Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير نفت گفت: براي بهسازي پالايشگاه هاي کشور به سرمايه گذاري 10 ميليارد دلاري از طريق فاينانس نياز است که با توجه به شرايط تحريم، تامين آن غيرممکن به نظر مي رسد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، بيژن زنگنه که امروز (سه شنبه) براي پاسخ به سوال نماينده اهواز درباره سياست هاي مرتبط با توليد نفت کوره (مازوت) به مجلس شوراي اسلامي رفته بود، افزود: با توسعه فازهاي پارس جنوبي مصرف نفت کوره کم مي شود و با بهسازي ساير پالايشگاه ها مي توانيم کيفيت توليد فرآورده ها را افزايش دهيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يکي از راه هاي کاهش توليد نفت کوره در پالايشگاه ها را توسعه متوازن توليد قير با هدف صادرات دانست و گفت: گوگرد در نفت کوره مشکل زاست اما در قير مزيت به شمار مي رود؛ بنابراين بايد مواد اوليه نفت کوره به قير تبديل شود.
زنگنه ادامه داد: اکنون بيشتر پالايشگاه ها توسط بخش هاي غيردولتي اداره مي شوند و وزارت نفت ابزار اجرايي و مالي ندارد تا دستوري عمل کند.
وزير نفت افزود: حدود يک سوم از نفت کوره کشور در پالايشگاه آبادان توليد مي شود که با اجراي طرح توسعه براي بهبود کيفيت اين پالايشگاه، کيفيت نفت کوره بالا مي رود. البته نفت کوره توليدي در اين پالايشگاه به مصرف کشتي ها نمي رسد و دوباره تصفيه مي شود.
وي اولين راه براي پايين آوردن گوگرد را کاهش خوراک پالايشگاه عنوان کرد و گفت: اين کار باعث مي شود توليد نفت کوره روزانه 17 ميليون ليتر کم شود که به معناي توليد 44 هزار تن نفت کوره در سال با گوگرد کمتر از سه درصد خواهد بود.
** تصميم جهاني براي کاهش ميزان گوگرد ناشي از سوخت کشتي ها
وزير نفت يادآوري کرد: در دنيا ساليانه يک ميليون تن نفت کوره توليد مي شود که 50 درصد آن به عنوان سوخت کشتي ها به مصرف مي رسد و 50 درصد ديگر نيز در نيروگاه ها مي سوزد.
وي درصد بالاي گوگرد در نفت کوره را معضل جهاني دانست و افزود: مي خواهند تا اول سال 2020 ميلادي ميزان گوگرد 500 هزار تن نفت کوره براي مصرف کشتي ها را پايين بياورند اما شيوه آن مشخص نيست.
زنگنه راه کاهش آلودگي کشتي ها را نصب دستگاه هاي پاک کننده بر روي خروجي دود عنوان کرد و افزود: تاکنون در دنيا 1100 کشتي به اين سيستم مجهز شده اند و تا سال 2020 اين عدد به سه هزار کشتي مي رسد.
به گفته وي، اجراي اين طرح براي هر کشتي 2 ميليون تا هفت ميليون دلار هزينه دارد.
نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي پس از سخنان وزير نفت اعلام کرد قانع شده است.
اقتصام*4018*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد

به گزارش صدای ایران از شفقنا، عیسی زارع‌پور درباره «پیرو اظهارات اخیر مدیر یکی از اپراتور‌های اینترنتی که مشکل شبکه را ناشی از استفاده از مودم‌های تولید داخل دانسته است، آیا این موضوع را بهانه تراشی اپراتور‌ها برای واردات مودم‌های ارزان قیمت و کارکرده چینی نمی‌دانید؟ و در راستای حمایت از تولید داخل چه برخوردی با این اپراتور داشته اید؟» گفت: بحثی که ایشان مطرح کرده در مورد مودم‌های فیبرنوری است که کلاً ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار مشترک دارد.

وی ادامه داد: موضوعی که مدیر این اپراتور مطرح کرده، عمومیت ندارد و دغدغه شخصی ایشان بوده از سوی دیگر مودم‌های تولید داخل قابلیت‌هایی که دارند، قابلیت‌هایی نیست که بتوانند سرعت‌های بالا داشته باشند.

زارع پور گفت: بخشی از صحبت‌های این مدیر اپراتور درست است، چون همین الان مودم‌های خارجی هم اگر نتوانند در فرکانس ۲.۴ کار کنند که فرکانس معمول وای فای است، سرعت بیش از ۱۰۰ گیگاهرتز را نمی‌توانند ارایه دهند. فرکانس ۶.۵ که استاندار وای فای ۶ و ۷ هست، می‌تواند از طریق سرعت‌های تا یک گیگ هم ارایه دهد. در حال حاضر وای فای ۷ استاندارد جدید تا ۱۰ گیک هم می‌تواند ارایه دهد. مودم باید مودمی باشد که این قابلیت را داشته باشد.

وی توضیح داد: برخی از مودم‌های تولید داخل این فرکانس‌ها را ساپورت نمی‌کنند، ولی اکنون در برنامه تولید شرکت یا سازنده مودم هست و باید هم حواسمان به تولید داخل باشد و هم از سوی دیگر باید محصولی که تولید می‌شود، کیفیت داشته باشد و قابلیت‌هایی که دارد قابلیت‌هایی باشد که متناسب با نیاز کاربران باشد.

زارع پور بیان کرد: مشکل از مودم نیست، در حال حاضر شبکه این قابلیت را دارد پیدا می‌کند و در شهر‌هایی که فیبرنوری راه می‌افتد، مشترکینی که فیبرنوری می‌گیرند می‌توانند سرعت تا هزار بگیرند، اما مودم فعلی که اکنون در بازار هست، ممکن است که این قابلیت را پشتیبانی نکند لذا نیازمند این هستیم که هم تولیدکنندگان محصولات خود را ارتقا دهند و اگر هم نیاز بود، تا وقتی تولید داخل به نقطه‌ای می‌رسد که این نیاز را برطرف کند، از طریق واردات، نیاز‌ها تأمین می‌شود.


دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • راه اندازی دوباره واحد پتروشیمی آبادان
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی