Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:39:54 GMT

استفاده از پساب در صنعت باید جزو اولویت‌های استان قم باشد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۲۹۷۰

استفاده از پساب در صنعت باید جزو اولویت‌های استان قم باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی جان صادق پور در دیدار محسن بهشتی معاون امور عمرانی استانداری قم در سخنان با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب پردیسان تقریباً تکمیل شده است، ابراز داشت: تنها مشکل در این منطقه عدم وجود تصفیه‌خانه است؛ البته قول‌هایی برای تأمین زمین و اعتبارات ساخت تصفیه‌خانه داده شده که هنوز به نتیجه نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با تأکید بر اینکه در حال حاضر مشکل دفع فاضلاب پردیسان به صورت موقتی برطرف شده است، خواستار توجه جدی و تصمیم‌گیری سریع در این خصوص قبل از به وجود آمدن بحران شد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم اجرای طرح بازچرخانی آب خاکستری در مجتمع‌های بزرگ گفت: شرکت آب و فاضلاب آمادگی دارد تا مشوق‌های لازم را در اختیار این ساختمان‌ها قرار دهد اما در این خصوص نیازمند همکاری چندجانبه اداره راه و شهرسازی، نظام مهندسی و شهرداری هستیم.

صادق پور با بیان اینکه آب خاکستری حدود ۶۰ درصد حجم فاضلاب‌های خانگی را تشکیل می‌دهد، یادآور شد: حفظ ذخایر آب شرب، کمک به آبیاری فضای سبز و عدم احداث تصفیه‌خانه فاضلاب جدید از جمله مزایای اجرای طرح بازچرخانی آب خاکستری است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب قم به اندازه شبکه‌هایی است که در شهر ایجاد شده و در صورت اجرای شبکه فاضلاب در مناطق دیگری از شهر، نیاز به تصفیه‌خانه جدید داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ادامه با تأکید بر اینکه خشکسالی‌های مستمر سال‌های گذشته با بارندگی‌های اخیر جبران‌پذیر نیست، لزوم صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع موجود را متذکر شد و گفت: باید استفاده از پساب فاضلاب برای صنعت به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی استان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این خصوص ابراز داشت: با وجود پیگیری‌هایی که در این زمینه داشته‌ایم نتیجه‌ای حاصل نشده، زیرا صنعت با وجود استفاده از آب شبکه با قیمت پایین انگیزه‌ای برای استفاده از پساب ندارد.

صادق پور کمبود منابع تأمین آب استان و انتقال آب از فاصله دور به قم را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: استان باید به دنبال راهکاری برای استفاده صنعتگران پساب باشد تا بتوانیم بهترین بهره را از منابع آبی موجود ببریم.

معاون امور عمرانی استاندار قم نیز در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب در خدمات‌رسانی به مردم، قول مساعدت و پیگیری در خصوص موارد مطرح شده دادند.

کد خبر 4598588

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن بهشتی قم شرکت آب و فاضلاب قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این دانش آموزان دانش آموزان در قالب یک تور علمی، از تصفیه خانه آب شهر ارومیه بازدید و با روند و مراحل تصفیه آب شرب آشنا شدند.   این بازدید در راستای فعالیت‌های آموزشی و با هدف آشنایی دانش آموزان از تأسیسات و فرآیند تصفیه آب انجام شد.   در این بازدید کارشناسان تصفیه خانه آب ارومیه چگونگی روند تصفیه آب مصرفی را برای دانش آموزان شرح دادند.

دیگر خبرها

  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس