Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@15:23:00 GMT

وسعت خراسان جنوبي از مزيت هاي بخش کشاورزي است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۰۹۵۰

وسعت خراسان جنوبي از مزيت هاي بخش کشاورزي است

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - رئيس سازمان جهاد کشاورزي خراسان جنوبي وسعت و گستردگي را يکي از مزيت هاي استان به ويژه در بخش کشاورزي دانست و گفت: با توجه به اين وسعت بايد تلاش شود تا ماندگاري جمعيت اتفاق بيافتد.

به گزارش ايرنا غلامرضا قوسي روز سه شنبه در نشست شوراي سياست گذاري صندوق هاي حمايت از توسعه بخش کشاورزي استان خراسان جنوبي افزود: در اين صورت هم شاهد ارتقاي امنيت هستيم و هم بهره ‌برداري از منابع موجود افزايش مي يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بر لزوم تقويت بخش کشاورزي استان تاکيد کرد و گفت: اکنون درآمد بيش از 90 درصد روستاييان خراسان جنوبي از توليدات بخش کشاورزي است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي خراسان جنوبي بيان کرد: اگر سياست گذاري، برنامه ريزي و هدف گذاري درست داشته باشيم مي توانيم رضايت جامعه هدف را جلب کنيم که در استان اين هماهنگي وجود دارد.
وي با اشاره به اينکه 31 درصد جمعيت شاغل خراسان جنوبي در بخش کشاورزي فعال هستند اظهار داشت: يکي از مزيت هاي بخش کشاورزي استان هزينه هاي کم توليد است در حاليکه ارزش اقتصادي محصولات استراتژيک استان نيز بالاست.
قوسي مساحت اراضي مستعد کشاورزي استان خراسان جنوبي را 149 هزار هکتار ذکر کرد و گفت: از اين ميزان 70 هزار هکتار سطح زير کشت محصولات زراعي و بيش از 78 هزار هکتار سطح زير کشت محصولات باغي است.
وي با بيان اينکه 91 درصد وسعت استان عرصه منابع طبيعي است يادآور شد: در حال حاضر 11 هزار و 720 منبع آبي شامل 6 هزار و 525 رشته قنات، سه هزار و 299 حلقه چاه عميق و 2 هزار و 149 چشمه در استان وجود دارد.
وي از دشت ‌هاي مستعد و مراکز تحقيقاتي به عنوان يکي ديگر از مزيت ‌هاي بخش کشاورزي استان ياد کرد و گفت: همه بايد در سال رونق توليد کمک کنيم تا اين شعار محقق شود در اين صورت اشتغال و بهبود وضعيت معيشتي نيز ارتقا مي ‌يابد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي خراسان جنوبي تاکيد کرد: طراحي و ترسيم هر برنامه ‌اي نياز به منابع مالي ارزان قيمت و سهل‌ الوصول دارد به همين دليل صندوق ‌هاي حمايت از توسعه بخش کشاورزي تشکيل شد.
وي گفت: تاکنون اين صندوق‌ ها در استان رضايتمندي کشاورزان را در پي داشته است و بايد از ظرفيت صندوق مادر تخصصي براي تقويت صندوق ‌هاي استاني استفاده شود.
مديرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي خراسان‌ جنوبي هم گفت: اکنون در تمامي شهرستان‌ هاي استان صندوق‌ حمايت از توسعه بخش کشاورزي شکل گرفته است.
حامد نخعي افزود: در حال حاضر 14 صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي با سرمايه 32 ميليارد و 600 ميليون تومان و عضويت بيش از پنج هزار و 643 نفر در استان فعال است.
وي بيان کرد: در مجموع از سال 93 تاکنون 6٠٠ ميليارد تومان تسهيلات توسط اين صندوق‌ ها در شهرستان ها پرداخت شده است.
مديرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي خراسان‌ جنوبي از افزايش سرمايه و تامين و تجميع منابع سرمايه اي در بخش کشاورزي خبر داد و گفت: تدوين استراتژي مبتني بر حمايت از توليد و توليدکنندگان فعال بخش کشاورزي استان از جمله برنامه هاي ماست.
وي ادامه داد: همچنين ايجاد و تقويت زنجيره هاي توليد و تامين با نگاه ويژه به بخش کشاورزي قراردادي، عضويت در شرکت خدمات کشاورزي استاني و ملي، ايجاد ارتباط موثر و سازنده با صندوق هاي ملي استاي و شهرستاني در گسترش خدمات از ديگر برنامه ها در استان است.
7557*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، به گفته لطفی کارشناس هواشناسی، دمای هوا هم تا اواسط هفته افزایشی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند