Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@13:57:46 GMT

دست واسطه ها و دلال ها در حوزه دام کوتاه شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۴۱۸۳

دست واسطه ها و دلال ها در حوزه دام کوتاه شود

به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری عصر سه شنبه در دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار قم، افزود: نرخ دلالی در خرید و فروش دام در هیچ کدام از استان ها تعیین نشده است و این تصمیم در قم باید با بررسی همه جوانب اتخاذ شود.
وی همچنین بیان کرد: قیمت رسمی مرغ در کشور 11 هزار و 500 تومان است و در صورتی که کارگروه تنظیم بازار کشور قیمت را تغییر دهد، در استان نیز اعمال می شود و در غیراینصورت قیمت مرغ تغییر نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با افزایش غیرمتعارف قیمت ها و تبانی های صورت گرفته برخی اصناف در این زمینه برخورد جدی می شود.

* رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز دراین جلسه گفت: پس از تعطیلات عید نوروز آرامشی در بازار مرغ حاکم شده است که ناشی از نرخ گذاری کارگروه تنظیم بازار کشور است.
محمود سیجانی افزود: به دلیل تثبیت قیمت ها، خطر خروج مرغ از استان به استان های دیگر به ویژه تهران وجود ندارد و برای ادامه این رویکرد، واردات مرغ به استان باید ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به واسطه گری در خرید و فروش گوشت قرمز، ادامه داد: دلالی در خرید و فروش گوشت قرمز در قم پنج هزار تومان است که بالاتر از این قیمت غیرقانونی می باشد.
وی همچنین به نظارت بر واحدهای پتروشیمی اشاره و بیان کرد: از تعداد 185 واحد صنعتی دریافت کننده محصولات پتروشیمی، بازدیدهای میدانی صورت گرفت و متخلفان به تعزیرات معرفی شدند.
سیجانی خاطرنشان کرد: 57 قلم کالای اساسی به صورت روزانه از سطح بازار قیمت گیری شده است که قیمت سه قلم کالا در 2 هفته گذشته نسبت به 2 هفته ماقبل افزایش بیش از 10 درصد داشته است.
وی افزود: افزایش قیمت شکر سفید فله 13.3 درصد، پیاز 12.6 درصد و کنجاله سویا 12.9 بوده است.

* رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز دراین جلسه پیشنهاد داد: مرغ به صورت 2 نرخی عرضه شود که نرخ رسمی همان 11 هزار و 500 تومان و نرخ دوم با توجه به نوسانات بازار کمی بالاتر باشد.
عباس پورمیدانی افزود: وضعیت برخی از مرغداران شکننده است و عرضه مرغ با قیمت 11 هزار و 500 تومان منطقی نمی باشد.

* مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری قم نیز دراین جلسه گفت: به تمام مرغداران نهاده دولتی عرضه شده و مرغداران ملزم هستند مرغ را با قیمت مصوب تحویل دهند.
مجید آوری فرد افزود: با توجه به این که شن و ماسه مواد اولیه بسیاری از محصولات مصالح فروشی است، افزایش قیمت شن و ماسه باعث افزایش قیمت محصولات دیگر از جمله بتن شده که نیازمند نظارت بیشتری است.

* عضو اتاق اصناف قم نیز دراین جلسه گفت: در فروردین ماه یک هزار و 832 مورد بازرسی از اصناف صورت گرفته و در این راستا 140 پرونده تخلف تشکل و به 192 شکایت دریافتی نیز رسیدگی شده است.
ابراهیم صوفی با بیان این که ارزش ریالی جرایم این پرونده ها 575 میلیون و 274 هزار ریال است، افزود: اتاق اصناف قم به مناسبت اعیاد شعبانیه نیز 207 مورد نظارت بر اصناف اطراف مسجد جمکران داشت که در این راستا 24 مورد پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات معرفی شد.
وی با اشاره به کمبود شکر در استان، ادامه داد: در روزهای عادی مصرف روزانه 110 تُن شکر در قم عادی است، ولی امروز که همه انبارها و کارخانه ها خالی است، روزانه 200 تُن شکر نیز جوابگو نیست.

* مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم نیز دراین جلسه گفت: میزان شکر وارد شده به استان از ابتدای اسفندماه تاکنون پنج هزار تُن بوده است که یک هزار و 500 تُن در فروردین ماه و سه هزار و 500 تُن نیز در اسفندماه توزیع شده است.
بهزاد رادمنش افزود: یک هزار و 100 تُن شکر از کارخانه فیروزکوه و 900 تُن نیز از کارخانه کرج حواله شده تا وارد استان شود.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل ممنوعیت واردات شکر سفید از اول اسفندماه و همچنین مشکلات به وجود آمده در ترخیص شکر تصفیه نشده، تعطیلی کارخانه های قند و شکر استان خوزستان به دلیل وقوع سیل، تعطیلات نوروزی و برف و باران و مشکل در آمد و شد کامیون های حامل و ترخیص و بارگیری باعث مشکلاتی در بازار این کالا شده است.
وی اضافه کرد: با وجود این که شکر به اندازه کافی در استان تامین شده است، ولی بازار شهرستان های همجوار از جمله ساوه و کاشان که از قم تامین می شود، عامل دیگری بر کمبود شکر در استان قم است.

* ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم نیز با اشاره به الکترونیکی شدن پرداخت عوارض آزادراه قم- تهران، گفت: این سامانه دارای مشکلاتی است که در کمتر از یک ماه آینده سامانه برطرف خواهد شد.
دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار در سال جاری با حضور اعضا برگزار و مسائل اثرگذار بر قیمت کالاهای اساسی بررسی شد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تعطیلات خرید و فروش راهداری و حمل و نقل جاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ بهایی، عالمی چندبعدی بود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «دلال عباس»، استاد دانشگاه لبنان در وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی، معمار تمدن‌ساز» که از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: شیخ بهایی، عالمی چندبعدی، حکیم، فقیه، مفسر، دانشمند علوم ریاضی و هندسه، ادیب و شاعر و دارای دیدگاهی متمایز بود.


وی با بیان این که آثار شیخ بهایی در ایران و جهان اسلام همچنان باقی است، اظهار داشت: آثار شعر و نثر شیخ بهایی، تصویری واضح از تضاد موجود میان واقعیت محیط زندگی شیخ بهایی و موضعی که همگان را به آن دعوت می‌کرد، به ما نشان می‌دهد.

دلال عباس با اشاره به اشعار فارسی شیخ بهایی تصریح کردک اشعار فارسی وی که دارای پیشینه عرفانی بود، نشان دهنده تاثیر  پذیرفتن وی از شعرای فارسی بزرگ است و در اشعار وی برخی از ابیات برخواسته از اشعار منسوب به مولوی از شعرای عارف فارسی یافت می‌شود.



 

 

دیگر خبرها

  • شیخ بهایی، عالمی چندبعدی بود
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود