Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@18:52:18 GMT

سالن اصلي تئاتر شهر تعطيل مي‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۸۰۸۷

سالن اصلي تئاتر شهر تعطيل مي‌شود

خبرگزاري آريا- مدير مجموعه تئاترشهر در نشست خبري گفت: از پانزدهم ارديبهشت ماه، سالن اصلي تئاتر شهر تعطيل و برخي ادوات ماشينري و صندلي‌ها تعويض مي‌شود. فضاي بيروني تئاتر شهر هم شايد محصور شود.
به گزارش آريا، نشست خبري پرسش و پاسخ سعيد اسدي مدير مجموعه تئاتر شهر با اصحاب رسانه، سوم ارديبهشت ماه در سالن اجتماعات تئاتر شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسدي در ابتداي نشست درباره برنامه چشم انداز پنج ساله در نظر گرفته شده براي تئاتر شهر گفت: ما براي تغيير شرايط بايد از تغيير ساختارها و به‌سازي آن شروع کنيم. يکي از بخش‌هاي قابل تغيير در فضاي روابط عمومي و تغيير آن به «ارتباطات عمومي» است و فعاليت‌هاي فرهنگي جنبي در اين بخش گنجانده مي‌شود.
وي در ادامه افزود: معرفي نمايشنامه‌هاي ايراني، پژوهش‌ها، رونمايي کتاب و پنل‌هاي تخصصي و برنامه‌ريزي در اين عرصه، ورکشاپ‌هاي تخصصي و توليد محصولات مجازي و فرهنگي براي مردم از جمله اين برنامه‌ها خواهد بود.
مدير مجموعه تئاتر شهر با تأکيد بر اهميت توان افزايي و دانش‌افزايي در تئاتر گفت: براي ارتقاي سطح کيفي دانش افزايي مخاطبان برنامه‌اي پيش بيني کرديم تا راهنمايي براي ديدن تئاتر در فضاي تئاتر شهر ايجاد شود. همچنين برنامه داريم ميز نقد تئاتر شهر ايجاد کنيم چرا که در طول ساليان نقد تئاتر ضعيف شده و بين هنرمندان اين فضا مي‌بايست ايجاد شود علاوه بر اين هم براي نشست‌هاي رسانه‌اي گروه‌هايي که در تئاتر شهر اجرا خواهند داشت، برنامه‌اي ثابت خواهيم گذاشت تا کارهايشان معرفي شود.
*تئاتر شهر به سمت توليد نمايش مي‌رود
وي با اشاره به اينکه تاکنون مجموعه تئاتر شهر خيلي وابسته بوده است، ‌گفت: وضعيت ما مثل يک سالن‌دارمعمولي بوده تا منتظر بمانيم درخواستي شود و کاري به صحنه ببريم ولي در توليد نقشي نداشتيم اما در چشم‌انداز آينده تصميم داريم عزمي جزم کرده و تئاتر را به سمت توليد ببريم. اين هم مستلزم برنامه و استقلال درآمدي و اجرايي است. به همين منظور دفترهايي در تئاتر شهر تأسيس کرديم يکي دفتر ارزيابي هنري تا درخواست‌ها را پذيرفته و با کارشناسان وارد تعامل شوند و دوم هم دفتر توليد و جذب منابع دولتي و غيردولتي براي جذب افراد و اسپانسرينگ است.  
مدير مجموعه تئاتر شهر با بيان اينکه ديگر تغييرات اين مجموعه جدا شدن مديريت منابع انساني و ايجاد معاونت اجرايي در مجموعه است، ‌گفت:‌ فرصت‌هاي اجرايي خياباني اطراف تئاتر شهر نيز براي ما باز تر خواهد شد و توليداتي براي کافه‌هاي تئاتر شهر خواهيم داشت.
وي درباره تعامل با شهرداري و ساماندهي اطراف تئاتر شهر گفت: بايد کارهاي ايجابي انجام دهيم، گفت‌وگو براي فضاي تئاتر و کار فرهنگي مي‌بايست بيشتر شود تا لااقل به جاي دستفروش‌هاي مواد غذايي و چيزهاي ديگر فروش محصولات فرهنگي ـ هنري صورت بگيرد، اين همکاري شهرداري و نهادهاي ديگر را مي‌طلبد.
*15 ارديبهشت سالن اصلي تئاتر شهر تعطيل مي‌شود
وي درباره به‌سازي سالن‌هاي تئاتر شهر نيز گفت: در سال 96 بودجه مصوب براي تعمير ماشينري سالن اصلي اسمي مصوب شد اما بخشي از آن تنها در سال 97 تخصيص يافت. دفتر طرح‌هاي عمراني با يک شرکت دانش بنيان قراردادي امضا کرد و کار تدريجا شروع شد اما امسال از پانزدهم ارديبهشت ماه سالن اصلي تئاتر شهر تعطيل شده و برخي ادوات ماشينري تعويض و برخي تعمير و صندلي‌ها تغيير خواهند کرد. اميدواريم سر وقت به زودي اين اتفاقات بيافتد اما قولي مبني بر اينکه چه زماني به پايان برسد، داده نشده و بهرحال اختيار اين هم خيلي دست ما نيست.
اسدي در ادامه افزود: سالن چارسو هم در اين مدتي که اجرا نداشت، صندلي‌هاي فرسوده‌اش عوض شد و در چند روز آينده تعويض مي‌شود و اجراي بعدي با صندلي‌هاي نو خواهد بود، در آينده هم بهسازي آن صورت مي‌گيرد. بهرحال اين صندلي‌ها در شأن مردم و خود ما هم نبود، نياز به تعويض و نوسازي داشتيم البته اين امر با حفظ اصالت صورت گرفت. پيشنهادي براي آکوستيک کردن صداي سالن اصلي هم داريم که با مطالعه انجام خواهد شد.
* فضاي بيروني تئاتر شهر محصور مي‌شود؟
وي درباره فضاي پيراموني اطراف تئاتر شهر گفت: اين ساختمان ميراث فرهنگي است که در مجاورت برخي بزه‌هاي خاص دچار آسيب شده و مي‌شود، متأسفانه معضلات آن تاکنون حل نشده است و شايد نياز به يک سمينار در اين زمينه باشد، از کاشي دزدي تا دستگيره‌ها و زخم‌هايي که بر بدنه‌اش خورده همه باعث نگراني ما است که با محصور شدن آن و جدايي از فضاي بيروني شايد بتوان آن را نجات داد.
اسدي اظهار داشت: اميدواريم امسال با همه شرايط اقتصادي پژوهشي عملياتي براي مرمت فضا صورت بگيرد ما نگران فضاي تئاتر شهر هستيم. شهرداري وعده‌هايي به ما داده است که اميدواريم محقق شود و براساس پهنه رودکي که تئاتر شهر هم جزو آن است اين فرصت براي محصور کردن تئاتر شهر ايجاد شود، تا زماني اين اتفاق نيافتد تئاتر شهر از گزند حفظ نمي‌شود.
وي با بيان اينکه در تعامل با شهرداري تلاش داريم تبليغات محيطي تئاتر و همچنين تلويزيون شهري را در اين مکان ايجاد کنيم، ‌ توضيح داد: مخاطبان تئاتر شهر يک عده موسيقي و يک عده هميشگي و دسته سوم هنرمندان و متخصصان تئاتر هستند که اين دسته سوم رايگان تئاتر مي‌بينند. اميدوارم کمپيني براي رايگان تئاتر نديدن يا با تخفيف تئاتر ديدن براي هنرمندان هم ايجاد شود چرا که اين تئاتر رايگان گردش تئاتر را دچار مشکل مي‌کند.
وي با مخالفت شورايي اداره شدن تئاتر شهر گفت:‌در نهايت همه مسئوليت در يک مجموعه با مدير است هر چند مشورت چيز خوبي است اما در نهايت اين مدير است که بايد همه بار يک مجموعه را بر دوش داشته باشد. بنابراين من با مديريت شورايي موافق نيستم نکته ديگر هم عادتي است که از قديم در تئاتر شهر مرسوم بوده و همه هنرمندان مستقيم کارهايشان را براي مديريت معرفي مي‌کردند اين اکنون امکانش وجود ندارد چون دردسرهاي زيادي را ايجاد مي‌کرد بنابراين ما سيستمي طراحي کرديم تا در قالب مکتوب رزومه و کار ارائه شود.
اسدي با بيان اينکه اولويت ما در تئاتر شهر فروش بيشتر نيست، ‌گفت: اعتراف مي‌کنم که در سال گذشته به دلائلي دچار مسئله ذهني و روحي شدم و شايد تأخير در برخي عرصه‌ها به اين دليل بود و از اين بابت عذرخواهي مي‌کنم اما تلاش کرديم بيش از 300 درخواست اجرا را بررسي کرده و از اين بين، 90 کار را انتخاب و امسال و سال آينده اجرا کنيم. از پانزدهم شهريور ماه هم درخواست‌هاي جديد را مي‌پذيريم.
وي همچنين درباره تضمين اجراها در سال جاري و سال‌هاي آتي گفت: براي اينکه چه من باشم و چه نباشم کارها و روند اجرايي باشد، ‌تفاهم نامه‌اي با گروه‌ها بسته خواهد شد. بهرحال من مجبور هستم کارم را ادامه دهم و چشم‌انداز داشته باشم وگرنه نمي‌توان کار کرد و شرايط مثل الان مي‌شود ما نيازمند يک  کمپاني بزرگ تئاتر هستيم که مناسباتش با هنرمندان درست باشد.
اسدي درباره روند ارزيابي نمايش‌ها در تئاتر شهر گفت:‌ علاوه بر ارزياب‌ها من خودم هم کارها را تماشا مي‌کنم و به عنوان متخصص در اين عرصه براي هماهنگي تنوع در موضوعات و مخاطب محوري ورود مي‌کنم. در نهايت ما يک جايي به گروه‌ها اعتماد مي‌کنم و برايمان مهم نيست چهره داشته باشند يا خير، بلکه محتواي کار اهميت دارد.
وي با نفي اين امر که قرار نيست تئاتر شهر خصوصي‌سازي شود گفت: وقتي به خصوصي‌سازي فکر مي‌کنيم که دنبال نفع اقتصادي براي خودمان باشيم، در حاليکه تئاتر شهر چنين تصميمي ندارد و چشم اندازهايش در راستاي اين امر نيست، تئاتر شهر متصل به وزارتخانه است ولي در آينده تصميم داريم توليداتي داشته و استقلال نسبي کسب کنيم اما اين در راستاي خصوصي سازي نيست.
مدير تئاترشهر با اشاره به اينکه بودجه و حساب‌هاي مالي تئاتر شهر از سوي اداره کل هنرهاي نمايشي تأمين و تخصصي مي‌يابد، ‌گفت: اگر بخواهيم تغيري در اين روند دهيم در اداره کل و کل سيستم مي‌بايست تغيير ايجاد شود و در نهايت هم مصوبه قانوني مجلس مي‌خواهد. بنابراين در خيلي جاها ما تناقص قانوني و رفتاري داريم و اين بايد حل شود و اولين نقدي به خودمان مي‌بينم همين سالن‌داري صرف است!
اسدي درباره قيمت بليت نمايش‌ها گفت: تصميم نداريم نرخ بليت‌ها را بالا ببريم هر چند خيلي گروه‌ها براي تأمين هزينه‌ها با توجه به کمک هزينه هم دچار مشکل هستند اما خيلي نهادها مي‌توانند در اين زمينه بليت تهيه کرده و در اختيار کارکنانشان قرار دهد اما ما تصميم نداريم افزايش قيمت داشته باشيم هر چند سالن اصلي تا هشتاد هزار تومان قيمت هم خواهد داشت.
وي درباره استقرار نيروي انتظامي در فضاي اطراف تئاتر شهر گفت:‌ اين اتفاق فقط براي تئاتر شهر نيفتاده استبلکه وزارت ارشاد براي اماکن تحت نظر خود اين کار را رقم زده تا دچار مشکلي نشوند، هر چند دخالتي در فضاي داخلي نخواهند داشت.
اسدي درباره اتفاقي که سال گذشته باعث تعطيلي نمايش مريم کاظمي و دستگيري او و کاظمي شد، گفت:‌ در اين باره ميل ندارم صحبت کنم، من دلائل خودم را براي پذيرش مديريت تئاتر شهر همچنين کمک به شهرام کرمي داشتم، نمي‌خواستم او را دست تنها بگذارم، هر چند همان زمان هم تصميم داشتم از مديريت بخش بين الملل اداره کل کنار بروم اما تصميم گرفتيم تا پايان جشنواره فجر حضور داشته باشم، ‌ همين اتفاق هم افتاد. به هر حال دو مسئوليت سنگين، زندگي‌ام را تحت تأثير قرار داده بود و شرايط را برايم دشوار کرد. مسائل مربوط به نمايش خانم کاظمي هم بخشي سوءتفاهم بود و بخشي مسائل قانوني است که بايد حل شود. من هم تصميم به قهر ترکِ سمت ندارم، چرا که خطا و خلافي نکردم و پاي مسئوليتم ايستاده‌ام.
وي درباره وجود موش‌ها در تئاتر شهر گفت: اين هم مربوط به کل شهر تهران مي‌شود زاد و ولد موش‌ها باعث شد در همه جا رخنه کنند، ما هم از سوي دفتر پشتيباني کلي هزينه کرديم تا تعدادشان کاهش يابد و هر چند ريشه کن نشده‌اند اما شرايط بهتري وجود دارد
اسدي در پايان خطاب به برخي خبرنگاران درباره نقد مديريتش گفت:‌ هر کسي که نقدي دارد مي‌تواند الگويي ارائه ندهد، نه اينکه صرفا مطرح کند، من در دوران يک ساله مديريم هيچ کاري انجام نداده‌ام!

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سالن اصلي تئاتر شهر تعطيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله افراد نقاب‌پوش به نشست ضدفاشیستی در سوئد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، حدود ۵۰ نفر از مخالفان فاشیسم در نشستی در سالن تئاتر «گوبانگن» که توسط احزاب سبزها و «وانسترپارتیت» برگزار شده بود، شرکت کردند.

پلیس اعلام کرد که سه نفر از افرادی که مورد حمله قرار گرفته بودند، با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

حزب ضدنژادپرستی «اکسپو» که نمایندگانی در این نشست داشت، اعلام کرد «گروهی از نازی‌ها» پس از آغاز نشست وارد سالن شده و بمب‌های دودزا پرتاب کردند.

این حزب افزود: نازی‌ها با خشونت فیزیکی با شرکت‌کنندگان برخورد کرده و محل نشست را تخریب کرده و سپس نوعی بمب دودزا پرتاب کردند که ورودی سالن را پر از دود کرد.

«اولف کریسترسون» نخست وزیر سوئد، حمله به این نشست را وحشتناک خواند و افزود: این رفتار نفرت‌پراکنانه هیچ جایگاهی در جامعه باز و آزاد ما ندارد.

همه احزاب سیاسی سوئد نیز این حمله را محکوم کرده و آن را «حمله به دموکراسی» خواندند.

حزب وانسترپارتیت اعلام کرد، «افرادی که ظاهرا نازی بودند به رویدادی که در پی برابری میان همه افراد بود، حمله کردند.»

این حزب از «همه نیروهای سیاسی» خواست با «راست افرادی که دموکراسی ما را تهدید می‌کند» مبارزه کنند.

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • استارت جام تختی در غیاب ستاره های تیم ملی
  • آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • حمله افراد نقاب‌پوش به نشست ضدفاشیستی در سوئد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • شمسایی: به هدف اول خودمان رسیدیم/ حذف ژاپن شگفتی نبود
  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟