Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@11:48:35 GMT

بزرگ ترین اعدام دسته جمعی شیعیان در تاریخ پادشاهی سعودی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۹۳۶۴

بزرگ ترین اعدام دسته جمعی شیعیان در تاریخ پادشاهی سعودی

اقدام ریاض برای گردن زدن ۳۷ نفر از شهروندان عربستانی که اکثر آنها را اقلیت شیعه تشکیل می دهند و به نمایش گذاشتن یکی از افراد اعدام شده،خشم گروه های حقوق بشری را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «راشاتودی»،اقدام ریاض برای گردن زدن 37 نفر از شهروندان عربستانی که اکثر آنها را اقلیت شیعه تشکیل می دهند و به نمایش گذاشتن یکی از افراد اعدام شده،خشم گروه های حقوق بشری را برانگیخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عفو بین الملل اعلام کرد که این اعدام ها در پی «محامکه های شام» انجام شد.

عربستان سعودی در یکی از بزرگ ترین اعدام های دسته جمعی خود در سه سال گذشته و گسترده ترین آنها از زمانی که «محمد بن سلمان»،ولیعهد سعودی روی کار آمده است 37 نفر از شهروندان خود که اکثرا شیعه بودند را اعدام کرد.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از «علی الاحمد»،یکی از مخالفان سعودی نوشت که 34 نفر از اعدام شده ها از شیعیان هستند».

وی تاکید کرد که این بزرگ ترین و گسترده ترین اعدام شیعیان در تاریخ پادشاهی سعودی است.

وزیر کشور عربستان اعلام کرد که این افراد به دلیل نقشی که در گسترش ایدئولوژی های افراطی داشته اند،اعدام شدند.

وی مدعی شد که افراد اعدام شده تنش های فرقه ای ایجاد می کردند و کشور را به آشفتگی کشانده بودند.

بر اساس گزارش ها،یکی از افراد اعدام شده به یک تیرک بسته شده و در معرض دید عموم قرار گرفت.

اگرچه دولت سعودی تاکید دارد که این اعدام ها کاملا بر اساس قوانین کشور بوده است،سازمان عفو بین الملل نسبت به این اقدام هشدار داد و آن را یک ریخت و پاش شوک آمیز در اعدام دانست.

بر اساس گزارش عفو بین الملل 11 نفر از این افراد به جرم جاسوسی برای ایران مجرم شناخته شده و 14 نفر دیگر به دلیل اقدامات خشونت آمیز در جریان شرکت در تظاهرات ضد دولتی علیه حکومت سعودی در سال های 2011 و 2012 میلادی محکوم به اعدام شدند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن نیمه شعبان نیمه شعبان خبرگزاری شبستان روز ارتش خسارت سیل امام زمان عج مسجد مقدس جمکران کانون مساجد جشنواره مدهامتان اعدام شیعیان عربستان عفو بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه 

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده روز سه شنبه در واکنش به کشف گور‌های دسته جمعی در محوطه بیمارستان‌های غزه مدعی شد که گزارش‌ها در مورد کشف گور‌های دسته جمعی در بیمارستان‌های ناصر و الشفا در غزه "بسیار نگران کننده" است.

پاتل طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما در حال بررسی این موضوع با دولت (کابینه) اسرائیل هستیم.

پیش از این، مقامات سازمان ملل متحد نسبت به انتشار اخبار کشف گور‌های جمعی در بیمارستان‌های غزه واکنش نشان داده و آن را وحشتناک توصیف کردند. آنها تصمیمات اسرائیل برای تخریب این دو بیمارستان را محکوم کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای مدعی شد گور‌های جمعی کشف شده در اطراف بیمارستان‌های غزه کار اسراییل نبوده است. 

نسل کشی فلسطینیان به دست صهیونیست‌ها طی ۲۰۰ روزی که از آغاز جنگ غزه می‌گذرد بر همگان آشکار شده است. بررسی‌های انجام شده از سوی مقامات فلسطینی از کشف چندین گور دسته جمعی در اطراف بیمارستان‌های ناصر و الشفا که ارتش اسراییل اقدام به انجام عملیات در آنجا کرده بود حکایت دارد، موضوعی که با تحقیقات بیشتر ابعاد آن در حال گسترش است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه‌ای عظیم که هنوز پیدا نشده است
  • گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه ای عظیم که هنوز پیدا نشده است
  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد
  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی شد
  • واکنش آمریکا به کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه 
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در دلفان