Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:32:52 GMT

امضا تفاهم نامه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۰۱۳۷

امضا تفاهم نامه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم امضای تفاهم نامه میان معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و نهاد کتاب‌خانه های کشور صبح امروز در ساختمان بنیاد برگزار شد.

علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتاب‌خانه های عمومی کشور در این مراسم گفت: امروزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین مسائل مورد نیاز کشور است که رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر روی این موضوع تاکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهاد کتاب‌خانه ها نیز در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: این تفاهم نامه می‌تواند با توجه به کثرت تعداد کتاب‌خانه ها و نویسنده‌ها موجب تحقق این هدف شود. امروزه اغلب کتاب‌خانه ها قفسه باز هستند و آنچه در نظر اول به چشم بیننده می‌آید، عکس کتاب‌ها است. در واقع طراحی کتاب موضوع بسیار با اهمیتی است که بر اساس این همکاری، مشاوران نهاد کتاب‌خانه های کشور می‌توانند به ناشران و نویسندگان حوزه ایثار و شهادت در این زمینه کمک کنند.

وی با اشاره بi اقداماتی که بر اساس این تفاهم نامه میان بنیاد شهید و نهاد کتاب‌خانه های عمومی کشور انجام خواهد شد، عنوان کرد: همکاری در برگزاری جلسات نقد کتاب، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، هم خوانی و گروه خوانی ازجمله اموری است که این همکاری موجب انجام آن و استفاده از موقعیت‌های نهاد کتاب‌خانه ها خواهد شد.

وی افزود: موضوع دیگر اطلاع رسانی و دسترسی به اطلاعات است که کتاب‌خانه ها می‌توانند در ترویج فرهنگ ایثار و تحقق اهداف این تفاهم نامه کمک کند.

مختارپور تصریح کرد: امیدواریم این تفاهم نامه منجر به تحقق اهدافمان شود اما باید طی جلساتی شاخص‌های این اهداف مشخص شود تا سال آینده آن‌ها را بازبینی کرده و میزان موفقیت‌هایمان نیز مشخص شود.

رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم گفت: موضوع این تفاهم نامه از سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت. اولویت بنیاد شهید در مسیر ایثار هم راستا با اهداف نهاد کتاب‌خانه ها است و گروه هدف نیز کودکان و نوجوانان هستند.

نریمانی تصریح کرد: در این زمینه سایت و انتشارات خود را در راستای ترویج فرهنگ ایثار برای کودکان متمرکز کرده و در زمینه فضای مجازی نیز با این افق اقدام کرده‌ایم. روز شنبه نیز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، کتاب‌های مربوط به نشر شاهد رونمایی و عرضه خواهد شد.

وی افزود: یکی از اهداف ما عرضه کتاب‌های حوزه ایثار، شهادت و شاهد در کشور و به ویژه تأثیرگذاری بر روی کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
نریمانی اظهار داشت: امیدواریم این تفاهم نامه با نهاد کتاب‌خانه های عمومی کشور منجر به عملیاتی شدن این اهداف و ترویج این فرهنگ در جامعه شود.

موضوع این تفاهم نامه تبادل تجارب و توسعه فعالیت‌های مشترک در زمینه عرضه کتاب و مجلات نشر شاهد به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی با ترویج کتابخوانی است.

کد خبر 4599098

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر پنج شنبه در دیدار با عادل مرتضایی شهردار میانه، شهرستان میانه را یکی از شهرستان‌های پیشرو در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرده و افزود: شهرداری میانه همواره از پیشگامان و حامیان حوزه فرهنگ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌باشد.

بابایی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان میانه، برنامه ریزی برای احداث و راه اندازی کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه با همکاری و مساعدت شهردار و مسئولین شهرستان میانه را از اولویت‌های کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد.

عادل مرتضایی شهردار میانه نیز در این در دیدار، فعالیت در حوزه فرهنگ علی الخصوص در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ارزشمند عنوان کرده و از زحمات کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی تقدیر و تشکر کرد.

مرتضایی آمادگی همه جانبه شهرداری میانه با کتابخانه های عمومی شهرستان در زمینه‌های انجام فعالیت‌های فرهنگی و تأمین جوایز مسابقات فرهنگی را اعلام کرد.

کد خبر 6088620

دیگر خبرها

  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم