Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@16:50:24 GMT

2 حامی برای هر یتیم در آذربایجان غربی وجود دارد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۷۴۷۹

2 حامی برای هر یتیم در آذربایجان غربی وجود دارد

عزیز سهندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 11 هزار و 375 یتیم و فرزند محسنین در آذربایجان غربی تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند می شوند.
وی اضافه کرد: از این تعداد پنج هزار و 684 فرزند یتیم و پنج هزار و 691 فرزند محسنین هستند که مورد حمایت کمیته امداد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌ غربی با اشاره به اهتمام این نهاد در یافتن حامی برای ایتام و محسنین بیان کرد: هم‌اکنون 21 هزار و 663 حامی نیکوکار در راستای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین با این نهاد تعامل مستمر دارند.
وی ادامه داد: سال گذشته این حامیان خیّر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین 213 میلیارد ریال به ایتام نیازمند و فرزندان محسنین استان کمک کردند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 20درصد رشد داشته است.
سهندی گفت: متوسط بهره مندی ایتام و فرزندان محسنین از این کمک ها در ماه حدود 82 هزار تومان است و در صدد هستیم این رقم افزایش یابد تا بتوانیم زمینه کاهش مشکلات این افراد را فراهم کنیم.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی اظهار داشت: هم اکنون سرانه هر یتیم ماهانه 209 هزار تومان و سرانه فرزندان محسنین برای هر نفر ماهانه 103هزار تومان است.
وی بیان کرد: سردشت با 976 فرزند بیشترین و انزل با 230 فرزند کمترین تعداد یتیم و محسنین را در آذربایجان‌غربی دارد.
وی افزود: علاوه بر کمک های مالی، برخی از حامیان در خصوص کمک‌های تحصیلی، درمانی و جهیزیه ایتام و فرزندان محسنین نیز با کمیته امداد آذربایجان‌غربی مشارکت می‌کنند.
وی بیان کرد: طرح اکرام ایتام از سال 1378 به منظور تامین هزینه های معیشتی، درمانی، تحصیلی، مسکن و سایر نیازهای فرزندان محروم از نعمت پدر توسط کمیته امداد اجرا می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی افزود: افراد حقیقی یا حقوقی که در این طرح «حامی» نامیده می‌شوند و با مراجعه به کمیته امداد امام (ره) یا درگاه‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را جهت تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم اعلام می‌کنند.
وی اضافه کرد: مدت حمایت حداقل یک سال بوده که طی آن حامی به صورت ماهیانه مبلغ تعهد شده خود را به شماره حساب کمیته امداد امام (ره) محل سکونت فرد مورد نظر با شناسه مخصوص واریز می‌کند.
سهندی گفت: علاوه بر طرح اکرام ایتام، طرح محسنین نیز از سال 1390 به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی در بین فرزندان بی سرپرست و زن سرپرست خانوار در کمیته امداد کشور و به تبع آن در استان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: مردم خیر و نیکوکار استان می توانند با روش های مختلفی از جمله پرداخت اینترنتی از طریق آدرس www. Emdad.ir، کمک به کمیته امداد سایت بانک ملت، شماره شبا شماره حساب اکرام ایتام و محسنین به شماره 12000000000451286790IR با درج شناسه حامی، نرم افزار موبایلی سکه و انتقال کارت به کارت به شماره 610433777087763 از طریق عابر بانک ملت با شناسه خود حامی به طرح اکرام ایتام و محسنین استان کمک کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: این نهاد حمایتی در راستای افزایش حمایت از ایتام و محسنین استان اقدام به افزایش تعهدات ماهیانه حامیان، اخذ کمک های مبتنی بر نیاز از جمله درمان، پوشاک، مسکن و بسته های تحصیلی و استفاده از روش های مجازی کرده است.
وی ادامه داد: تمامی تلاش ما در این نهاد حمایتی در استان زدودن رنگ فقر از زندگی افراد تحت پوشش است و تمامی توان خود را در راستای توانمند کردن خانواده های مددجویان به کار گرفته ایم.
به گزارش ایرنا طرح های «اکرام ایتام» و «محسنین» از جمله طرح­هایی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می ­کند.
طرح «محسنین» نیز مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر آنان از یکدیگر جدا شده اند و تحت سرپرستی مادرشان هستند یا آن­ که پدرشان در قید حیات است اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست.
فرد حامی باید ماهانه حداقل 20 هزار تومان به حساب هر یک از کودکان تحت حمایت خود واریز کند.
بیش از یک میلیون حامی از سراسر کشور سرپرستی کودکان یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) را برعهده گرفته اند و سایه مهربانی خود را بر سر آنان گسترانده‌اند.
8137/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان غربی بانک ملت درمان کمیته امداد امام خمینی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت ۲۰ میلیارد و ۳۸۴ میلیون تومان زکات فطریه توسط مردم مؤمن و متدین این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمید باسره، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان هرمزگان، اظهار داشت: امسال 910 پایگاه جمع‌آوری زکات در محل مصلی‌‌ها، مراکز برگزاری نماز عید فطر و مراکز نیکوکاری جهت دریافت زکات فطریه و کفارات استقرار یافتند و علاوه بر این پایگاه ها، برای اولین بار در استان شرایط و امکان پرداخت زکوات و کفارات توسط هرمزگانی‌های با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان هوشمند مستقر در نانوایی‌های سراسر استان نیز در راستای تسهیل و تسریع در فرآیند جمع‌آوری زکات فطریه فراهم شد.

وی افزود: مردم مؤمن و متدین هرمزگان در عید فطر امسال معادل مبلغ 20 میلیارد و 712 میلیون تومان در قالب زکات و کفارات به صورت نقدی و غیرنقدی پرداخت کردند که از این میزان، مبلغ 20 میلیارد و 522 میلیون تومان فطریه عام، 19 میلیون تومان فطریه سادات، 104 میلیون تومان کفاره غیرعمد و 67 میلیون تومان نیز کفاره عمد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه طبق احکام و موازین شرعی، زکات فطریه باید در زمینه رفع مشکلات محرومین و نیازمندان واقعی، نظیر امور معیشتی، کمک به هزینه های درمانی، کمک به امور تحصیلی، مسکن و سایر امور این عزیزان هزینه گردد، ادامه داد: مبالغ جمع آوری در قالب زکات فطریه در هرمزگان در کوتاه ترین زمان ممکن و توسط کمیته امداد به حساب نیازمندان واقعی استان که از قبل توسط این نهاد شناسایی شده بودند، واریز گردیده است.

وی افزود: مبلغ زکات فطریه جمع آوری شده در عید فطر سال قبل، معادل 18 میلیارد و 150 میلیون تومان بوده که در عید فطر سال جاری با همت، همراهی و سخاوت مردم شریف و نیک اندیش استان هرمزگان، این میزان نسبت به سال گذشته، 14 درصد رشد داشته است، 

دبیر شورای زکات استان هرمزگان ضمن قدردانی و سپاس از مردم نیکوکار استان و تمامی عوامل اجرایی برنامه های روز عید سعید فطر از جمله، نیروهای مردمی مستقر در مراکز نیکوکاری، نانوایی‌ها و مؤسسات خیریه در سراسر استان، کارکنان زحمتکش صدا و سیمای مرکز خلیج فارس و همکاران کمیته امداد مستقر در پایگاه ها، گفت: بیشترین زکات فطریه جمع‌آوری شده در عید فطر امسال مربوط به شهرستان های پارسیان، بندرعباس و جزیره قشم بوده است.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین
  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری