Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهادر گفت: همه اداره ها باید به كاركنان خود آموزش بدهند به ویژه اداره صنایع و معادن و كشاورزی كه باید سلامت محوری و ترویج آن را در دستور كار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی بهادر» امروز (سه شنبه ٣ اردیبهشت) در یك كنفرانس خبری به مناسبت هفته سلامت، با بیان اینكه بهترین منابع هر كشوری، نیروی انسانی است، گفت: افراد یك كشور باید دارای 2 مشخصه آموزش خوب و سلامت باشند، این 2 ویژگی لازمه پیشرفت هر جامعه ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره شعار هفته سلامت امسال را «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» بیان کرد: برخی كشورها پوشش همگانی سلامت را ندارند اما برخی از آن رد شده و به مسائل دیگری تمركز كرده اند، دنیا امروز از بیماری های عفونی گذشته و امروز گرفتار بیماری های شهرنشینی شده كه غیرعفونی است و عموما به تغذیه نامناسب ارتباط دارد.

 

وی با بیان بر اینكه چاقی مادر بیماری هاست، مدارس كوچك و آپارتمان نشینی را از معضلاتی دانست كه میزان تحرك ها را كاهش داده و در این باره تاكید كرد: وجود پارك های بزرگ در شهرها براساس سرانه جمعیت لازمه سلامت و گذران اوقات فراغت افراد است، كوه ها و فضاهای اطراف شهر توسط سازمان ها و نهادهایی اشغال شده و اجازه ورود افراد را نمی دهند، خواستار تبدیل آنها به پارك هایی شد كه مردم بتوانند در روزهای تعطیل از آنها استفاده كنیم.

 

بهادر عنوان كرد: همه اداره ها باید به كاركنان خود آموزش بدهند به ویژه اداره صنایع و معادن و كشاورزی كه باید سلامت محوری و ترویج آن را در دستور كار خود قرار دهند، زندگی اجتماعی از مدرسه آغاز می شود و نباید تصور كرد مدارس تنها جای تدریس ریاضی و فیزیك و غیره است بلكه مکانی برای ترویج و تدریس فرهنگ های مختلف (ترافیك، حفاظت از محیط زیست، بهداشت فردی و غیره) است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینکه شهرداری ها به جز احداث پارك های بزرگ، باید پیاده راههای ایجاد کنند كه موجب آسیب مردم در زمان پیاده روی نشود، گفت: ملخ مرده همان مردار است و غیرقابل خورن، اما خوردن ملخ در برخی از نقاط ایران وجود دارد ولی این راه مقابله نیست و ملخ ها سمپاشی شده و خطرناک هستند، حمله ملخ یك آفت است كه باید با آن مقابله كرد، چرا كه امنیت غذایی را تهدید خواهد كرد و نهایتا با كمبود تولیدات غذایی مواجه خواهیم شد.

 

وی سمپاشی و ایجاد طعمه و گودال پس تخم ریزی را دو راه مبارزه و كاهش ملخ ها به مزارع و مراتع عنوان و با اشاره به همكاری سازمان جهاد كشاورزی فارس در خصوص شناسایی سموم و ایجاد فروشگاه های سبز، در شیراز گفت: بخشنامه ای صادر شده كه در مكان هایی كه غذای گرم سرو می شود از ظرف هایی كه كمترین میزان آلودگی را داشته باشند، استفاده شود.

 

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان نیمه شعبان جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران امام زمان عج خبرگزاری شبستان اردبیل مراجع شعار هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سلیمان دهرویه مسئول برگزاری مراسم گفت : ترویج مرام ، از خودگذشتگی و سیره حضرت علی (ع) با توسعه ورزش زورخانه ای ازاهداف این طرح ورزشی است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نقش محوری کارگران در تحقق شعار سال
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • کیفیت هوای امروز شیراز در وضعیت قابل قبول