Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - همدان- ايرنا- مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي همدان گفت: بر اثر بارش هاي سيل آساي نوروز امسال تا کنون نزديک به 770 ميليارد ريال به راه هاي جاده اي استان خسارت وارد شده و اين آمار همچنان در حال افزايش است.

مصطفي پناهنده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه در اين بارش ها 850 کيلومتر از راه هاي استان آسيب ديد، افزود: در بارش هاي اخير به راه هاي جاده اي همدان آسيب زيادي وارد شد، اما اين صدمه، پيکره راه هاي استان را تحت تاثير قرار نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه بارش هاي اخير برخي از راه ها را از بين برد، ادامه داد: با کار شبانه روزي 516 تن از کارکنان راهداري استان اين راه ها بازگشايي شدند.
پناهنده با بيان اينکه بارش هاي نوروز امسال به 528 دهنه پل آسيب وارد کرد، گفت: به دليل جابجايي خاک، رانش زمين در نقاط مختلف استان به مرور در حال اتفاق است و از اين رو برخي از خسارات به تازگي رخ مي دهد.
وي اضافه کرد: گردنه اسدآباد، گرين و بسياري از راه هاي روستايي استان درگير رانش زمين هستند.
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي با بيان اينکه بهسازي راه ها زمان و فصل خود را مي طلبد، ادامه داد: 285 دستگاه از ماشين آلات سبک و سنگين راهداري همدان در حال لکه گيري و بهسازي راه هاي استان هستند.
وي عنوان کرد: حجم بارش ها به گونه اي بود که بيش از 12 هزار تن شن و نمک براي بازگشايي راه ها استفاده شده است و اين نمک پس از نفوذ، موجب فرسايش آسفالت مي شود.
پناهنده با بيان اينکه گرفتگي کانال و آبگرفتگي جاده، مسير راه روستاي سولان را مسدود کرد، افزود: براي بازگشايي مسير آب، جاده تخريب شد و پس از اصلاح دوباره اين راه ساخته مي شود.
وي با اشاره به تخريب راه منطقه گردشگري مريانج بر اثر رانش زمين، تاکيد کرد: راه اين منطقه را شهرداري ساخته است و نگهداري آن به عهده راهداري نيست.
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي همدان با اشاره به کمک دو مرحله اي به مناطق سيل زده استان لرستان گفت: در مرحله نخست 13 دستگاه ماشين آلات راهداري به اين مناطق اعزام و راه هاي ارتباطي سه روستاي شول آباد، سپيد دشت و مرگسر بازگشايي شد.
وي اظهار داشت: در مرحله دوم نيز قطعه 10 کيلومتري از راه افرينه - معمولان با 20 دستگاه ماشين آلات سنگين راهداري همدان در حال بازگشايي است.
پناهنده با اشاره به اينکه ميانگين عمر ناوگان اتوبوس هاي جاده اي استان کمتر از 9 سال است، گفت: در 9 ماه گذشته نزديک به 31 هزار حلقه لاستيک بين ناوگان حمل و نقل عمومي که رانندگان آن ها کارت هوشمند دارند توزيع شده است.
وي تاکيد کرد: با توجه به اهميت گردنه اسدآباد به عنوان يکي از پرترددترين محورهاي استان، تصميم داريم امسال باندهاي رفت و برگشت اين جاده را جداسازي کنيم.
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان همدان اضافه کرد: 106 نقطه حادثه خيز استان در سال گذشته شناسايي شد که تا کنون خطر 36 نقطه برطرف شده است.
وي ادامه داد: 70 نقطه حادثه خيز ديگر نيازمند اصلاح هندسي است که در صورت تامين اعتبار، خطرات اين نقاط نيز بر طرف مي شود.
به گزارش ايرنا، 34 پايگاه ثابت و سيار براي نگهداري جاده هاي استان همدان فعال است که با 285 دستگاه ماشين آلات راهداري به همراه بيش از 500 نيروي راهدار، جاده هاي اين استان را نگهداري مي کنند.
9904/2090
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار کوهرنگ با اشاره به گرفتار شدن ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ در بارندگی اخیر گفت: این عشایر به‌علت رعایت نکردن تقویم کوچ و اقدام به کوچ زودهنگام در بارندگی گرفتار و دچار مشکل شدند.
اکبری افزود: نیرو‌های امدادی شهرستان کوهرنگ علاوه بر امدادرسانی، بین حادثه دیدگان مواد غذایی، پتو و چادر توزیع کردند.
وی با اشاره به بروز خسارت در برخی جاده‌های شهرستان تصریح کرد: محور ارتباطی دهستان موگویی بسته، اما بلافاصله با تلاش نیرو‌های راهداری بازگشایی شد.
فرماندار کوهرنگ با اشاره به وارد شدن خسارت به پل دره رزگه دهستان موگویی گفت: نیرو‌های راهداری هم‌اکنون در حال ترمیم این مسیر موقت هستند.
اکبری یادآور شد: به‌دنبال بارش‌های اخیر ۱۶ گروه عملیاتی از جمعیت هلال‌احمر، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کوهرنگ راهنمایی و کمک به آسیب‌دیدگان به‌ویژه عشایر مناطق مختلف این شهرستان را برعهده داشتند.

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟