشته است، اما در حال حاضر به‌طور جدی تری پیگیر آن هستیم، رفع مشکلات بسیاری از پروژه‌های مشارکتی در مناطق و سازمان‌ها است که هر هفته با حضور در یک منطقه یا سازمان و شنیدن صحبت‌های سرمایه‌گذار سعی در رفع این مشکلات خواهیم داشت.

کد خبر 747111

دیگر خبرها

  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک