Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:23:42 GMT

احضار مشاور حقوقی پیشین ترامپ برای ادای شهادت

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۳۵۱۴

کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا مشاور پیشین رئیس‌جمهوری این کشور را احضار کرد.

به گزارش ایسنا، پنج روز پس از انتشار گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه پژوهش درباره دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده، مجلس نمایندگان این کشور خواهان بازخواست از دان مک‌گان، مشاور حقوقی پیشین دونالد ترامپ شده است.

این گزارش روز پنج‌شنبه در حالی که بخش‌هایی از آن سانسور شده بود، منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دموکرات‌ها خواهان ارائه کامل این گزارش به کنگره هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جرالد نادلر، رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا، احضاریه مک‌گان را صادر کرده و قرار است که او روز ۲۱ ماه مه در این کمیته شهادت دهد.

مشاور پیشین ترامپ یکی از شاهدان مهم پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به‌شمار می‌رود و به احتمال زیاد نمایندگان کنگره از او درباره احتمال جلوگیری از اجرای عدالت از سوی ترامپ بازخواست خواهند کرد.

بر اساس گزارش مولر، ترامپ از مک‌گان خواسته است که برای اخراج مولر از وزارت دادگستری اقدام کند اما مک‌گان به این خواست رئیس جمهوری توجهی نشان نداده است.

در گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای مولر تأکید شده است که تماس‌های زیادی میان تیم انتخاباتی ترامپ و نمایندگان روسیه وجود داشته، اما اسناد و شواهدی که بتوانند عملی مجرمانه را ثابت کنند به دست نیامده است.

گزارش بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا دارای نکاتی است که می‌توان از آنها برای استیضاح رئیس جمهوری استفاده کرد؛ از جمله اتهام تلاش برای جلوگیری از تحقیقات وزارت دادگستری.

به همین دلیل شماری از سناتورهای دموکرات بحث استیضاح ترامپ را دوباره مطرح کرده‌اند. در یک میزگرد شبکه خبری سی‌ان‌ان که چند سناتور دموکرات در آن شرکت داشتند، الیزابت وارن، کامالا هریس، پیت بوتی‌جیج و هولیان کاسترو، وزیر مسکن و توسعه شهری در دولت اوباما، خواستار استیضاح رئیس جمهوری شدند. این افراد خود را برای احراز پست ریاست جمهوری در انتخابات آینده نامزد کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.

به گزارش خبرآنلاین، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک 26 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

وی افزود: « بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می کند کمبود خود را جبران کند.»

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان ها در غزه تلاش می کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش های مربوط به گورهای دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد