Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، چند ماه پیش قول پرداخت ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داده شدتا چالش نقدینگی در حوزه سلامت بر طرف شود.

در نهایت پس از ۲ ماه تاخیر پول به دست بیمه سلامت رسید  و این ردیف بودجه ای پس از ۲ مرحله پرداخت به طور کامل تخصیص پیدا کرد و بیمه سلامت آن را در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار داد تا پول به دست صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نرسیده است و دانشگاه‌های علوم پزشکی در هزینه کرد آن درست عمل نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل اسفند ماه بود که رئیس سازمان غذا و دارو از انحراف هزینه کرد ردیف بودجه ای ۵۰۰ میلیون یورو  به صنعت داروسازی در دانشگاههای علوم پزشکی سخن گفت و اظهار کرد که  وزیربهداشت به طور مستقیم پیگیر هزینه کرد این اعتبار در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است و با دانشگاه هایی که این ردیف بودجه ای را در جایی غیر دارو و تجهیزات پزشکی هزینه کرده باشند، برخورد خواهد شد.

هزار و ۹۰ میلیارد  تومان به دست شرکت‌های دارویی رسید

پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی و نتیجه گزارش ها از دانشگاه های علوم پزشکی برای تخصیص اعتبار  به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی،  اظهار کرد: از ۵۰۰ میلیون یورو، حدود هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان سهم دارو بود که به دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شده بود.

وی ادامه داد: این ردیف بودجه‌ای در ۲ بخش به شرکت‌های دارویی اختصاص داده شد و در بخش اول هزار و ۹۰ میلیارد تومان و در بخش دوم ۷۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دارویی تخصیص یاقت و در مجموع رقمی حدود هزار و ۷۹۰ میلیاد تومان بود.

رئیس سازمان غذا و دارو درپاسخ به این سوال که پیش از این اعلام کرده بودید که دانشگاه های علوم پزشکی این ردیف بودجه ای را در مسیر دیگری هزینه کرده بودند و پیگیر وضعیت پرداخت ـآن هستید، در نهایت سرانجام این اعتبار تخصیص یافته چه شد؟ گفت: بر اساس گزارش هایی که از دانشگاه های علوم پزشکی دریافت کردیم و پیگیری هایی که انجام شد، گزارش کامل تخصیص هزار و ۹۰ میلیارد اولیه را دریافت کردیم و این رقم به طور کامل به دست شرکت های داروسازی رسیده است.

طلب ۲ هزار میلیاردی صنعت داروسازی از مراکز درمانی

پیرصالحی ادامه داد: پیگیر آن هستیم که ببینیم ۷۰۰ میلیارد تومان باقی مانده را دانشگاه های علوم پزشکی در مسیر درستی هزینه کنند و این اعتبار به دست شرکت های دارویی برسد.

رئیس سازمان غذا و داروبا بیان اینکه با وجود پرداخت این ردیف اعتباری اما همچنان مراکز درمانی به شرکت های دارویی بدهی دارند، اظهار کرد: بدهی هایی دارویی همیشه مستمر هستند و اکنون بدهی مراکز درمانی به شرکت های دارویی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛با توجه به واگذاری اقدامات بهداشتی درمانی و دارویی به بخش‌های خصوصی دامپزشکی برابر اصل ۴۴ قانون اساسی، تمامی مراکز فوق تحت نظارت و بازرسی کارشناسان شبکه در حال فعالیت هستند.

 رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، گفت: تعداد ۳۰ مرکز اشتغال به امور درمانی، داروخانه، خرده فروشی واکسن، مایه کوبی، درمانگاه، آزمایشگاه و بیمارستان دامپزشکی در شهرستان با دریافت مجوز، به دامداران و مرغداران شهرستان خدمت رسانی می‌ کنند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین، افزود: فعالیت مراکز فوق به صورت مستمر توسط کارشناسان واحد‌های دارو و درمان، مبارزه و بررسی‌ها ارزیابی، نظارت و بازرسی می‌شوند و بخش‌های غیر دولتی دامپزشکی شهرستان، به صورت تمام وقت و در چارچوب تعهدات و وظایف قانونی ابلاغی برابر پروانه دریافتی خود در حال انجام فعالیت بهداشتی هستند.

دیگر خبرها

  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال