Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@00:08:46 GMT

آفت ملخ صحرایی با سمپاش‌های نوین قابل کنترل است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۷۵۴۱

آفت ملخ صحرایی با سمپاش‌های نوین قابل کنترل است

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از رشد ۲.۵ برابری سمپاش‌های موجود در کشور طی شش سال اخیر خبر داد و اعلام کرد: با استانداردسازی و همچنین تولید سمپاش‌های نوین به ویژه توربینی زراعی و باغی، آفت ملخ صحرایی قابل کنترل است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی اظهار کرد: سمپاش‌های توربینی زراعی و توربینی باغی به دلیل ظرفیت و راندمان بالا و سرعت عملی که دارد، می توانند برای مبارزه با ملخ صحرایی بسیار اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در دولت تدبیر و امید زیرساخت‌های مناسبی برای تولید و عرضه سمپاش‌های نوین در حوزه کشاورزی ایجاد شده است، تصریح کرد: سال ۱۳۹۲ در حوزه ساخت و عرضه سمپاش‌های توربینی زراعی و توربینی باغی دو شرکت داشتیم اما اکنون در این حوزه ۲۰ تا ۲۵ عرضه کننده فعالیت می کنند.

عباسی، مبارزه نکردن با این ملخ صحرایی در عربستان و شرایط اقلیمی در ایران را از دلایل هجوم این آفت به استان‌های جنوبی دانست و گفت: با این حال زیرساخت‌های مبارزه با این آفت در بخش مکانیزاسون کشاورزی فراهم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط باید مدیریت به‌کارگیری از سمپاش‌های توربینی زراعی و توربینی باغی و زمانبندی برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی را انجام دهیم.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: یکی از فاکتورهای مهم در سمپاشی و مبارزه با ملخ صحرایی، سرعت عمل است زیرا جابه‌جایی این آفت سریع است.

وی افزود: در شرایط بحرانی، استفاده از سمپاش‌های هوایی نیز توصیه می شود که در این زمینه محدودیت هایی مانند نزدیکی مکان مبارزه به گاوداری‌ها و دامداری‌ها وجود دارد.

عباسی تعداد سمپاشی‌های فعال در حوزه کشاورزی در سال ۱۳۹۲ را حدود ۷۵ تا ۸۰ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: اکنون این عدد به ۱۷۵ هزار دستگاه سمپاش رسیده و بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه انواع سمپاش در اختیار کشاورزان قرار دارد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خطر هجوم ملخ سم پاشي عربستان وزارت جهاد کشاورزی هجوم ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۷۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان

 سردار نعمت‌اله باقری در حاشیه بازدید از بیمارستان صحرایی این شهرستان، اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق محروم استان توسط جهادگران و پزشکان بسیجی ویزیت شدند.
وی خاطرنشان کرد: امروز نیز بیش از ۲۰ تیم تخصصی و ۲۰ تیم پزشک عمومی و در مجموع بیش از ۲۷۰ نفر کادر پزشکی و مجموعه‌های هماهنگ‌کننده در خدمت مردم مناطق محروم دلفان هستند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه بیمارستان صحرایی امروز نمونه یک زنجیره درمانی است، افزود: ویزیت و معاینه مردم از خانه‌های بهداشت محله آغاز و تا درمان در بیمارستان‌های استان ادامه خواهد داشت.
باقری بیان داشت: امروز نخستین بیمارستان صحرایی و اردوی جهادی در سال جدید برپا شده و قطعا تا پایان سال این خدمت بی‌منت در دیگر مناطق محروم استان ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی و تحقق شعار سال در حاشیه بیمارستان صحرایی، تصریح کرد: نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در راستای توانمندسازی و کمک به اشغال و تولید مردم دلفان نیز برپا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول اداره خواهیم کرد
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • استخدام ۱۹ هزار نیروی پرورشی در سال جاری
  • ۱۹ هزار نیروی پرورشی امسال به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان