Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@13:10:33 GMT

«تشنگان قله‌های برفگیر» به نمایشگاه می‌رسد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۶۸۳۰

«تشنگان قله‌های برفگیر» به نمایشگاه می‌رسد

خاطرات بخشعلی ثابتی، رزمنده دهدشتی دفاع مقدس به قلم ساسان ناطق به نمایشگاه کتاب تهران خواهد رسید.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «تشنگان قله‌های برفگیر» حاوی خاطرات یک سرهنگ بازنشسته و از راویان اردو‌های راهیان نور، به زودی در غرفه انتشارات سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

ناطق پیش از این گفته بود: وقتی متن اولیه به همراه مصاحبه‌ها در اختیارم قرار گرفت، ابتدا سؤالاتی که در متن قبل ممکن بود برای مخاطب ایجاد شود را استخراج کردم و در چند نوبت با هم مصاحبه‌های تکمیلی را پیش بردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضا و زندگی روستایی راوی، هموطنانش، بزرگ شدنش و آموزش در مدرسه و فضای انقلاب و شروع جنگ در این کتاب آمده است.

به گفته او، بخشعلی ثابتی جز آن دسته از افرادی است که حرف کشیدن برای نویسنده از او سخت بود، نگاه متفاوتی داشت و حاضر نبود برخی موارد را بازگو کند؛ در حالی‌که نویسنده باید به آن جزئیات واقف می‌شده و اشراف او به مخاطب در بیان جزییات بسیار می‌توانست کمک‌کننده باشد.

نویسنده در این کار مثل سایر کار‌ها از روایت داستانی بهره برده، اما تمام مولفه‌های خاطره‌نویسی در آن رعایت شده است و روایت‌ها دست اول و مستند هستند. در این کتاب صدای دوستان راوی را هم می‌شنویم و جغرافیا، متفاوت و همه چیز برای راوی و مخاطب تازه است.

ناطق در نثر تغییراتی داده که خواننده آگاه متوجه شود، نثر اوست نه راوی. البته در بخش‌هایی که ویژگی‌های بومی باید درج می‌شد، لحن راوی بیان شده تا رنگ و بوی متفاوتی در این کار دیده شود.


جغرافیای دفاعی بخشعلی ثابتی و رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق سردسیر، مدنظر این کتاب است که اوج آن رفتن به یک عملیات و گذر از قله‌های برفگیر «شیخ محمد» است. در این قله‌ها بسیاری از رزمندگان ما از شدت سرما یخ زده و به شهادت رسیده‌اند. به همین دلیل، نام کتاب «تشنگان قله‌های برفگیر» انتخاب شده است.

به نظر می‌رسد این اثر، یکی از پرفروش‌های سوره مهر در نمایشگاه سی‌ودوم باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ناشران شرکت کننده در نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خلج مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام این خبر که ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب از بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مختص سازمان‌ها و نهادها از فردا پنجشنبه ششم اردیبهشت آغاز می‌شود، گفت: متقاضیان می‌توانند تا بیست‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با مراجعه به سامانه ketab.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

خلج با بیان اینکه سازمان‌ها و نهادها می‌توانند ‎ درخواست کتبی خود را برای دریافت یارانه اعتبار خرید کتاب جهت تجهیز کتابخانه‎‌ها، به رییس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کنند، افزود: پس از تأیید درخواست و تعیین میزان مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان‌ها و نهادها اطلاع رسانی می‌شود.

به گفته مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سازمان‌ها و نهادها پس از دریافت اعتبار می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را با مراجعه به سامانه ketab.ir به صورت مجازی خریداری کنند.

کد خبر 6087969 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد