Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری غیرمجاز ولی‌عصر مدعی شد که هزار هکتار مزرعه زعفران در قائنات خراسان جنوبی خریداری و ۳۰ میلیارد در آنجا سرمایه‌گذاری کرده است. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری تسنیم،  ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات مدیران برخی از موسسات مالی و اعتباری در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از ساعت 13:30 امروز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه سیامک مدیرخراسانی وکیل امیرحسین آزاد سرپرست موسسه مالی و اعتباری البرز ایرانیان با اشاره به طرح موضوع قتل حامد کرمی توسط معترضان به عملکرد موسسه در برخی از رسانه‌ها و ارتباط آن با پرونده متهم امیرحسین آزاد خواستار تذکر قاضی صلواتی در این خصوص شد که قاضی نیز گفت: موضوع قتل حامد کرمی ارتباطی به این پرونده ندارد و باید در دادگاه کیفری دنبال شود.

حسن قریانی از متهمان اخلال در نظام اقتصادی کشور که پیش از سال 93 مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری البرز ایرانیان و بعدا مدیرعامل موسسه ولی‌عصر بوده است در ادامه دفاعیات خود مدعی شد که در سالهای 92 تا 94 حسابرسی سازمان تعاون روستایی درباره عملکرد تعاونی ولی‌عصر انحرافی گزارش نشده است و تذکری هم نداده‌اند.

در این جلسه نماینده دادستان از قریانی پرسید آیا شد به جرائم اقرار می‌کنید یا نه و آنها را قبول دارید که قریانی که اتهامات ثابت شده را قبول دارم اما اتهاماتی که مطرح می‌شود را قبول ندارم.

نماینده دادستان در ادامه گفت: اینکه سایر موسسات ادغام شده در موسسه فردوسی فعالیت کرده‌اند و برآن اساس اخذ سپرده کرده‌اید دلیل قابل قبولی نیست چرا که شما پیش از آن فعالیتی نداشتید که بخواهید ادامه بدهید و اگر قرار بود شما به فعالیت ادامه دهید ادغام چه مفهومی داشت. لازمه ادغام و ساماندهی توقف فعالیت‌هاست. شما تعاونی روستایی بودید و مطابق قانون تعاون روستایی شما اجازه جذب سپرده نداشتید، بلکه فقط می‌توانستید به اعضای همان تعاونی وام بدهید.  شما با همکاری آقای بهرامی متهم ردیف سوم که در آن زمان رئیس شعبه ورامین بوده است اقدام به تاسیس 11 شعبه غیرقانونی کردید.

نماینده دادستان در بخش دیگری از توضیحات خود با اشاره به اینکه اموال موسسه ولی‌عصر تکافوی بازپرداخت مطالبات مردم را ندارد و این مطالبات از خط اعتباری بیت‌المال پرداخت شده است، از قریانی پرسید شما پولهای مردم را چه کار می‌کردید، گفتید کارهای بازرگانی و تولید ارگانیک زعفران داشتید مستنداتش چیست؟

متهم در پاسخ به این سوال نماینده دادستان با بیان اینکه مدارک و مستندات مزرعه ارگانیک موجود است، در پاسخ به سوال دیگر نماینده دادستان در خصوص میزان هزینه و سود مزرعه مذکور گفت: این مزرعه در بخش قائنات خراسان جنوبی هزار هکتار مساحت دارد که به نام موسسه ولی‌عصر است و 30 میلیارد تومان برای آن هزینه کردیم و قرار بود ظرف 10 سال به سوددهی برسد.

نماینده دادستان در طی این اظهارات گفت: امیدواریم که اینگونه باشد.

انتهای پیام/

R1397/P/S2,20/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست شهرداری منطقه ۷ شهرداری مشهد گفت: یکی از طرح‌های عمرانی سطح منطقه ۷، اجرای بوستان پنج هکتاری بانوان طُرق است که نقش زیادی در ارتقای نشاط و شادابی بانوان منطقه خواهد داشت.    مجید وحدتی پور افزود: این طرح هم اکنون پیشرفت ۴۶ درصدی داشته و امسال ۳۱ میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص یافته است.   وی ادامه داد: شهرداری منطقه به طور جدی پیگیر تکمیل و بهره‌برداری از این طرح بود و سال گذشته نیز ۱۷ میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شده بود.   وحدتی پور ابراز امیدواری کرد با اهتمام مضاعف و تخصیص و تامین اعتبارات، تا پایان امسال از این طرح مهم فضای سبز منطقه، بهره برداری و گام موثری برای بانوان مشهدی برداشته شود.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی
  • درویش:پرسپولیس خانه علی دایی است اما اوسمار اولویت است/هنوز درباره ادامه همکاری با من صحبت نکردند+فیلم
  • زمان مذاکره پرسپولیس با سرمربی فصل بعد مشخص شد
  • درویش: واگذاری سرخابی‌ها یکی از کار‌های بزرگ بعد از انقلاب است
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال
  • انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!