Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@14:03:33 GMT

مدیریت مصرف، موجب کاهش تولید آب آشامیدنی در زنجان شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۹۸۵۶

مدیریت مصرف، موجب کاهش تولید آب آشامیدنی در زنجان شد

علیرضا جزءقاسمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته 67میلیون و 393 هزار و 486 مترمکعب آب آشامیدنی تولید شد که این رقم در سال ماقبل آن 69 میلیون و 633 هزار و 660 مترمکعب بود.
وی، علت کاهش تولید آب آشامیدنی در سال گذشته را مدیریت مصرف توسط مشترکان استان زنجان بیان کرد و افزود: آب بر اساس میزان مصرف تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: سال گذشته مشترکان این شرکت در استان 50 میلیون و 401 هزار و 939 مترمکعب آب مصرف کردند.
جزءقاسمی خاطرنشان کرد: این رقم در سال 96، 51 میلیون و 291 هزار و 264 مترمکعب بود که در سال گذشته کاهش 2 درصدی در مصرف آب آشامیدنی ثبت شده است.
وی، فرهنگ سازی و تغییر در سبک زندگی شهروندان را از راه های کاهش مصرف آب آشامیدنی دانست و یادآورشد: تا زمانی که دیدگاه ها به آب تغییر نکرده و این مایع حیاتی را به عنوان کالای اقتصادی نشناسیم روند تصاعدی مصرف و بحران آب آشامیدنی همچنان ادامه می یابد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، از اصلاح بیش از 32 کیلومتر شبکه آب آشامیدنی طی سال گذشته در استان زنجان خبرداد و افزود: این میزان در مدت مشابه سال قبل بیش از 28 کیلومتر بود.
وی گفت: سال گذشته 13 کیلومتر شبکه آب آشامیدنی توسعه یافته است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان 279 هزار و 622 فقره انشعاب آب آشامیدنی در 21 شهر دارد.
9505/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان زنجان سبک زندگی شرکت آب و فاضلاب فرهنگ سازی آب 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: حدود۱۸۴ میلیون متر مکعب آب شرب پارسال در استان تولید شد.

یاسر اکبریان امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین گزارشاتی که در سامانه معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت ثبت شده سال ماقبل نیز رقمی حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب تولید داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: علت افزایش تولید آب پارسال ناشی از توسعه شهرنشینی و افزایش مشترکان شرکت و همچنین اجرای پروژه‌هایی که تامین آب آن‌ها می‌بایست از طریق تاسیسات و منابع آبی شرکت آب و فاضلاب باشد بوده است.

اکبریان درخصوص سرانه مصرف آب لرستانی‌ها بیان کرد: سرانه مصرف آب در استان بین حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز برای هر شهروند و در سطح کشور بین ۱۸۰ الی تا ۱۹۰ لیتر و مطابق استاندارد کشور کمتر از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت کاهش هدررفت و محاسبه آب بدون درآمد با استفاده از شبکه‌های هوشمند و به روز کردن تجهیزات است.

اکبریان ادامه داد: همچنین با استفاده از آگاهی و اطلاع رسانی به مردم از طریق برنامه‌های فرهنگی تلاش شده مصرف آب هم‌استانی‌ها به سمت نرم کشور و استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

وی درخصوص تاثیر بارندگی‌های اخیر بر منابع آبی استان افزود: در استان تا اواسط دی ماه شاهد بارندگی‌های آنچنانی نبودیم و همین امر باعث شد منابع آبی کاهشی شود اما در بازه زمانی بهمن تاکنون و به‌خصوص در اسفندماه بارندگی‌ها مناسب‌تری را شاهد بودیم که در برخی شهرها همچون ازنا و الیگودرز روند تولید منابع آبی منفی نسبت به بازه زمانی بلندمدت کاهشی بوده و لازم است که در این شهرها تمهیدات لازم بکار گیرد.

اکبریان اضافه کرد: در لرستان هیچ‌گونه سدی برای تامین آب شرب پایدار وجود ندارد و بایستی برای تامین آب در فصل گرما تمهیداتی از سوی شرکت و همچنین مردم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان صورت گیرد تا در فصل گرما از نظر تامین آب شرب با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید