Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@05:00:01 GMT

هوای سرد تا جمعه در ایران ماندگار است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۸۹۸۱

هوای سرد تا جمعه در ایران ماندگار است

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد : هوای سرد تا جمعه (هفتم اردیبهشت ماه) در کشور ماندگار است و امروز شمال شرق کشور با ۴ تا ۸ درجه کاهش دما همراه است.

 

«فریبا گودرزی» روز چهارشنبه با اشاره به اینکه به کشاورزان توصیه می شود در این شرایط مراقب محصولات خود باشند، اظهار داشت: با این کاهش دما استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بسیار سرد می شوند اما از فردا شاهد روند تدریجی افزایش دما از سمت شمال غرب خواهیم بود که زیاد محسوس نیست و از جمعه این روند شدت می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز برای شمال شرق و شرق سواحل خزر، شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی این استان ها بارش برف خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: فردا عبور موج های تراز میانی جو را شاهد هستیم که در شرق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال شرق و ارتفاعات البرز شرقی بارش پراکنده باران و برف رخ خواهد داد.

به گفته گودرزی برای روز جمعه در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش پراکنده برف پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه آب های جنوب کشور شامل خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز و فردا مواج است، افزود: سایر مناطق تا روز جمعه پدیده خاصی ندارند.

 

تهران نیمه ابری

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: تهران امروز کمی ابری در بعدازظهر نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، کمینه دمای امروز صبح مهرآباد ۲ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز مهرآباد به ۱۴ درجه بالای صفر می رسد.

گودرزی گفت: «نیر» در اردبیل با دمای منفی ۸، سراب و خلخال منفی ۷ ، آوج ، شهرکرد و دیلمان منفی ۶ و قصر قند و زابل در سیستان و بلوچستان با ۴۰ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها

به گزارش صدای ایران،صادق ضیاییان با بیان اینکه از امروز پنج شنبه در بیشتر مناطق نیمه شرقی، در بعضی ساعات، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد گفت: جمعه در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب و دوشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

به گفته وی، طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: پنجشنبه تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۷ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه (شنبه ۸ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۹ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • تداوم بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • خراسان رضوی بارانی می شود
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد
  • تداوم بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور/ هوای ابری تهران
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی