Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:27:57 GMT

اولویت اصلی در برگزاری امتحانات آرامش دانش‌آموزان است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۹۵۷۵

اولویت اصلی در برگزاری امتحانات آرامش دانش‌آموزان است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: اولویت اصلی در برگزاری امتحانات ایجاد فضای مناسب در راستای آرامش دانش‌آموزان و کاهش اضطراب آنان است.

به گزارش ایرنا؛ مجید یزدان‌پناه روز چهارشنبه در نشست ستاد امتحانات استان در سرسرای جلسات اداره کل آموزش و پرورش، افزود: با توجه به اینکه سال جاری، سال اول امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم است و این موضوع از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد، ایجاد فضای مناسب در حوزه‌های اجرا ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر فراهم کردن شرایط فیزیکی مناسب و استفاده از همه ظرفیت ها برای برگزاری امتحانات دانش آموزان تاکید کرد و یکی از عوامل تاثیرگذار بر نتایج آزمون‌ها را شرایط فیزیکی حوزه های برگزاری آزمون دانست.
در ادامه این نشست، فردین یاوری رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش و دبیر ستاد امتحانات استان افزود: امتحانات در 2 نوبت صبح و عصر، گروه رجایی و باهنر برگزار می‌شود.
این مقام مسؤول در ادامه افزود: امتحانات خردادماه تمام دوره‎‌های تحصیلی گروه رجایی (ثابت صبح) و گروه باهنر (ثابت ظهر) و شروع امتحانات نهایی همزمان با سراسر کشور 30 اردبیهشت‌ ماه و امتحانات داخلی استان از اول خرداد ماه سال جاری آغاز می‌شود.
گفتنی است، در مناطق گرمسیری امتحانات یک هفته زودتر برگزار می‌شود.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه، بیش از 325 هزار دانش آموز و 26 هزار فرهنگی دارد.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي استرس امتحانات آموزش و پرورش كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

سعید غفاریان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • بلژیک مقهور هنرنمایی دانش‌آموزان والیبالیست ایران
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود