Web Analytics Made Easy - Statcounter

بلیت‌های کنسرت کیهان کلهر در بازار سیاه به قیمتی بیشتر از ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسیدند و یکی از علل این اتفاق، بلیت‌هایی است که بنیاد رودکی برای خودش نگه می‌دارد. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، کنسرت کیهان کلهر به مدت 10 شب در تالار وحدت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اجراها از 21 تا 31 فروردین ادامه داشت. بلیت‌فروشی این اجراها اسفند سال 1397 انجام شد. ابتدا برای سه شب بلیت‌فروشی کردند که در چند دقیقه بلیت‌ها تمام شد. بعد کار به تمدید برای چند شب دیگر کشید و هر بار که خبرِ تمدید اجراها منتشر میشد، علاقه‌مندان بسیاری منتظر شروع بلیت‌فروشی بودند.

در نهایت 10 شب کنسرتِ موفق در تالار وحدت به صحنه رفت.

کلهر و گروهش مثل همیشه بر صحنه درخشیدند. اما این تمام ماجرا نبود و...

هر چه به اجراها نزدیک می‌شدیم، بازار سیاهِ بلیت‌ها داغ‌تر میشد. اما این بلیت‌ها از کجا می‌آمد. سایت دیوار اصلی‌ترین محل فروش بلیت‌های کنسرت کیهان کلهر در بازار سیاه بود.

نام رودکی را بخوانید و صمد را ببینید/ اضمحلال هویت تهران با تصمیمات بنیاد رودکی

 

بلیت‌های 850 هزار تومانی

عمده‌ی این بلیت‌ها مربوط به صندلی‌های ردیف‌های جلوییِ تالار وحدت بود. بالاترین رکورد قیمتی که در میان بلیت‌های بازار سیاه مشاهده شد، رقمِ 850 هزار تومان بود.

کدام جریان پشت پرده‌ی بازار سیاه کنسرت کلهر است

در میان بلیت‌های بازار سیاه ردیف‌های 3 و صندلی‌های جایگاه ویژه بیشتر از همه دیده شد.

بررسی‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که مسئولان تالار وحدت(این تالار زیر نظر بنیاد رودکی اداره می‌شود) در هر اجرا، ردیف‌های یک و سه از صندلی‌های همکف را برای خود کنار می‌گذارند و گروه هنری به هیچ عنوان نمی‌تواند این بلیت‌ها را به فروش برساند.

در میان صندلی‌های تالار وحدت، جایگاه ویژه و جایگاه مخصوص هم در هر اجرا در اختیار بنیاد رودکی قرار دارد. البته جایگاه ویژه به خبرنگاران اختصاص دارد اما باز هم مشاهدات خبرنگاران حوزه موسیقی نشان می‌دهد که بلیت‌های جایگاه ویژه به هیچ عنوان به طور کامل در اختیار خبرنگاران قرار نمی‌گیرد.

در نهایت مسئولان تالار وحدت بیش از 100 صندلی برای هر اجرای تالار وحدت در اختیار خواهند داشت.

1000 صندلی به نام وزیر و به کامِ بازار سیاه

وقتی قرار است گروهی یک سانس اجرا در تالار وحدت داشته باشد، حدود 100 صندلی از آن اجرا را تالار وحدت برای خودش برمی‌دارد که معمولا گروه‌ها به دلیل عواقبش، به این امر اعتراضی نمی‌کنند.

تالار وحدت این بلیت‌ها را به این بهانه برای خودش نگه می‌دارد که باید آنها را به دفتر وزیر ارشاد، دفتر معاون هنری وزیر و دیگر مسئولان بفرستند. یعنی مسئولانی که باید حامیِ هنر و هنرمند باشند، خودشان یا بهتر است بگوییم نامشان، ضررهای مالی برای گروه‌های موسیقی دارند.

پرسش اینجاست؛ مگر وزیر ارشاد، معاون هنری‌اش، یا مدیرکل دفتر موسیقی چند بار در طول سال برای دیدن یک کنسرت به تالار وحدت می‌آیند که گروه‌های هنری در هر اجرایشان باید به اندازه‌ی 100 صندلی تاوانِ حضور آنان را پس بدهند.

بنیاد رودکی با 1000 بلیت کنسرت کلهر چه کرد؟

وقتی کنسرت کیهان کلهر برای 10 شب در تالار وحدت برگزار می‌شود، یعنی تالار وحدت و مسئولانش بیش از 1000 صندلیِ این اجراها را در اختیار داشته‌اند.

شاید همین تعداد زیاد بلیت‌هایی که در اختیار بنیاد رودکی بوده و البته میزان بالای تقاضای مخاطبان برای دیدن کنسرت کلهر؛ سبب شد که بازار سیاه بلیت‌های کنسرت کلهر ایجاد شود.

بررسی سایت دیوار در روزهای برگزاری کنسرت کیهان کلهر، نشان می‌دهد که بسیاری از بلیت‌هایی که در بازار سیاه به قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسید، همین بلیت‌هایی بودند که در اختیار بنیاد رودکی قرار داشته‌اند.

سالن در اختیار ماست / بلیت‌هایمان را هر کجا بخواهیم می‌فرستیم

یکی از مسئولان تالار وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره بازار سیاه بلیت‌های کنسرت کیهان کلهر، گفت: بلیت‌هایی که در اختیار ماست را به جاهای مختلف ارسال می‌کنیم. ردیف یک و ردیف سه از صندلی‌های همکف در هر سانس اجرا در اختیار تالار بوده است. ردیف دو(از صندلی‌های همکف) تحت اختیار گروه آقای کلهر بوده است. البته ما می‌خواهیم تدبیر تازه‌ای کنیم تا از این به بعد شاهد چنین مشکل‌هایی نباشیم.

او در پاسخ به این سوال که بلیت‌های تحت اختیار بنیاد رودکی را به چه کسانی می‌دهید، تاکید کرد: با هر سازمانی که ارتباط کاری داشته باشیم، برایش بلیت می‌فرستیم. دفتر وزیر مهمانان خاص خودشان را در هر اجرا دارند. همچنین برخی از بلیت‌هایمان را در اختیار مهمانان گروهِ آقای کلهر قرار دادیم.

این مسئول در صحبت‌هایش گفت: ما تعدادی از بلیت‌های ردیف سه را در اختیار گروه قرار دادیم و احتمالا آنچه از صندلی‌های ردیف سه در بازار سیاه به فروش می‌رفت از همین بلیت‌هایی بوده که در اختیار گروه بوده است. به هر حال آدم‌های مریض زیاد داریم و از این کارها می‌کنند. خوشبختانه این مشکلات آنقدری نبوده است که به چشم بیاید.

او در پاسخ به این سوال که به چه سازمان‌ها یا ارگان‌هایی بلیت می‌دهید، تاکید کرد: به شما نمی‌توانیم بگوییم به کجا بلیت داده‌ایم. سالن تحت اختیار ماست و بلیت‌هایی که در اختیارمان هست را به هر کجا که صلاح بدانیم می‌دهیم.

این مسئول گفت: ما نگرشمان را بعد از برخی اتفاق‌ها که در جریان کنسرت کیهان کلهر رخ داد، تغییر دادیم. چند مورد در سایتِ دیوار مشاهده کردیم که بلیت‌های اهدایی بنیاد را برای فروش گذاشته بودند.

20 درصد افزایش قیمت تالار

شنیده‌های از این حکایت دارد که تعرفه‌های قیمت‌گذاری تالار وحدت برای سال 1398 با 20 درصد افزایش قیمت روبه‌رو شده است.

گروه کیهان کلهر قرارداد کنسرت‌هایش را سال گذشته و با قیمتِ پارسال امضا کرده تا بتواند در فروردین امسال اجراهایش را به صحنه ببرد. شنیده شده که مسئولان بنیاد رودکی از برگزار کننده‌ی کنسرت کیهان کلهر خواسته‌اند تا 20 درصد افزایش قیمت تالار را پرداخت کنند.

با احتساب 20 درصد افزایش قیمت و البته 9 درصد مالیات برارزش افزوده، قیمت اجاره بهای تالار وحدت برای هر سانس، به حدود 15 میلیون تومان می‌رسد. البته این رقم برای روزهای تعطیل است و در روزهای غیر تعطیل این رقم یک میلیون و پانصد هزار تومان کمتر می‌شود.

سخن آخر

به هر روی کنسرت‌های کیهان کلهر پایان یافت و بار دیگر ثابت شد که بنیاد رودکی نه تنها از موسیقی اصیل ایرانی حمایت نمی‌کند، که با بی‌تدبیری‌هایش سنگ‌های بزرگی بر سر راه هنرمندان قرار می‌دهد.

مگر موسیقی ایران چند چهره در حد و اندازه‌های کیهان کلهر دارد که چنین برخوردی با او می‌شود. بی‌شک ورود بلیت‌های این کنسرت به بازار سیاه که مسبب اصلی‌اش مسئولان تالار وحدت هستند، موجب ناراحتی و دلخوریِ کلهر و هوادانش می‌شود.

انتهای پیام/

R33357/P/S4,40/CT4 واژه های کاربردی مرتبط کیهان کلهر موسیقی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کیهان کلهر موسیقی کیهان کلهر موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سرمربی سپاهان به دنبال بلیت کنسرت شادمهر عقیلی!

ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان در کنفرانس‌های خبری خود معمولا با خبرنگاران شوخی می‌کند. در این ویدئو با روزبه رادمهر، خبرنگار ایسنا به شوخی می‌گوید رادمهر... در ایز نو تیکت فور شادمهر! به معنی برای کنسرت شادمهر بلیت نیست! به نظر می‌رسد همسر ایرانی مورایس، او را با خوانندگان ایرانی هم آشنا کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

tags # سپاهان سایر اخبار از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟ مغز انسان چند ثانیه پس از جدا شدن سر از بدن زنده می‌ماند؟

دیگر خبرها

  • رویداد «به نام ایران» در تالار وحدت
  • سرپرست جدید برج آزادی معرفی شد
  • سرپرست جدید برج آزادی معرفی شد/ قدردانی از فرزاد هوشیار
  • (ویدئو) سرمربی سپاهان به دنبال بلیت کنسرت شادمهر عقیلی!
  • جشنواره کنسرت موسیقی پاپ در انزلی برگزار می‌شود
  • جشنواره نوروزی کنسرت‌های پاپ در منطقه آزاد انزلی
  • ستاره های موسیقی پاپ در شمال کنسرت برگزار می‌کنند
  • ساخت خوابگاه برای ۱۰۰۰ دختر دانشجو توسط بنیاد ۱۵ خرداد
  • میزبانی تالار رودکی از ارکستر فیلارمونیک وستای اصفهان
  • «مَثلث» پس از «سیاه خال» دومین نمایش پرفروش شد