Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد: قدرت را در اسرع وقت تحویل خواهیم داد.

 عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان در گفت‌وگو با سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی تاکید کرد که این شورا به تمایل ملت سودان برای تغییر پاسخ داده و تشکیل "دولت شایسته ملی" تنها راه خروج از وضعیت کنونی است.

البرهان در ادامه افزود: اگر لازم باشد امروز از شورای نظامی برویم، همین امروز خواهیم رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: خواست ما همان خواست ملت سودان یعنی انتقال قدرت به مردم در نزدیک‌ترین زمان ممکن است.

البرهان تصریح کرد: رایزنی با تمام گروه‌ها قطع نشده است، بدون شک ائتلاف موسوم به نیروهای "آزادی و تغییر" گروه موثری است، رایزنی ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که با آن‌ها به توافق برسیم.

ارتش در ۱۱ آوریل پس از اعتراضات مردمی که از دسامبر گذشته در اعتراض به وخامت اوضاع سیاسی و اقتصادی آغاز شد از برکناری عمرالبشیر خبر داد.

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان خاطرنشان کرد: بهتر است تمامی امور با مشورت و رایزنی انجام شود و به تنهایی تصمیم‌گیری نکنیم چرا که نتایج مطلوبی به دنبال نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: تمامی کمیته‌هایی که ما آن‌ها را تشکیل دادیم منحل خواهد شد.

البرهان گفت: شورای انتقالی با تمامی سودانی‌ها رایزنی می‌کند و رایزنی درخصوص آینده شورای نظامی ادامه دارد.

وی همچنین عنوان داشت: وضعیت اقتصادی وخیم است و نظام سابق نقش اساسی‌ای در وخامت اوضاع داشته است و برادران عربستانی، اماراتی و مصری تمامی تلاششان را در این خصوص کرده‌اند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ همزمان با برگزاری مذاکرات غیرمستقیم درباره آتش‌بس و همچنین تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، حماس روز جمعه اعلام کرد هیأت این جنبش با هدف حصول توافق راهی قاهره خواهد شد.

بیشتر بخوانید؛ سفر رئیس سیا به مصر با دستور کار آتش‌بس در غزه

این در حالی است که یک مقام آمریکایی به رویترز گفته ایالات متحده معتقد است در گفت‌وگوهای قاهره بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی پیشرفت‌هایی حاصل شده اما «منتظر خبرهای بیشتری هستیم».

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز «ویلیام برنز» مدیر سیا را روانه مصر کرده تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کند.

حماس در بیانیه‌ای درباره مذاکرات اعلام کرده است: «در پرتو تماس‌ها با برادران میانجی در قصر و مصر، هیأت حماس روز شنبه و برای تکمیل گفت‌وگوها راهی قاهره می‌شود».

در ادامه بیانیه حماس آمده است: «ما بر نیت مثبت که رهبری جنبش پس از بررسی پیشنهاد اخیر آتش‌بس به آن پاسخ داده است، تاکید می‌کنیم. ما با همین نیت و برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم».

مقاومت فلسطین همچنین تاکید کرده است: «مصمم هستیم تا به توافقی برسیم که مطالبات مردم ما برای توقف تجاوزات، عقب‌نشینی اشغالگران، بازگشت آوارگان، آغاز بازسازی و تبادل اسرا را تامین کند».

برگزاری این مذاکرات در حالی است که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌شدت از طرف خانواده‌های اسرای اسرائیلی برار حضول توافق تحت فشار قرار گرفته است.

مقاومت فلسطین نیز بارها اعلام کرده بدون تحقق شروط خود، به توافق رضایت نخواهد داد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229379 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • شهرداری طرح‌ها را به جای پارک لاله به اطراف دانشگاه تهران منتقل کند
  • تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری
  • حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم
  • تاریخچه آتش‌سوزی، پیوست ساخت‌وسازها باشد/بیمه در اسرع وقت کارشناسی را آغاز کند