Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@04:22:18 GMT

یک بهله عقاب دو برادر در آسمان پرواز کرد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۲۳۶۷

یک بهله عقاب دو برادر در آسمان پرواز کرد

فرخ شیرعلی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهبهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: یک بهله عقاب دو برادر که از ناحیه منقار دچار شکستگی شده بود، توسط دوستداران محیط زیست به این اداره تحویل داده شد.

وی اظهار داشت: با تلاش محیط بانان و دامپزشک و فعالان محیط زیست اهواز این عقاب پس از ۲ ماه مداوا و تیمار، بهبودی و سلامت خود را برای پرواز به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرعلی تصریح کرد: پس از حصول اطمینان از سلامت کامل این پرنده و فرهنگ احترام به طبیعت و حفظ ذخائر جانوری آن، این عقاب در تپه‌های اطراف منطقه دریزکوه شهرستان بهبهان رهاسازی شد.

رییس اداره محیط زیست بهبهان اذعان داشت: نقش پرندگان شکاری در طبیعت بسیار حائز اهمیت است و این پرندگان درکنترل جمعیت جانوری نظیر جوندگان نقش بسزایی دارند همچنین از آنجا که این پرندگان به تغییرات و آلودگی‌های زیست محیطی بسیار حساس هستند، لذا وجود آن‌ها در یک محیط طبیعی نشان دهنده سلامت آن محیط و بوم سازگان است.

گفتنی است؛ عقاب دوبرادر در مناطق کوهستانی و بیابان‌ها به سر برده و روی صخره‌های با شیب تند و گاهی نیز روی درختان، آشیانه می‌سازد.

انتهای پیام/گ

رهاسازی عقاب در طبیعت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فاروق سلیمانی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس شهر و روستای این شهرستان برگزار می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هدف از این آموزشها را آگاهی بخشیدن و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کودکان عنوان کرد و گفت: این آموزشها با موضوعات زیست محیطی در خصوص مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم