Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج به نقل از شاتا، در این بازدید که از مجتمع های پتروشیمی بندر امام، امیرکبیر، مارون، شهید تندگویان، کارون، اروند و نوید زر شیمی صورت پذیرفت، در خصوص نقاط ضعف و قوت و همچنین فرصت ها و چالش های پیش روی صنایع پتروشیمی مباحثی مطرح شد.

صادقی نیارکی در این بازدید پس از شنیدن مشکلات و چالش های پیش روی صنایع پتروشیمی و صنایع تکمیلی پایین دستی، شرکت های یاد شده را نسبت به بکارگیری نقاط قوت و فرصت های موجود در جهت غلبه بر نقاط ضعف و چالش های موجود ترغیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل صنایع غیرفلزی پس از اشاره به وضعیت بازار محصولات پتروشیمی در سال گذشته و فراز و نشیب های طی شده، افزود: مجتمع های پتروشیمی در سال گذشته علیرغم وجود بحران در این حوزه، در مجموع عملکرد مناسبی در حوزه عرضه محصولات در بازار داخل و همچنین بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما از خود به جای گذاشتند.

وی افزود: شرکت‌های پتروشیمی همانند سال قبل تأمین مواد اولیه جهت واحدهای تولیدی داخل کشور را در دستور کار خود قرار داده و در راستای تحقق این هدف از هیچ کوششی دریغ نکنند.

صادقی با بیان برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص مدیریت تقاضای محصولات پتروشیمی و تشریح این برنامه ها خاطر نشان‌کرد: یکی از وظایف مهم مجتمع های پتروشیمی در سال رونق تولید، تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی است.

مدیرکل صنایع غیرفلزی با اشاره به این موضوع که عبور از بحران های پیش روی کشور از مسیر افزایش صادرات غیرنفتی می گذرد، افزود: مجتمع های پتروشیمی فروش محصولات در بازارهای مختلف جهانی و صادرات محصولات به نقاط مختلف دنیا را همواره جزو وظایف و رسالت های خود تلقی کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان از افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این هلدینگ با صادرات ۳.۲ میلیون تن محصول پتروشیمی، سهمی ۱۱درصدی از کل صادرات محصولات پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان، داود عباسی با بیان اینکه این شرکت در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو و انرژی، معدن و صنایع معدنی، فولادی، مالی‌تجاری و بازرگانی در حال فعالیت است، بیان کرد: این هلدینگ از سال ۱۳۸۷ با هدف توسعه و تکمیل صنایع مختلف تأسیس شد و به عرصه صنعت پتروشیمی و معادن پا گذاشت.

وی اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۵.۱۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی شده است، درحالی‌که پارسال ۴.۸۲ میلیون تن محصول تولید کرده بود.

به‌گفته مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان، این هلدینگ شاهد افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ بوده و سهمی ۷درصدی از مجموع تولید محصولات پتروشیمی کشور داشته است.

عباسی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان با صادرات ۳.۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، فولادی و عمرانی توانسته است با وجود مشکلات عدیده، افزایش ۱۰درصدی صادرات انواع محصولات را در سال ۱۴۰۲ محقق کند. از این مقدار، ۳.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده که سهم ۱۱درصدی از کل محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی