Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:45:42 GMT

بوستر پمپ مورد نیازتان را به پایا گسترش سفارش دهید

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۱۲۹۳

بوستر پمپ مورد نیازتان را به پایا گسترش سفارش دهید

بوستر پمپ برای آن‌هایی که در زمینهٔ تأسیسات فعالیت می‌کنند، وسیله‌ای کاملاً آشنا و البته کاربردی است. در واقع بیشتر پمپ‌هایی که در ساختمان‌های مسکونی بلند و مجتمع‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، از نوع بوستر پمپ است.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام پمپ خوب، خیلی از شما نمونه‌ای بوسترهای پمپ را مشاهده کرده‌اید؛ اما از آنجا که آشنایی با ساختار خود پمپ‌ها نداشتید، متوجه نوع بوستر پمپ بودن آن نشده‌اید؛ اما واقعاً بوستر پمپ چیست و چه انواعی دارد؟

بوستر پمپ چیست؟

بوستر پمپ دستگاهی است که به منظور افزایش مجموع آب مصرفی و فشار آب، چند پمپ آب را به صورت موازی به هم کوپل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرکاربردترین انواع بوستر پمپ، بوستر پمپ آبرسانی، آتش‌نشانی و آبیاری هستند. به طور کلی تمامی بوستر پمپ‌های آبرسانی و آتشنشانی و آبیاری برای افزایش فشار سیال استفاده می‌شوند. سیستم این تجهیزات همانند یک کمپرسور گازی است که در آن سیالات متراکم و فشرده می‌شوند و سیالات با فشار بالا انتقال می‌یابند.

هدف استفاده از بوستر پمپ چیست؟

پمپ‌هایی که در بازار به صورت عادی وجود دارد، جوابگوی مناطق پرجمعیت مانند مجتمع‌های مسکونی یا ساختمان‌هایی با تعداد واحدهای زیاد نیست. در این واحدها مصرف آب در ساعاتی چنان زیاد می‌شود که اگر پمپ توان لازم را نداشته باشد، طبقات بالا بی‌آب خواهند بود. هدف اصلی بوستر پمپ برای افزایش فشار آب در زمان کم فشاری یا مناطقی که انتقال آب به آن نقاط سخت است و نیاز به چندین پمپ برای انتقال سریع آب نیاز است.

بوستر پمپ چگونه کار می‌کند؟

تمامی بوسترهای پمپ موجود دارای روش کار یکسانی هستند. بوستر پمپ در حالتی که شرایط نرمال است، همانند یک پمپ معمولی رفتار می‌کند. منظور از شرایط نرمال، یعنی زمانی که مصرف آب در پایین‌ترین حد ممکن خود قرار دارد. این زمان بیشتر مربوط به صبح یا آخر شب‌ها است که بیشتر ساکنان از آب کمتری برای خوردن و شستن استفاده می‌کنند.

زمانی که مصرف آب از حد نرمال فراتر رفت، پمپ‌ها به صورت خودکار و تک تک روشن می‌شوند. این تک تک روشن شدن تا رسیدن فشار به حد مناسب ادامه پیدا می‌کند. بعد از کاهش مصرف فشار، به همان صورتی که پمپ‌ها روشن شدند، خاموش خواهند شد. به این صورت هم همه واحدها در زمان مناسب خود آب لازم را خواهند داشت که این مسئله به صرفه‌جویی آب کمک زیادی می‌کند و هم اینکه پمپ‌ها در هنگام بلااستفاده بودن دیگر روشن نخواهند بود که باعث کاهش استهلاک پمپ می‌شود. در واقع بوستر پمپ فقط یک دستگاه افزایش فشار آب نیست، بلکه بیشتر به کاهش مصرف آب و افزایش عمر پمپ‌ها نیز کمک می‌کند.

بوستر پمپ چه برندهایی دارد؟

بوستر پمپ از دستگاه‌های تولیدی اصلی شرکت‌های تولید کننده است. در واقع شرکت‌های بزرگ در دنیا به دنبال این هستند تا با تولید بوستر پمپ توانایی و قدرت خود را به بقیه نشان دهند و همیشه هم بین آنها رقابت شدیدی وجود دارد. برندهای مطرح تولید کننده بوستر پمپ در جهان عبارت‌اند از:

- بوستر پمپ پمپیران

- بوستر پمپ گراندفوس

- بوستر پمپ پنتاکس

- بوستر پمپ داب

- بوستر پمپ ابارا

دسته‌های اصلی بوستر پمپ در جهان

بوسترهای پمپ دارای چند دسته مختلف هستند. هر کدام از این دسته‌ها، کاربرد مخصوص به خودشان را دارند. تمامی شرکت‌های تولیدکننده بوستر پمپ به تولید و عرضه انواع این نوع بوسترها فعالیت می‌کنند. مهم‌ترین انواع بوستر پمپ شامل:

- بوستر پمپ آبیاری

- بوستر پمپ آبرسانی

- بوستر پمپ آتش نشانی

البته بوستر پمپ خانگی و … هم است که همان بوستر پمپ آبرسانی می‌گویند و خیلی تفاوتی بین آنها وجود دارد. بیشتر تفاوت در ساختار ویژگی دستگاه‌های تولیدکننده برندها است که البته بعضی از برندها در تولید بوستر پمپ از بقیه قوی‌تر هستند. از پمپ زمینی در ساخت بوستر پمپ‌های مختلف مانند بوستر پمپ آتش نشانی استفاده می‌شود.

معرفی چند بوستر پمپ برندهای معروف

- بوستر پمپ پنتاکس

بوستر پمپ پنتاکس یکی از محبوب‌ترین بوستر پمپ‌های ایران است که در امکان مختلف مخصوصاً در ساختمان‌های بلند استفاده می‌شود. پمپ پنتاکس شناخته‌شده‌ترین و معروف‌ترین برند در ایران است. بجز پمپ آب، بوستر پمپ پنتاکس نیز در ایران بسیار محبوب است. بوستر پمپ‌های بوستر پمپ آبرسانی، آتشنشانی و آبیاری پنتاکس به دلیل هزینه نگهداری کم و باصرفه بودن، دارای جایگاه مهمی در صنعت بوده و در نتیجه در اکثر مجتمع‌های مسکونی و مراکز بزرگ تفریحی، اداری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید برای خرید پمپ پنتاکس ایتالیا و یا بوستر پمپ پنتاکس با پایا گسترش خورشید تابان (پمپ خوب) تماس بگیرید.

- بوستر پمپ پمپیران

پمپیران یکی شرکت‌های تولیدکننده داخلی انواع پمپ است که از سال ۱۳۵۴ تاکنون در تبریز فعالیت دارد. پمپیران امروزه به یکی از قوی‌ترین تولیدکننده‌های پمپ در ایران تبدیل شده است و حتی بعضی از محصولات خود را نیز صادر کرده است. از نظر بسیاری از کارشناسان، بوستر پمپ تولید شده توسط شرکت پمپیران نسبت به بقیه قوی‌تر است، برای اینکه چنین بوسترهایی با شرایط آب وهوایی ایران شرایط سازگاری بیشتری دارد.

بوستر پمپ ابارا

ابارا را می‌توان یکی از پیشتازان در تولید انواع پمپ دانست. ابارا از معدود شرکت‌هایی است که با هدف پمپ‌های مطابق با محیط‌زیست، تاکنون توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند. البته تا الآن هم موفق بوده است و بیشتر فروش خود را باید مدیون همین پمپ‌های با کیفیت خود بداند. این شرکت از سال ۱۹۱۲ فعالیت خود را شروع کرد و تا به امروز با تولید انواع پمپ به ویژه بوستر پمپ به موفقیت زیادی در عرصه جهانی دست پیدا کرده است. ابارا در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار کارمند دارد که در ۱۷ کشور مختلف فعال هستند. بوسترهای پمپ تولید شده توسط ابارا، یکی از بهترین نمونه‌های بوسترهای تولید شده توسط این شرکت بزرگ است.

چگونه بوستر پمپ بخریم؟

مهم‌ترین مسئله در خرید بوستر پمپ، انتخاب بهترین مدل بر اساس نیاز است. متأسفانه با توجه به زیاد بودن مدل‌های مختلف، بسیاری از خریداران نمی‌دانند که از کدام مدل استفاده کنند. خب برای انتخاب مدل مناسب، اول از همه باید نوع واحد مورد استفاده را تعیین کنید. بیشتر بوسترهای پمپی که فروخته می‌شود، برای ساختمان‌های مسکونی است. در انتخاب این نوع بوستر پمپ‌ها شما باید تعداد طبقات و واحدها را در نظر بگیرید و بر اساس آن هد و دبی مناسب را تعیین کرده و مدل مناسب را خریداری کنید.

بهترین راه خرید بوستر پمپ ایده آل، مشورت کردن با یک کارشناس با تجربه است. کارشناسان ما در همه وقت اداری، پاسخگوی سوالات شما در خصوص خرید بوستر پمپ هستند. اینکه شما چه نوع بوستری را بهتر است تا بر اساس نوع نیاز خود خریداری کنید. البته مهم‌تر از خرید، نصب آن است. نصب بوستر پمپ‌ها خیلی حساس است و باید به درستی و بر اساس اصول آن نصب شود. کارشناسان ما علاوه بر مشاوره در خرید، به شما در نصب هم کمک می‌کنند. در واقع، نصب بوستر پمپ کار شما نیست و باید حتماً به دست یک متخصص حرفه‌ای انجام شود که کارشناسان و متخصصان ما این کار را برای شما انجام می‌دهند.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افزایش آب مصرفی پمپ آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش

به گزارش خبرآنلاین، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از امروز برای دانش‌آموزان میان پایه آغاز می‌شود.

تسنیم در خبری نوشت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

قیمت کتاب‌های درسی دوره ابتدایی بدین شرح است:

پایه تحصیلی قیمت کتاب درسی
اول دبستان ۷۱ هزار تومان
دوم دبستان ۷۸ هزار تومان
سوم دبستان ۸۷ هزار تومان
چهارم دبستان ۸۷ هزار تومان
پنجم دبستان ۸۷ هزار تومان
ششم دبستان ۱۰۲ هزار تومان

قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان است.

قیمت کتاب‌های درسی پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898994

دیگر خبرها

  • شیائومی نیامده رکورد زد!
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی