Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه نانو مچ (Nano Match) با هدف شناسایی و حمایت از طرح‌های دارای پتانسیل تجاری‌سازی از سوی ستاد توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود، بر این اساس هفتمین دوره برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو در دستور این ستاد قرار گرفته است.

فناوران، شرکت‌های نوپا، پژوهشگران و جامعه دانشگاهی به‌عنوان طرف عرضه و شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر و مستقل به‌عنوان طرف تقاضا، از جمله مخاطبان این برنامه هستند و می‌توانند تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری طرح‌های فناورانه خود را در سامانه ثبت طرح نانومچ بارگذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح‌های پذیرفته‌شده در این برنامه، فرصت استفاده از تسهیلات، خدمات و امکانات در دسترس را خواهند داشت. دریافت تاییدیه نانومقیاس، تسریع در فرآیند تجاری‌سازی، حمایت کامل از ثبت اختراع خارجی، فرصت حضور در رویدادهای سرمایه‌گذاری، حمایت از خرید مواد اولیه و راه‌اندازی خط‌تولید، توسعه طرح و یا محصول متناسب با نیاز صنعت و بازار، حضور در رویدادهای آموزشی طراحی شده مختص برنامه، اعتبار شبکه آزمایشگاهی برای تکمیل مستندات و تست‌های کارایی، بهره‌مندی از مشاوره در زمینه‌های مختلف مدیریت کسب‌وکار، مالی و حقوقی، انجام مطالعه بازار و شناسایی تهدیدها، فرصت‌ها و چالش‌های مسیر تجاری‌سازی طرح و فرصت حضور در دوازدهمین نمایشگاه سالیانه فناوری نانو و معرفی در جشنواره برترین‌های نانو از جمله فرصت‌هایی که با حضور در نانومچ در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

طرح‌های ارسالی به نانو مچ باید مبتنی بر فناوری نانو بوده و نمونه اولیه‌ای از آنها ساخته شده باشد، ضمن آنکه طرح‌های ارسالی باید سطح نوآوری قابل قبولی داشته و در صورت وجود محصول مشابه داخلی از منظر کیفیت، خواص، کارایی و ملاحظات اقتصادی نسبت به آن از مزیت قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار باشند.

معیار نانویی بودن این برنامه شامل سه شرط از فناوری نانو و دانسته‌های علمی نانومقیاس (۱۰۰-۱ نانومتر) استفاده‌شده باشد، کارکرد یا ویژگی محصول با فناوری نانو بهبود یافته باشد و فرآیند تولید محصول مهندسی باشد تعیین شده است.

در این برنامه همچنین در تجاری شاخص‌هایی چون توسعه و بهینه‌سازی محصول برای کاربرد صنعتی مشخص، امکان تامین مواد اولیه در داخل کشور، امکان تولید صنعتی محصول، بررسی رقبای داخلی و خارجی، بررسی قیمت تمام شده محصول و رقابت‌پذیری آن در بازار، حجم بازار موجود و یا پتانسیل آتی بازار و مزیت رقابتی محصول در مقایسه با محصولات مشابه در نظر گرفته شده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، روح الله دهقانی فیروزآبادی در بخشی از حکم انتصاب میرآبادی آورده است: «با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می‌رود علاوه بر انجام کلیه ماموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذی‌ربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام نمایید.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی تولیدات فاخر علمی است
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام
  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان