Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@11:52:05 GMT

ملخ صحرایی با سمپاش های نوین قابل کنترل است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۹۶۴۰

به گزارش جهان نيوز، کامبیز عباسی اظهار داشت: سمپاش های توربینی زراعی و توربینی باغی به دلیل ظرفیت و راندمان بالا و سرعت عملی که دارند می توانند برای مبارزه با ملخ صحرایی بسیار اثرگذار باشند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۲ در حوزه ساخت و عرضه سمپاش های توربینی زراعی و  توربینی باغی دو شرکت داشتیم اما اکنون در این حوزه ۲۰ تا ۲۵ عرضه کننده فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عباسی، عدم مبارزه با این ملخ صحرایی در عربستان و شرایط اقلیمی در ایران را از دلایل هجوم این آفت به استان های جنوبی دانست و گفت: با این حال زیرساخت های مبارزه با این آفت در بخش مکانیزاسون کشاورزی فراهم است.
وی ادامه داد: در حال حاضر فقط باید مدیریت بکارگیری از سمپاش های توربینی زراعی و توربینی باغی و زمانبندی برای مبارزه با ملخ های صحرایی را انجام دهیم.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: یکی از فاکتورهای مهم در سمپاشی و مبارزه با ملخ صحرایی، سرعت عمل است زیرا جابجایی این آفت سریع است.

وی افزود: در شرایط بحرانی، استفاده از سمپاش های هوایی نیز توصیه می شود که در این زمینه محدودیت هایی مانند نزدیکی مکان مبارزه به گاوداری ها و دامداری ها وجود دارد.

عباسی تعداد سمپاشی های فعال در حوزه کشاورزی در سال ۹۲ را حدود ۷۵ تا ۸۰ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: اکنون این عدد به ۱۷۵ هزار دستگاه سمپاش رسیده است.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت

قهرمانفرد مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه همگانی با آفت سن غلات از فروردین آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مبارزه با سن مادری در اراضی کشاورزی سمنان در حال انجام است، گفت: تا کنون مبارزه با سن مادری در سه‌هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع گندم و ۲ هزار و ۲۹۰ هکتار از جوزارهای استان سمنان انجام شد.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با آفت سن مادری در شهرستان گرمسار بوده است، بیان کرد: مبارزه با آفت سن مادری در گرمسار به میزان یکهزار و ۳۱۰ هکتار گندم و ۵۶۰ هکتار جو انجام شد و در مجموع در یکهزار و ۸۷۰ هکتار مزارع غلات این طرح اجرا شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: بعد از گرمسار آرادان بیشترین سطح مبارزه را با میزان یکهزار و ۶۲۰ هکتار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • خواهش از رقیب تایسون: جانت را بردار و فرار کن!
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت