Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@19:12:01 GMT

انتقاد فعالان دانشجویی از رئیس‌جمهور

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۱۰۲۵

۱۱۵ فعال دانشجویی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشتند: اگر به سخنان منتقدین توجه می‌شد و دولت تدبیر و امید  لجاجت به خرج نمی‌داد، اوضاع بسیار مناسب‌تر از وضع کنونی کشور بود.

متن نامه فعالان نشریات دانشجویی به شرح زیر است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای حسن روحانی، رئیس جمهور محترم

نیک مستحضرید که دولت جنابعالی با تکیه بر شعار آزادی بر سرکار آمد و درسال ٩۶ نیز با تکیه بر همین شعار، اعتماد عمومی مردم را جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز اما شاخص آزادی بیان در کشور به شدت افت کرده است و مانع اصلی آزادی بیان در کشور، دولت تحت امر جنابعالی است. برخوردها با نشریات دانشجویی افزایش پیدا کرده است و دانشگاه‌های دولتی حتی به نشریات حامیِ شما نیز رحم نمی‌کنند. نشریات دانشجویی گاها پایشان به قوه قضائیه کشیده شده است که این امر در نوع خود بی‌سابقه است.

شکایت‌های پرتکرار از رسانه‌های مختلف، چهره‌های شاخص منتقد و حتی موافق دولت و تعطیل کردن تریبون‌های منتقدان دولت در دانشگاه‌ها نیز، نمونه‌هایی دیگر از رفتار خصمانه جنابعالی و دولت تدبیر امید است که نشان می‌دهد دولت حتی در تحقق مهم‌ترین شعار خود نیز کارنامه خوبی به جا نگذاشته است.

جنابعالی حتی انتقاد دیگر مسئولان کشور را نیز برنمی‌تابید و اخیرا نیز در اقدامی غیرقانونی دونفر از اعضای شورای انقلاب فرهنگی را که منتقد رفتارهایتان بودند، به جلسات این شورا دعوت نمی‌کنید . همه اینها نشان از عصبانیت نخستین فرد اجرایی کشور دارد. درصورتی‌که شاید اگر به سخنان همان منتقدین توجه  می‌شد و دولت تدبیر و امید  لجاجت به خرج نمی‌داد، اوضاع بسیار مناسب‌تر از وضع کنونی کشور بود.

پر واضح است که عصبانیت قوه مجریه در شرایط سخت کنونی، هم به ضرر دولت و هم به ضرر مردم است. فرصت‌ها همچون ابر درگذرند ، توضیه می‌کنیم لذا تا زمانیکه بر مسند ریاست نشسته‌اید، در شنیدن صدای مخالف سعه صدر داشته باشید و به جای برخوردهای تند و غیرمنطقی با منتقدان اقداماتتان و حداقل برای آنکه شعار آزادی بیان‌ دولت‌تان مورد خدشه واقع نشود، انتقادات دلسوزانه را در فرآیند تصمیم‌گیری‌های مهم، آن هم در شرایط سخت کنونی کشور، دخیل نمایید.»

نامه فعالان نشریات دانشجویی به همراه اسامی را در فایل زیر مشاهده کنید:

   

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حسن روحانی دولت رئیس جمهور رسانه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس اعلام سامانه نشریات دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، چهار نشریه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با عناوین «نوین دارو، دانش‌پژوه، دنیای نوین سلول و ردپای زیست‌فناوری» میان ۱۱نشریه دانشجویی برتر دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفتند.

حمیدرضا فاطمی پور، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: چهار نشریه دانشجویی این واحد دانشگاهی میان نشریات برتر این دوره قرار گرفتند که سهم واحد رودهن حدود ۴۰ درصد نشریات برتر دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور است.

وی افزود: بحث رتبه‌بندی نشریات از موضوعات مهم دانشگاه بوده که بر اساس شاخص‌هایی ارزیابی می‌شوند. اکنون نظارت بهتر و بیشتر بر فرآیند ارزیابی کیفیت نشریات در دستور کار قرار دارد. کمک به نشریات دانشجویی برای تولید و بارگذاری مطالب در سایت نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقای سطح کیفی و کمی نشریات دانشجویی هدف اصلی این دوره است.

به گزارش آنا،‌ چهار نشریه دو ماهنامه نوین دارو به صاحب امتیازی کیمیا سادات سجادی، مدیر مسئولی رضا قاسمی و سردبیری رکسانا شاهمرادی شامکان، فصلنامه دانش‌پژوه به صاحب امتیازی علی صفایی، مدیر مسئولی محمدعلی شیرزاده و سردبیری هادی حسن‌پور، فصلنامه دنیای نوین سلول به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی مائده جعفری ماسوله و سردبیری سارا جواهری و فصلنامه رد پای زیست‌فناوری به صاحب امتیازی امیر حشمتیان، مدیر مسئولی ریحانه السادات میرافضل و سردبیری ریحانه نهالی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی