Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@03:31:41 GMT

گلریزان و همدلی با سیل زده گان لرستان در البرز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۴۶۴۶

گلریزان و همدلی با سیل زده گان لرستان در البرز برگزار شد

به گزارش ایرنا، مدیر کل آموزش و پرورش البرز در این آیین که درسالن شهدای فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج برگزار شد، گفت: در پی وقوع سیل اخیر در استان‌های مختلف کشور، کمیته دائمی مدیریت بحران در آموزش و پرورش البرز با رویکرد آموزشی - خدماتی فعالیت خود را آغاز کرد.
سالار قاسمی با بیان اینکه آموزش و پرورش البرز معین استان لرستان در بخش دانش آموزی و فرهنگیان است، یادآورشد: همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت علی اکبر (ع) موج مهربانی همکلاسی ها در مدارس استان البرز با شعار هر مدرسه یک پایگاه همدلی با سیل زدگان لرستانی شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: این حرکت با هدف ترویج فرهنگ نوعدوستی ، تلاش ، ایثار و مشارکت جویی در بین دانش آموزان، همدلی و همراهی با دانش آموزان و خانواده های آسیب دیده از سیل اخیر و انسجام بخشی هدایای نقدی و غیر نقدی دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا در راستای کمک به دانش آموزان و فرهنگیان استان لرستان انجام شد.
قاسمی ادامه داد: امروزنیز امیدواریم دراین گلریزان با همدلی موسسین مراکز و مدارس غیر دولتی فعال در استان البرز بخشی از نیازهای ضروری دانش آموزان و فرهنگیان سیل زده دراستان لرستان تامین شود.
وی تاکید کرد: کمک های جمع آوری شده به شماره حساب مرکز نیکوکاری آموزش و پرورش با شماره حساب 0110769749001 با شناسه پرداخت 682825464 و شماره کارت 6037997929700459 واریز می شود تا بتوان کمک های نقدی و غیر نقدی را در قالب کاروان به استان سیل زده لرستان ارسال کرد.
قاسمی با اشاره به اینکه البرز بر روی گسل زلزله قرار دارد، خاطرنشان کرد: این استان شرایط ویژه ای دارد که احتمال روی دادن حادثه در آن بالاست لذا باید آمادگی لازم را برای مقابله با بحران در آن بوجود آوریم.
وی بیان داشت: 30 درصد مدارس البرز نیاز به بهسازی و تخریب کامل دارد که این خود می تواند بحران ایجاد کند پس باید به فکر راه حل برای اینگونه عوامل بحران زا در استان باشیم تا درصد آسیب پذیری کاهش یابد.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج نیز در این گلریزان اظهارداشت: سیل خروشان در استان های مختلف کشور، خسارات زیادی را در پی داشت که با سیل مهربانی ملت ایران روبرو شد و موجی از همدلی و وحدت در کمک به هموطنان آسیب دیده را بوجود آورد.
قاسم پوستین دوز بیان داشت: دانش آموزان و فرهنگیان البرز همانند سایر شهروندان به سیل مهربانی پیوستند تا با کمک های نقدی و غیر نقدی به هموطنان سیل زده در لرستان نشان دهند که در کنارشان هستند و بگویند که استان سیل زده لرستان تنها نیست.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج در حال آماده کردن کمک های فرهنگیان و دانش آموزان این ناحیه به لرستان به ویژه در بخش نیازهای اولویت دار فرهنگیان و دانش آموزان در این استان است.
پوستین دوز تاکید کرد: در این گلریزان که 80 نفر شرکت کردند، یک میلیارد و 800 میلیون ریال به سیل زدگان لرستان اهدا شد که همچنان ادامه دارد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و فرهنگی دارد که می کوشند به بیش از 22 هزار دانش آموز و فرهنگی آسیب دیده در سیل لرستان کمک کنند.
2819/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش و پرورش استان البرز استان های مختلف کشور حضرت علی سیل 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟

خلاصه بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهش ۱۴۰۳ برگزار شد، به این شرح است:

- پیشرفت،‌ امنیت، سلامت، علم و تحقق همه ارزش‌های انسانی و اسلامی در کشور در گرو وجود نیروی انسانی مناسب است که این کار عظیم برعهده آموزش‌وپرورش است.

- ترمیم سند تحول با استفاده از نخبگان داخل و خارج آموزش‌وپرورش، باید مستمر ادامه یابد.

- توانمندسازی معیشتی و مادی معلمان همیشه مورد تأکید بوده و اکنون نیز هرچه ممکن است باید در این زمینه تلاش شود.

- معلم از نیروی معنوی و عشقی که در وجود هر انسانی به تعلیم و تربیت وجود دارد، استفاده کند و با بهره‌مندی از ملزومات، نیازها و تجربیات، شغل پرمرتبت معلم را قوام و استواری و استحکام دهد.

- نیت، روحیه، انگیزه و درک حقیقی از «معلمی»  لازمه پرورش نسل‌ نو است.

 - تقویت مراکز تربیت معلم لازمه دستیابی جامعه معلمین به سطح تراز است.

- دانشگاه فرهنگیان و دیگر مراکز تربیت معلم باید کاملاً تقویت شوند.

- صرف توجه معلم به مسائل پرورشی کافی نیست و باید مجموعه‌ای، متولی این مسئله بسیار مهم باشد.

- جلوگیری از ایجاد و شیوع آسیب‌های اجتماعی جزو توقعات از جوانان است.

- در خود مدارس آسیب‌های اجتماعی وجود نداشته باشد که این جزو وظایف معاونت پرورشی است.

- تبیین صحیح مسائل بنیادی کشور و نظام برای نوجوانان و جوانان، وظیفه دیگر معاونت پرورشی است.

- دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان باید از منطق و عقلانیت سیاست‌ها و رفتار نظام باخبر باشند و بدانند پشت شعارهای  «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیلِ» ملت چه منطقی نهفته است و چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست.

- ثبات مدیریتی در آموزش و پرورش مهم است.

- در مدیریت‌های سطح بالا تا متوسط تأکید بر ثبات دارم تا بتوان برنامه‌ها و کارهای مهم را دنبال کرد.

- الگوسازی و معرفی نمونه‌های برتر معلمان ضروری و شوق‌آفرین است.

- معلم باید در کنار علم‌آموزی، انگیزه، همت، اعتماد به نفس و شوق به درس و کار هم به دانش‌آموز بدهد تا ظرفیت‌های درونی او شکوفا شود.

- «دادن نگاه ملی به دانش‌آموز» انتظار دیگر است، یعنی دانش‌آموز بداند که تحصیل و کلاس درس قطعه‌ای از حرکت عمومیِ پیشرفت و جزیی از ماشین عظیم پیش‌برنده کشور و نظام است.

- «امیدآفرینی» ، «تشویق دانش‌آموزان به فعالیت‌های اجتماعی» و همچنین «مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان»، توصیه‌های دیگر رهبر انقلاب به معلمان بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • ۲۰ توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • ۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • عشقی فراتر از خدمت.../ماندن در منطقه محروم؛ به واسطه عشق به دانش‌آموزان