Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@05:34:55 GMT

رویارویی جوانان امروز با معنویت ساختگی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۶۵۷۶

رویارویی جوانان امروز با معنویت ساختگی

آیت ا... شعبانی گفت: امروز جوانان ما با «معنویت ساختگی» مواجه هستند دینی که ولایت و مرجعیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در همدان " آیت ا... حبیب‌الله شعبانی" در همایش طلایه داران استان گفت: مبلغین در امر تبلیغ باید 5 شاخصه مهم را در نظر داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه مبلغین وظیفه تبلیغ و القاء اعتقادات و آموزه‌های دین را به مردم برعهده دارند افزود: اولین قدم در امر تبلیغ توجه به درون خود است که یک مبلغ در توجه به درون خود نیازمند سه رکن مهم «اخلاص، باورمندی خود و دغدغه هدایت گری مردم» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: اگر مبلغان به دنبال اثر گذاری تبلیغ خود هستند باید به امر اخلاص توجه ویژه داشته باشند، اخلاص نیز طبق آیات نخستین سوره‌های مزمل و مدثر، «برخاستن از خواب در نیمه‌های شب برای عبادت با خداوند».

 

 شعبانی ادامه داد: تربیت و هدایت 7 میلیون مسلمان توسط پیامبر اکرم(ص) طی 23 سال پیامبری در مقایسه با هدایت 80 نفر به یکتاپرستی توسط نوح نبی(ص) طی 900 سال و 2 نفر مسلمان توسط حضرت یونس(ع) طی 30 سال نشان از اخلاص دارد.

 

 امام جمعه همدان با بیان اینکه باید نسبت به هدایت جوانان این عصر دغدغه‌مند باشیم گفت: محتوا منبر و سخنرانی مبلغین بیانیه گام دوم انقلاب با نگاه ویژه به 2 کلید واژه « جوان، اخلاق و معنویت» باشد، مخاطب امروز ما روحانیون در جوانان و نوجوانانی هستند که در فضای مجازی تربیت شده اند.

 

وی عنوان کرد: جوانان امروز ما با سیلی از تهاجمات فرهنگی روبرو هستند، امروز فضای مجازی قتلگاهی برای جوانان ما و هویت آنان شده است بنابراین باید نسبت به هدایت آنان حتی 1 نفر از این قشر از جامعه نیز دغدغه مند بود.

 

آیت ا... شعبانی گفت: امروز دشمنی قوی و قدرتمند با استفاده از رسانه ای که جنبه تقابلی دارد هویت جوانان ما رو نشانه رفته است، توجه خاص به جوانان در مساجد، محلات و محبت و برخورد درست با جوانان می‌تواند در هدایت آنان نقش موثری داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره اینکه معنویت و اخلاق امروز مورد توجه دنیا قرار گرفته است اظهار کرد: امروز معنویتی ساختگی ایجاد شده تا فطرت جوانان را ارضاء کند به عبارتی معنویت ساختگی امروز بشر معنویت بدون ولایت است.

 

وی با بیان اینکه معنویت بدون ولایت و متصل با معصومین با وجود مهیا بودن تمام شرایط ارزشمند نیست افزود: امروز جوانان ما با «دین گزینشی» مواجه هستند دینی که ولایت و مرجعیت ندارد.

 

شعبانی با اشاره به اینکه با وجود چنین شرایطی کار اندکی سخت شده است عنوان کرد: متأسفانه دین گزینشی در کشور در حال گسترش است لذا مبلغین باید با اخلاص، خود باوری و دغدغه مندی با تکیه بر آموزه‌های قرآن سعی در حفظ، بیان و القا درست دین به مردم داشته باشند.

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان نیمه شعبان جشن نیمه شعبان کانون مساجد مسجد مقدس جمکران روز ارتش خسارت سیل اخبار اردبیل همایش طلایه داران حجت الاسلام شعبانی امام جمعه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم

مکرون امروز پنجشنبه در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفت که اروپا باید نشان دهد که هیچ وقت تابع آمریکا نبوده و همچنین می‌داند که چطور با کشور‌های سایر مناطق جهان گفتگو کند.

مکرون ۴۶ ساله، در حالی که تنها سه سال از دومین و آخرین دوره ریاست جمهوری‌اش باقی مانده و اکثریت پارلمانی خود را در سال ۲۰۲۲ از دست داده است، می‌خواهد به منتقدان خود نشان دهد که انرژی و تفکر گذشته خود را همچنان دارد.

رئیس جمهور فرانسه با توجه به اینکه ۷ سال گذشته خواستار استقلال اروپا شده است، تایید کرد که اتحادیه اروپا به همه چیزی که وی می‌خواسته دست پیدا نکرده، اما با این حال پیشرفت قابل توجهی را در اتحاد و استقلال داشته است.

وی در یک نشست با عنوان «اروپای پر رونق» در دانشگاه سوربن بیان کرد: یک خطر وجود دارد که اروپای ما می‌تواند نابود شود. ما برای رویارویی با خطرات تجهیز نیستیم.

مکرون همچنین هشدار داد که فشار‌های نظامی، اقتصادی، تجاری و سایر مشکلات می‌تواند اتحادیه اروپا با ۲۷ کشور را تضعیف و متلاشی کند.

رئیس جمهور فرانسه در مورد وضعیت جنگ اوکراین نیز اضافه کرد که نباید اجازه داد روسیه در اوکراین پیروز شود.

او خواستار تقویت ظرفیت امنیت سایبری اروپا، روابط دفاعی نزدیک‌تر با انگلیس پس از برگزیت و ایجاد یک آکادمی اروپایی برای آموزش پرسنل نظامی عالی رتبه شد.

مکرون توضیح داد: هیچ دفاعی بدون صنعت دفاعی وجود ندارد. ما دهه‌ها سرمایه گذاری ناکافی داشته‌ایم. اروپایی‌ها باید ترجیح دهند که تجهیزات نظامی اروپایی را بخرند. ما باید بیشتر و سریعتر و با عنوان اروپایی‌ها تولید کنیم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • ماجرای خودکشی در اداره ورزش و جوانان ابهر چه بود؟
  • ماجرای خودکشی در اداره ورزش و جوانان ابهر چیست؟
  • یحیی گل‌محمدی سکوتش را شکست؛ مشکلی برای کار ندارم و آماده خدمت به جوانان کشورم هستم!
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است / امروز بهترین روز ورزش است
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان