Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@23:15:07 GMT

روانچی استوارنامه خود را تقدیم گوترش کرد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۶۵۶۸

روانچی استوارنامه خود را تقدیم گوترش کرد

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید تخت روانچی عصر سه شنبه با حضور در دفتر آنتونیو گوترش، پس از ابلاغ سلام‌های گرم  حسن روحانی رئیس جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، استوارنامه خود را تقدیم و رسما در این مسئولیت آغاز به کار کرد.

مجید تخت‌روانچی در سال ۱۳۳۷ در تهران زاده شد و تحصیلات خود را تا دریافت دیپلم متوسطه در تهران سپری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اواسط دهه ۱۳۵۰ به ایالات متحده آمریکا سفر کرد و در سال ۱۳۶۰ مدرک کارشناسی مهندسی عمران را از دانشگاه کانزاس گرفت.

۲ سال بعد نیز موفق به دریافت کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه کانزاس شد. او در سال ۱۳۷۱ هم مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد سیاسی از دانشگاه فوردهام گرفت.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، دکترای علوم سیاسی خود را از دانشگاه برن دریافت و فعالیت شغلی خود را از ۱۳۶۴ در وزارت امور خارجه آغاز کرد.

روانچی از ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸ رئیس اداره سازمان ملل در وزارت امور خارجه بود و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۷ به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل فعالیت می‌کرد و در فاصله سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ سفیر ایران در سوئیس بود.

وی پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ و شروع مذاکره هسته‌ای به این تیم ملحق شد و همزمان معاون وزیر در امور اروپا و آمریکا بود.

تخت روانچی از شهریور ۱۳۹۶ به عنوان معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری منصوب شد، اما به دنبال اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان که غلامعلی خوشرو سفیر پیشین ایران مجبور به ترک این مسئولیت شد، به پیشنهاد وزیر امور خارجه برای مسئولیت جدید در سازمان ملل مقر نیویورک به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد منصوب شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد

سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل امروز (یکشنبه) گفت، تلاش‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای تشکیل گروه‌های جدید نظارت بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ محکوم به شکست است.

به گزارش ایسنا، گفته‌های «کیم سونگ» سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و متحدانش است که اخیرا منتشر شد و در آن، آنها خواستار تداوم فعالیت گروهی از کارشناسان ناظر بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اوایل سال جاری میلادی روسیه در حالی تجدید فعالیت این گروه نظارتی تحت رهبری آمریکا را وتو کرد که این گروه، پیونگ‌یانگ را به ارسال تسلیحات به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده بود. اتهامی که مسکو و پیونگ‌یانگ رد می‌کنند.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی از قول سفیر این کشور در سازمان ملل گزارش کرد: «نیروهای متخاصم شاید دومین و سومین گروه نظارت بر تحریم‌ها را در آینده برقرار کنند اما آنها با گذر زمان نابودی خود را می‌بینند.»

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل ماه گذشته میلادی به منطقه غیرنظامی‌ شده بین دو کره رفت و به روسیه و چین تاکید کرد تا از حمایت از کره‌شمالی دست بردارند. سفر او پس از آن انجام شد که روسیه تمدید سالانه فعالیت هیات کارشناسان چند ملیتی را که طی ۱۵ سال گذشته اجرای تحریم‌های سازمان ملل را با هدف محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی نظارت کرده‌اند، رد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • ورود امیرعبداللهیان به گامبیا
  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام
  • سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران