Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@22:35:33 GMT

نمایش قدیمی‌ترین قرآن چاپی شرق آسیا

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۸۶۱۹

نمایش قدیمی‌ترین قرآن چاپی شرق آسیا

به گزارش ایکنا به نقل از جاکارتاپست؛ نمایشگاهی از آثار خطی قدیمی از جمله یک قرآن چاپی قدیمی در مسجد جامع پالمبانگ برگزار شده است.
این قرآن در سال 1848 پس از تاسیس نخستین چاپخانه چاپ سنگی در این منطقه، در دوران سلطه هلند بر اندونزی چاپ شده است و کارشناسان آن را قدیمی‌ترین قرآن چاپ شده در جنوب شرق آسیا ارزیابی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«احمد سبحان» کارشناس ادبیات می‌گوید: مجموعه آثار عرضه شده در این نمایشگاه نشان می‌دهد که این منطقه در طی قرون، تغییرات فرهنگی زیادی کرده است.
وی افزود: تاریخ‌دانان بیت‌القرآن اندونزی این نسخه چاپ شده در سال 1848 را قدیمی‌ترین نسخه چاپی قرآن در جنوب شرق آسیا دانسته‌اند. این نسخه قرآن ثابت می‌کند که پالمبانگ یکی از اولین نقاط در منطقه است که صنعت چاپ به آن وارد شده است.
سبحان ادامه داد: اکنون تنها دو نسخه اصلی از این قرآن بر جای مانده است؛ یکی از آنها متعلق به مجموعه شخصی عبدالعظیم امین و دیگری از موزه سلطان محمود بدرالدین دوم در پالمبانگ به دست آمده است.   یادآور می‌شود، «پالمبانگ» هفتمین شهر بزرگ اندونزی است و یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا قرآن اندونزی چاپ سنگی چاپ قرآن پالمبانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس اداره آموزش و پرورش منطقه اشکنان گفت: بیش از ۶۰۰ دانش آموز از مناطق آموزش و پرورش لامرد، مهر، گله دار، علامرودشت و اشکنان در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

مهدی راهپیما افزود: دانش آموزان در رشته‌های مختلف قرانی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی، اذان و نماز با یکدیگر به رقابت پرداختند که برگزیدگان در نیمه اول خرداد و در مرحله استانی در شهر شیراز با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

رییس اداره آموزش و پرورش منطقه اشکنان گفت: برای برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی به میزبانی اشکنان بیش از ۲۰۰ نفر از فرهنگیان و عوامل اجرایی همکاری داشتند.

شهرستان لامرد و شهرستان لامرد در جنوبی‌ترین نقطه از استان فارس و ۳۶۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟
  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟ | طغرل در تپه سیف ناکام ماند
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر