Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@14:03:15 GMT

اقدام عملی مجلس در راستای "گام دوم انقلاب"

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۳۳۹۰

اقدام عملی مجلس در راستای 'گام دوم انقلاب'

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، محمدحسین فرهنگی در حاشیه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلام و در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به تشکیل فراکسیون پیگیری سیاست های اجرایی گام دوم انقلاب در مجلس شورای اسلامی، گفت: این فراکسیون ۱۷۰ عضو دارد و انتخابات هیات رئیسه آن نیز برگزار شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به طور جدی از سوی دولتمردان و قوه مقننه پیگیری نشده لذا فراکسیون درصدد توجه دادن مسئولان به موضوعات بیانیه یاد شده است، اظهار کرد: براین اساس کارگروه هایی ذیل فراکسیون تشکیل خواهد شد و مطالبات رهبر انقلاب در خصوص رونق تولید و غیره را در دستورکار قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: پرداختن به مؤلفه های گام دوم انقلاب مانند سیاست خارجی و موضوعاتی مانند فرهنگی، اجتماعی و غیره توسط کارگروه های فراکسیون پیگیری خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بیانیه یاد شده دیدگاه های حساس و مهمی وجود دارد که باید به آن ها توجه شود، تصریح کرد: براین اساس فراکسیون بیانیه هایی را منتشر خواهد کرد و در صورت نیاز به تسهیل قوانین این مهم را در دستورکار قرار خواهد داد.

فرهنگی با اشاره به تذکر رهبر انقلاب در خصوص لزوم توجه مجلس به اقدامات مقابله ای نسبت به اقدامات ضد ایرانی نظام بین الملل، افزود: به طور مستقل این موضوع توسط فراکسیون پیگیری سیاست های اجرایی گام دوم انقلاب بررسی خواهد شد.

رئیس فراکسیون پیگیری سیاست های اجرایی گام دوم انقلاب، اظهار کرد: از هر ۳ جریان سیاسی قوه مقننه در فراکسیون یاد شده حضور فعال خواهند داشت و براین اساس در ابعاد نظارتی نیز اقدامات اساسی صورت خواهد گرفت، به عنوان مثال از کمیسیون های مجلس مؤلفه های مرتبط با بیان گام دوم را پیگیری خواهیم کرد و نتایج آن را در قالب بیانیه و تذکر به دستگاه های مرتبط ارائه خواهد شد.

وی پرداختن به موضوع تربیت نیروی جوان و نخبه که یکی از موضوعات مدنظر رهبر انقلاب است را از دیگر موضوعات در دستورکار فراکسیون دانست و تصریح کرد: ورود اراده جوانی به چرخه تصمیم سازی و اجرایی کشور می تواند برکات زیادی به همراه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه هم اکنون در سال آخر مجلس به سر می بریم لذا مسائل انتخاباتی نمایندگان را درگیر خواهد کرد، خاطرنشان کرد: براین اساس مشاهده می شود که تمرکز بر اصلاح قانون انتخابات وجود دارد لذا تلاش خواهیم کرد توجه نمایندگان را به اولویت های جدی تری سوق دهیم که نهایی کردن قانون بانکداری یکی از این موضوعات مهم است.

گفتنی است محمدحسین فرهنگی رئیس، داوودی نایب رئیس اول، علی وقفچی نایب رئیس دوم، نادر قاضی پور دبیر اول، رضا کریمی دبیر دوم و بیت الله عبداللهی سخنگوی فراکسیون پیگیری سیاست های اجرایی گام دوم انقلاب هستند.

 

ایلنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گام دوم انقلاب مجلس جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد

تابناک _ فهرست نهایی کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با دعوت مردم و نیروهای جبهه انقلاب به حضور و مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود در این مرحله از انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور منتشر کرد.

کاندیداهای مورد حمایت «جبهه انقلاب» مطابق اعلام دفاتر استانی شورای ائتلاف برای دوره دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی به شرح زیر است:

 

 

پیش از این نیز فهرست کاندیداهای این تشکل سیاسی اصولگرا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • رهاسازی پسماند‌های بیمارستانی باعث آلودگی زمین‌های کشاورزی می‌شود+ فیلم
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت