Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: بزرگترین مرکز رادیوتراپی استان در بیمارستان ولایت، با کمک خیران تا پایان خردادماه به بهره برداری می‌رسد.

مهرام افزود: به علت تحریم‌ها و مشکلات نقل و انتقال ارزی، در واردات یکی از دستگاه‌ها مشکلاتی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، هزینه خرید این دو دستگاه رادیوتراپی را حدود ۲۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: میزان اعتبار دقیق برای اجرای این پروژه، پس از پایان کار اعلام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه با اشاره به مشکلات بیمارستانی استان تصریح کرد: به لحاظ وضعیت تخت‌های بیمارستانی همیشه مشکل داشته ایم و تا شاخص ۲/۶ دهم فاصله داریم و در حال حاضر شاخص استان ۱/۶ دهم است.

مهرام اضافه کرد: مشکلات زیادی در تجهیز بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی داشتیم و با ممانعت‌های بسیاری از سوی مجلس و استان مواجه بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: روند ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی الوند نیز بسیار زمان‌بر بود و زمینی که قرار بود شهرداری و شورای شهر الوند واگذار کنند، واگذار نشد و مشکلات و موانعی را ایجاد کردند.

مهرام افزود: در این مسیر همه دانشگاه علوم پزشکی را طرف حساب می‌دانند در حالیکه تامین منابع برای ما وجود ندارد تا بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص بیمارستان محمدیه نیز کار از سوی ما متوقف نشد بلکه با توجه به شکایت و کم لطفی مالکین زمین، ناگزیر به توقف پروژه شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: در حال حاضر همه مجوز‌ها حاضر است و از سوی ما مشکلی برای ادامه ساخت و ساز وجود ندارد، اما باز هم مشکل زمین وجود دارد.

وی در باره بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای آبیک نیز اضافه کرد: به دنبال واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی با تعرفه دولتی هستیم و ظرفیت این بیمارستان تا ۹۶ تختخواب پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی به مشکلات بیمارستان رحیمیان نیز گریزی زد و بیان کرد: به هیچ بیمارستانی اجازه نمی‌دهیم که با گرانفروشی خدمات ارائه دهد.

مهرام افزود: تمام مشکلات بیمارستان رحیمیان پس از مرگ مرحوم رحیمیان ایجاد شد در حالی که نیت واقف این نبوده و این تعطیلی غیرقانونی است.

وی تاکید کرد: بیمارستان‌های خیریه موظفند، تعرفه‌ای را که مصوبه هیات وزیران است، اجرا کنند و بیمارستان رحیمیان نیز موظف است تا این تعرفه را مانند سایر بیمارستان‌های خیریه کشور اجرا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: استان قزوین هنوز در گذشته مانده و در تاریخ خود متمرکز شده و این خطرناک است.

مهرام ادامه داد: استان باید برای حال و آینده برنامه داشته باشد و بخشی از این امر به نمایندگان استان باز می‌گردد.

انتهای پیام/ک

نشست خبری رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ صبح امروز با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.

هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی با هم رقابت می‌کنند.

آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر امروز برگزار می‌شود.

۹۹۰ نفر در رشته زبان و ۶۲۶ نفر در رشته هنر شرکت کرده اند.

گروه آزمایشی علوم تجربی هم صبح جمعه با شرکت ۶ هزار و ۶۴۷ داوطلب برگزار می‌شود.

آزمون سراسری در موسسه آموزش عالی کارقزوین - البرز، موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی آبیک، مرکز آموزش علوم و فنون -قزوین- محمدیه، دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا، آموزش و پرورش تاکستان، دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دانشگاه بین المللی امامن خمینی (ره) برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است