Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- نماينده مجلس شوراي اسلامي و دبيرکل خانه کارگر گفت: شوراي عالي کار با همه کشاکش ها مجموعه حقوق يک خانواده سه نفره کارگري را 2 ميليون و 5٠ هزار تومان تعيين کرد که نسبت به گذشته افزايش قابل توجهي داشت اما با توجه به تورم بالا تاثير زيادي بر معيشت آنها ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «عليرضا محجوب» امروز (سه شنبه) در نشست خبري برنامه هاي ستاد هفته کارگر که در محل خبرگزاري کار برگزار شد، يادآوري کرد: معيشت از مسائل مهم جامعه کارگري است و پيش بيني نمايندگان اين بود که با افزايش حقوق تا اندازه اي مشکل آنان حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: دستمزد نبايد ملاک تعيين معيشت کارگران باشد زيرا آنان با مشکلات زيادي مواجه اند.
«به نظر ما حقوق کارگران بايد تا 2 برابر افزايش مي يافت تا از نظر قدرت خريد نسبت به سال هاي ٩5 و ٩6 قابل مقايسه مي شد».
اين نماينده مجلس تصريح کرد: مجلس شوراي اسلامي پيگير است بخشنامه افزايش حقوق که به دستگاه ها ابلاغ شده است، اجرا شود.
وي ادامه داد: دستگاه ها بايد در اين زمينه پيشتاز باشند و در پرداخت ها مقاومت نکنند.
** برنامه هاي وزارت کار، خانواده محور است
معاون فرهنگي ـ اجتماعي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي نيز در اين جلسه درباره اقدامات اين وزارتخانه براي کارگران آسيب ديده در سيل، گفت: با وجود اينکه اين وزارتخانه در اين شرايط وظيفه مستقيم ندارد اما بعد از وقوع سيل ستاد بحران تشکيل داد و در شرايط پسابحران نيز معاون هايي در استان هاي معين تعيين کرد.
«ابراهيم صادقي فر» افزود: پرداخت 33 هزار وام در 2 هفته اول پس از سيل، تشکيل کارگروهي براي بازگشت بنگاه هاي آسيب ديده، شارژ کارت بانکي کارگران 15 روز زودتر از موعد مقرر، استمهال بدهي کارگران سيلزده و برقراري بيمه بيکاري آنان از اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در شرايط حساس وقوع سيل بود که در استان هاي گلستان و مازندران آغاز شد و در استان هاي ديگر همچون ايلام نيز در حال انجام است.
به گفته وي، بيانيه گام دوم که از سوي رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، به شفافيت، جوانگرايي و مقابله با فساد اشاره دارد که اعلام نام اعضاي هيات مديره و انتخاب جوانان از اقدام هاي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در اين زمينه است.
صادقي فر با اشاره به نامگذاري «رونق توليد» براي امسال گفت: تحقق اين شعار نيازمند عزم ملي است و تک تک مردم و مسوولان در برابر آن مسئول هستند.
وي ادامه داد: در برنامه هاي امسال بيشتر به دنبال رابطه متقابل کار و انسان و تعالي انسان و حفظ کرامت افراد هستيم و بيشتر برنامه ها خانواده محور است.
اين مسئول درباره برنامه هفته کارگر گفت: برنامه هاي از چهارم ارديبهشت ماه آغاز مي شود و تا دوازدهم ارديبهشت ماه ادامه دارد.
به گفته وي، در روز اول تجديد ميثاق با آرمان هاي امام راحل (ره) و ديدار با رهبر معظم انقلاب برنامه ريزي شده است. پنجم ارديبهشت نيز قرار است وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي از منطقه سيلزده استان گلستان ديدار و مشکلات کارگران را بررسي کند.
در 2 روز بعدي هفته کارگر، همايش پياده روي کارگران با حضور وزير در بوستان ولايت استان تهران و در سراسر کشور برگزار مي شود و گروه ها و تشکل هاي کارگري به طور منسجم تر در نماز جمعه شرکت مي کنند. همچنين نشستي با نخبگان و جوانان مهارآموز برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، يازدهم ارديبهشت ماه به عنوان روز جهاني کارگر نامگذاري شده است.
اقتصام*9132*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر و در دومین روز از این هفته، مدیر کل، معاونین، روسای ستادی و جمعی از کارکنان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان به همراه فرمانده بسیج کارگران و کارخانجات، مدیران کل دستگاه‌های حوزه وزارت متبوع در استان، اعضای کمیته بزرگداشت هفته کارگر استان، شرکای اجتماعی و تشکلات کارگری و کارفرمایی، کانون‌ها و انجمن‌های صنفی، تعاونگران و جمع کثیری از بسیجیان جامعه کار و تولید و کارگران شرکت‌ها و کارخانه جات با حضور در گلزار شهدای اهواز، با نثار شاخه گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره جان فشانی‌های شهدای والامقام کارگر را گرامی داشته و با آرمان‌های این عزیزان تجدید میثاق کردند.

همچنین در ابتدای این آیین در محل یادمان شهید علی هاشمی مداحی و زیارت پرفیض عاشورا برگزار شد.

 پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هر سال، به عنوان گرامیداشت هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود