Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:35:17 GMT

یادداشت تفاهم همکاری علوم پزشکی بین ایران و عراق امضا شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۰۹۰۴

یادداشت تفاهم همکاری علوم پزشکی بین ایران و عراق امضا شد

بغداد – ایرنا – درحضور «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران و «قصی السهیل» وزیر آموزش عالی و پژوهش علمی عراق، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه علوم پزشکی بین دو کشور امضا شد.

به گزارش ایرنا، این یادداشت تفاهم پیش از ظهر امروز سه شنبه در محل وزارتخانه آموزش عالی و پژوهش علمی عراق به امضای معاونین وزارتخانه های دو کشور رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران درباره امضای این یادداشت تفاهم گفت که قبلا مذاکراتی در زمینه های همکاری های آموزشی بین دو کشور صورت گرفته و حاصل این مذاکرات امضای این یادداشت تفاهم است.
سعید نمکی اضافه کرد که در حال حاضر 855 دانشجوی عراقی در رشته های مختلف در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند و امضای یادداشت تفاهم امروز در راستای توسعه همکاری علمی و تحقیقاتی و همکاری بین دانشگاهی صورت گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد که این یادداشت تفاهم همکاری ها را در زمینه های آموزشی، تحقیقاتی و درمانی و بیمارستان های دانشگاهی توسعه بدهد.
وزیر آموزش عالی و پژوهش علمی عراق نیز گفت که سفر امروز وزیر بهداشت ایران به عراق ناشی از تلاش جدی دو کشور است که منجر به یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های دانشگاهی بین دو کشور شده است.
«قصی السهیل» اضافه کرد که امضای این یادداشت تفاهم در توسعه همکاری در آموزش پزشکی بین دو وزارتخانه بهداشت ایران و آموزش عالی عراق بسیار حائز اهمیت است.
به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران دارای پیشرفت خوبی در حوزه علوم پزشکی از جمله ایجاد مراکز تحقیقاتی و پیوند کبد و کلیه و خصوصا مراکز پژوهش های سول های بنیادین است.
وی یکی از ابعاد این یادداشت تفاهم را انجام فعالیت مشترک پژوهشی و همچنین برپایی دوره های مشترک اموزشی و ایجاد کارگاه های توسعه بخش پزشکی دانست و افزود که این یادداشت تفاهم فرصت مناسب را برای توسعه همکاری ها بین دو کشور در زمینه های پزشکی و آموزشی فراهم کرده است.
سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در راس هیاتی بعد از ظهر امروز به دعوت همتای عراقی اش وارد بغداد شد.
«ذبیح نیک فر لیالستانی» نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و «رحیم ساکی» مدیرکل دفتر بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از جمله شخصیت هایی هستند که وزیر بهداشت ایران را در این سفر سه روزه همراهی می کنند.
خاورم *2*353*380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات با هدف تامین مالی شرکت‌های صادراتی در صنایع پیشرفته به امضا رسید.

سمانه توکلی مدیر بازاریابی و امور مشتریان صندوق ضمانت صادرات در مراسم این تفام‌نامه که امروز در محل نمایشگاه اکسپو برگزار شد، گفت: مشارکت در زمینه تعریف مدل‌های جدید حمایتی و تامین مالی با محوریت صادرات و صدور ضمانتنامه‌های مشترک جهت حمایت از شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های حمایتی و وثایق ترجیحی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری در زمینه اعتبارسنجی شرکت‌ها از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.
توکلی عنوان کرد: همچنین تسهیل ارائه خدمات هر دو صندوق به ذی‌نفعان فعال در زمینه صادرات و صنایع پیشرفته در اولویت برنامه‌های امسال هر دو مجموعه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و تبادل تجارب و اطلاعات در ارزیابی ریسک و توسعه زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، مشارکت در تامین مالی طرح‌های صادراتی با نرخ ترجیحی و حمایتی و هدایت جامعه هدف صنایع پیشرفته بالقوه به استفاده از ظرفیت‌های بیمه‌ای و ضمانت‌نامه‌ای صندوق ضمانت صادرات برای شرکت‌های صادراتی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد