Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@18:09:20 GMT

براي اشتغالزايي بايد از ظرفيت خيرين بهره برد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۴۱۶۶

براي اشتغالزايي بايد از ظرفيت خيرين بهره برد

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مديرکل آموزش فني و حرفه اي خراسان رضوي گفت: برآوردن انتظار مردم در حوزه اشتغال نيازمند استفاده از ظرفيت نيکوکاران و خيرين است.

افشين رحيمي روز سه شنبه در مراسم توديع و معارفه روساي سابق و جديد فني و حرفه ‌اي شهرستان خليل‌آباد افزود: حاضريم با خيرين صحبت کنيم تا مبلغي از کمکهاي خود را به فني و حرفه اي شهرستانها اختصاص دهند و در صورت نارضايتي از عملکرد ما حمايت خود را ادامه ندهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: بدون شک امروز ارزش ايجاد شغل براي يک نفر کمتر از ساخت مسجد و مدرسه نيست و کاري خير محسوب مي‌شود و ما وظيفه داريم نيروهاي متخصص و جوابگوي نياز جامعه تربيت کنيم.
مديرکل آموزش فني و حرفه اي خراسان رضوي گفت: مرکز فني و حرفه اي شهرستان خليل ‎‌آباد تا کنون به عنوان زير مجموعه مرکز فني و حرفه اي شهرستان کاشمر فعاليت داشت اما از اين به بعد به شکل مستقل عمل مي کند.
رحيمي افزود: در شهرستان خليل آباد هشت آموزشگاه آزاد فني و حرفه اي فعال است و براي گسترش اين مراکز در شهرستانها هيچ محدوديتي نداريم.
فرماندار خليل‌آباد نيز در اين مراسم گفت: هرچند تاکنون فني و حرفه‌اي اين شهرستان به صورت نمايندگي اداره مي‌شد اما عملکرد بسيار مثبتي داشته است و با پيگيريهاي صورت گرفته امروز شاهد استقلال فني و حرفه‌اي اين شهرستان هستيم.
مجتبي شاکري افزود: مرکز فني و حرفه‌اي در حوزه اشتغالزايي نقش بسيار حائز اهميتي دارد چنانکه طي سه سال اخير کارگاههاي آموزشي بسيار خوبي در اين شهرستان برگزار شده است.
وي ادامه داد: متاسفانه با سيل عظيم دانش آموختگان بيکار بي ‌مهارت مواجه هستيم که حتي وقتي براي دريافت تسهيلات به فرمانداري مراجعه مي‌کنند نمي‌دانند در چه بخشي بايد سرمايه‌گذاري صورت گيرد.
فرماندار خليل‌آباد در همين خصوص گفت: با توجه به اينکه هم اکنون در اين شهرستان 800 استخر کشاورزي وجود دارد که فقط 300 استخر در بخش پرورش ماهي فعالند و نيز با توجه به فعاليت مشاغل خرد در خانه‌ها بايد مربيان بيشتري در مرکز فني و حرفه‌اي حضور داشته باشند.
شاکري افزود: تاکنون مرکز فني و حرفه‌اي اين شهرستان در حوزه مهارت آموزي در محيط کار واقعي 62 نفر را مهارت داده‌ که بيشتر از ابلاغ تکليفي بوده است.
وي تامين خودرو، نيرو و اعتبارات ويژه را از نيازهاي جدي فني و حرفه‌اي اين شهرستان دانست.
رئيس پيشين فني و حرفه‌اي شهرستان خليل‌آباد نيز گفت: مجموعه فني و حرفه‌اي اين شهرستان در حوزه مرکز ثابت سه کارگاه آموزشي دارد که در حوزه خواهران فعالند و به زودي شاهد فعال شدن کارگاه صنايع تبديلي با مشارکت بخش خصوصي خواهيم بود.
ابوالفضل خبازي افزود: پارسال حدود 243 نفر از آموزشهاي مرکز ثابت استفاده کردند همچنين با توجه به درخواستهاي صورت گرفته در حوزه توانمندسازي روستائيان 181 نفر نيز از آموزشهاي مهارتي در حوزه توانمندسازي روستائيان استفاده کرده‌اند.
وي ادامه داد: پارسال افزون بر 137 نفر هم در قالب هفت آموزشگاه آزاد در سطح شهرستان خليل آباد از آموزشهاي خدماتي بهره‌مند شدند.
دراين جلسه با قدرداني از زحمات ابوالفضل خبازي که هم اکنون رئيس مرکز کاشمر است مهدي عربي به عنوان رئيس مرکز فني وحرفه اي شهرستان خليل‌آباد معرفي شد.
خليل آباد در فاصله242 کيلومتري جنوب غرب مشهد قرار دارد.
1922/7497
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین

با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور، بزرگ ترین درمانگاه خیریه روستایی کشور در دهستان بیاض شهرستان انار به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاري دانشجو با حضور سید محمد حسینی معاونت پارلمانی ریيس جمهور و اقشار مختلف مردم بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی كشور در زمینی به مساحت ۱۰۰هزارمتر مربع و با زیر بنا ۴۲۰۰متر مربع در دهستان بیاض شهرستان انار از توابع استان کرمان به بهره برداری رسید.

این درمانگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان راه اندازی ومورد بهره برداری قرار گرفته است. 

درمانگاه مذکور دارای چاه عمیق آب شرب وفضای سبز، منزل پزشک وپرستار، مهمانسرا، مسجد و داروخانه است. 

این موسسه خیریه ولی عصر از سوی خیر مرحوم حاج محمد علی رحیمیان ساخته شده است.

دیگر خبرها

  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • پلمب رستوران و تالار پذیرایی به علت تیراندازی عروسی در خرم‌آباد
  • مراسم عزاداری روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خلیل آباد
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • سرعت گرفتن اجرای طرحهای مرزی در خداآفرین
  • چهره واقعی آمریکای بزک کرده برای دنیا مشخص شد
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم