Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:30:36 GMT

فعالان نوروز 98 در اردکان تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۳۳۲۸

فعالان نوروز 98 در اردکان تجلیل شدند

یزد - ایرنا - تعدادی از فعالان حوزه صنعت گردشگری اردکان روز سه شنبه در مراسمی که با حضور شهردار، رئیس شورای شهر و تعدادی از مسئولان محلی در کانون امام خمینی (ره) مرکز این شهرستان برگزار شد، تجلیل شدند .

به گزارش ایرنا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در این مراسم با بیان اینکه نوروز امسال ، استان با استقبال خوب مسافران روبرو شد که حتی انتظار آن را نداشتیم گفت: استقبال به حدی بود که مجبور شدیم از تمام ظرفیت ها در حوزه اقامت استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید مصطفی فاطمی افزود: در سومین نوروز برای ساماندهی و مدیریت گردشگران از دروازه ورودی شمال استان نشستی در اردکان برگزار کنیم و با فعالیت جهادی دست اندرکاران امر از جمله سرپرست فرماندای و شهرداری توانستیم وضعیت موجود را به حالت ایده آل برسانیم.
این مسئول صنعت گردشگری یزد یادآور شد: با حضور هیات داوران متشکل از نهادهای مختلف فعالیت های انجام شده مورد ارزیابی قرار گرفت، اردکان بعد از بافق جایگاه دوم را در این ارتباط کسب کرد.
وی اضافه کرد:‌ یزد با کمترین تعداد شکایت در کشور و با بیشترین استقبال افزایش مسافر توانست جایگاه خوبی را کسب کند و در ارزیابی ملی در حوزه معاونت میراث فرهنگی رتبه دوم و در ارزیابی عملکرد در حوزه جذب گردشگر رتبه سوم کشور را کسب کرد .
مدیرکل میراث فرهنگی یزد تاکید کرد که کسب این رتبه و رسیدن به این جایگاه حاصل تلاش علاقه مندان به استان و شهرشان است که این وضعیت را به خوبی رقم زدند .
فاطمی با بیان اینکه امسال سعی شد متفاوت تر از سال های گذشته عمل شود و از افرادی که در حوزه جذب گردشگر فعال بودند تجلیل کنیم، تاکید کرد:‌ در مجموع فعالیت ها و ساختارهایی که در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان انجام شد رضایت بخش بود و نمی توان از نقش سازمان های مردم نهاد( سمن ها) و انجمن ها غافل ماند .
فاطمی در ادامه انجمن چارسوق کویر اردکان را یکی از فعال ترین انجمن های استان عنوان کرد و افزود: آنها در کنار شهرداری و شورای شهر زحمت زیادی کشیدند که عامل دستیابی اردکان به جایگاه واقعی خود شد.
همچنین شهردار اردکان افزود: تلاش میراث دوستان در ایام نوروز سبب شد که این شهرستان متفاوت تر از سال های قبل در این حوزه ظاهر شود .
اباذر غفوری با بیان اینکه شرایط آب و هوایی نیز باعث شد که استان یزد و شهرستان اردکان با استقبال فوق العاده مردم و گردشگران روبرو شود تصریح کرد: برخی مسافران می خواستند فقط یک شب در اردکان اتراق کنند و فردا را در شهرستان سپری کند و این فرصتی برای معرفی و‌ دیدن امکان تاریخی بود.
به گفته وی نوروز امسال شرایط اسکان و زمینه رضایت برای تمام مسافران مهیا بود و این امر باعث شد، انگیزه برای مسئولان و مردم ایجاد شود که نسبت به تبلیغات ملی ، جهانی و بهره گرفتن از فضای مجازی بیشتر شود .
شهردار اردکان با بیان اینکه به دنبال حل مشکلات و نقطه ضعف ها هستیم که سال آینده با توان بیشتر و بهتر خدمات رسانی کنیم یادآور شد: لازم است از مجموعه شهرداری، ‌میراث فرهنگی ، بخش خصوصی‌ ، حوزه علمیه ،‌ گردان امام حسین (ع) ، ماموران راهنمایی و رانندگی و انتظامی و مردم قدردانی کنیم که با همراهی و همکاری آنها بهترین نوروز را برای مسافران رقم زدیم.
غفوری خاطرنشان کرد: یادمان باشد که با همدیگر و با توان بالا می توانیم اردکان را آن گونه که شایسته است به جهانیان بشناسانیم .
همچنین رئیس شورای اسلامی شهر اردکان با بیان اینکه نوروز امسال نسبت به سال گذشته تفاوتی محسوس داشت که بسیار ارزنده بود، اظهار داشت: اردکان در برخی موارد نسبت به شهرهای دیگر استان و حتی کشور متمایز است و یکی از آنها مجموعه های مذهبی و تاریخی گردشگری چک چک زرتشتیان ، خانه آیت الله خاتمی(ره) و کوچه های آشتی کنان است که مسئولان و به ویژه انجمن چارسوق باید نسبت به معرفی آن ها اهتمام کنند و این مهم در کمیسیون فرهنگی نیز اشاره و برخی اقدامات ارزنده در این خصوص مصوب شد.
سید محمد حسینی پور پیشنهاد کرد که اعضای شورا به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی موضوع آسیب شناسی را در اولویت قرار دهند تا هرسال نوروزی متفاوت تر داشته باشیم.
در این مراسم از شهردار اردکان به‌ عنوان سه شهر برتر در زمینه نظافت شهری و المان شهری ، محمود فتاحی به‌ عنوان کاراکتر برتر نوروز، بخشدار خرانق به‌عنوان بخشدار برتر در ستاد تسهیلات سفر نوروز 98، رئیس اداره میراث فرهنگی در برنامه‌ریزی روز شهرستان، قاسم برخورداری در برگزاری جشن نوروزگاه و از حسن چادرکافور در زمینه فعالان گردشگری مذهبی تجلیل شد.
در آیین تجلیل از فعالان نوروز 98 اردکان ، امام‌جمعه مرکز شهرستان نیز حضور داشت.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تجليل فعالان نوروزي شهرستان اردكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از معرفی ۳۵۰ هنرمند یزدی برای دریافت بیمه تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد، مجید عربی اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته برای بیمه هنرمندان، ۱۰ هزار سهمیه در کشور بدین منظور اختصاص یافته که ۳۵۰ نفر از هنرمندان استان معرفی شدند.

وی افزود: ۱۲۶ نفر که مدارکشان تکمیل است، بیمه می‌شوند و مابقی افراد نیز با تکمیل مدارک بیمه خواهند شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: این افراد با در دست داشتن کارت شناسایی صنایع دستی و کارت مهارت فنی و حرفه‌ای و همچنین معرفی نامه‌ای که برای آنان صادر می‌شود، به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کرده تا بیمه شوند.

کد خبر 751863

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • اجلاسیه شهدای هنرمند استان تهران به میزبانی ری برگزار می شود
  • آغاز هفتمین دوره آموزشی توانمندسازی فعالان صنعت گردشگری
  • برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    
  • استفاده از فلزیاب جرم است؟
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • هنرمندان اردکان در فرهنگسرای خاتمی گردهم آمدند
  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل