Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - خبرگزاري رويترز روز چهارشنبه در گزارشي نوشت که سياستهاي دولت ترامپ در تمديد نکردن معافيت خريداران نفت ايران از تحريم هاي اين کشور موجب افزايش بهاي بنزين در آمريکا و بروز چالش هايي براي طبقه متوسط در اين کشور شده است.

به گزارش ايرنا، در اين گزارش آمده است: طبقه متوسط در آمريکا اکنون بيشترين رشد دستمزدها طي يک دهه اخير در اين کشور را تجربه مي کند اما افزايش بهاي بنزين به دنبال تشديد تحريم هاي نفتي آمريکا عليه ايران، مشکلاتي را براي اين طبقه ايجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر مي رسد که بهاي بنزين با اين روند، افزايش بيشتري داشته باشد.
بهاي بنزين در آمريکا پيشتر با افزايش 25 درصدي مواجه شده بود که سريعترين افزايش در سه سال اخير در اين کشور محسوب مي شود. تحريم هاي دولت ترامپ عليه صادرات نفت ايران در افزايش بهاي بنزين در آمريکا تاثير داشته و اقدام اخير واشنگتن در تشديد تحريم هاي نفتي ايران و عدم تمديد معافيت هاي نفتي اين کشور، حتي مي تواند بزودي منجر به افزايش بيشتر قيمت سوخت در امريکا شود.
در همين حال به دنبال تصميم اخير دولت ترامپ در تشديد تحريم هاي نفتي، بهاي نفت خام در بازارهاي جهاني به بالاترين نرخ خود در شش ماه اخير رسيد. برخي تحليلگران انتظار دارند که ميانگين بهاي سوخت در امريکا که در حال حاضر 2.85 دلار در هر گالن(هر گالن معادل 3.7 ليتر) است، براي اولين بار از سال 2014 به سه دلار در هر گالن افزايش يابد.
مارک زندي اقتصاددان ارشد در مرکز مودي در اين رابطه گفت:استفاده از بنزين در زندگي روزانه مردم آمريکا امري مهم به شمار مي رود.
ترامپ ارديبهشت ماه سال گذشته به طور يکجانبه کشورش را از برجام خارج کرد و پس از آن طي دو مرحله تحريم هايي را که طبق اين توافق برداشته شده بود، بازگرداند . اقدامي که با محکوميت ديگر امضا کنندگان اين توافق روبرو شد و آنها اعلام کردند که به تجارت با ايران ادامه داده و سازوکارهايي براي اين منظور راه اندازي مي کنند.
واشنگتن مدعي شده بود که قصد دارد صادرات نفت ايران را به صفر برساند اما در نوامبر سال گذشته مجبور شد هشت کشور چين، هند،ژاپن، کره جنوبي، تايوان، ترکيه، ايتاليا ويونان را دو بار به مدت شش ماه ازتحريم هاي نفتي عليه ايران معاف کند. اين معافيت ها ماه مه (ارديبهشت) به پايان مي رسد.
از سوي ديگر آژانس بين‌المللي انرژي به تازگي اعلام کرده که به دليل کاهش شديد توليد نفت عربستان و ونزوئلا، عرضه نفت دربازار جهاني محدود شده ونشانه‌هاي ناهمخواني درباره دورنماي تقاضاي نفت و سطح ذخيره‌سازي مشاهده مي‌شود.
روزنامه واشنگتن پست نيز گزارش داد که تصميم آمريکا براي پايان دادن به معافيت ها تبعاتي براي بازارهاي جهاني نفت خواهد داشت. هند و چين در حال حاضر بزرگترين واردکنندگان نفت از ايران هستند.اگر اين کشورها با خواسته هاي ترامپ همراهي نکنندممکن است روابط دوجانبه اين کشورها با آمريکا دچار تنش شده و به موضوعات ديگري مانند تجارت سرريز کند.
در همين حال به نوشته رويترز، احتمال اقدام واشنگتن در پايان دادن به معافيت هاي تحريمي خريداران نفت ايران موجب شد تا بهاي نفت خام در بازارهاي جهاني 3 درصد افزايش يافته و به بيش از 74 دلار برسد که بيشترين افزايش بهاي نفت خام در سال 2019 مي باشد. از سوي ديگر چين نيز مخالفت خود را در باره عدم تمديد معافيت تحريم‌هاي ايران از سوي آمريکا اعلام کرد و سخنگوي وزارت خارجه اين کشور گفت که کشورش با تحريم‌هاي يک‌جانبه واشنگتن عليه تهران مخالف است و همکاري دوجانبه چين با ايران مطابق با قانون صورت مي گيرد.
اروپام**9234**1590
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته ای به دلیل طرح ایده های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می نماید.

تمام نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی