Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@06:05:21 GMT

پروژه های اجرایی تهران از این پس پنج بعدی طراحی می شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۰۴۸۰

پروژه های اجرایی تهران از این پس پنج بعدی طراحی می شود

پرویز قوامی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از نرم افزار BIM برای طراحی پروژه های عمرانی و اجرایی در کشورهای توسعه یافته اجباری است و بناست به صورت آزمایشی در استان تهران نیز اجرا شود.
وی یادآورشد: اجرای پروژه های عمرانی سال گذشته با مصوبه شورای فنی استان ساماندهی و به دست دستگاه هایی تخصصی سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قوامی نژاد اظهار داشت: مشکل پروژه های عمرانی در زمان اجرای آنها به دست دستگاه های غیر تخصصی بود که عمر مفید آنها به 20 تا 25 سال می رساند.
معاون نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: با گزارش های ارائه شده در شورای فنی استان، مصوب شد که این پروژه ها به دستگاه های تخصصی راه و شهرسازی و نوسازی و تجهیز مدارس واگذار شود.
وی خاطرنشان کرد: تهران نخستین استانی بود که وضعیت اجرای پروژه های عمرانی را ساماندهی و در نخستین گام اجرای آنها را به دستگاه های تخصصی واگذار کرد.
قوامی نژاد ادامه داد: در اقدام بعدی با همکاری دانشگاه های صنعتی شریف و علم و صنعت تفاهم نامه ای امضا و بر اساس مصوبه شورای فنی استفاده از نرم افزار BIM «مدل سازی اطلاعات ساختمانی» برای طراحی پنج بعدی پروژه های عمرانی الزامی شد.
معاون نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در این نرم افزار علاوه بر طراحی سه بعدی پروژه های عمرانی، زمان و هزینه مورد نیاز برای اجرای آنها اعلام می شود و مدیران می توانند بر اساس آن زمانبندی، برای رفع مشکلات احتمالی پیش روی پروژه ها اقدام کنند.
وی تصریح کرد: پیش از این به طور معمول پروژه ها طراحی و برای واگذاری به پیمانکار به مناقصه گذاشته و در حین اجرا مشکلات پیش رو مشخص می شد.
قوامی نژاد اضافه کرد: در برخی پروژه ها طراحی آنها نیاز به اصلاح داشت و اصلاح آن زمان اجرا را طولانی می کرد و در هزینه های نهایی نیز تاثیرگذار بود.
معاون نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: اکنون در کنار بهره گیری از این نرم افزار، آموزش نیروهای فنی و اجرایی دستگاه ها را نیز در دست اجرا داریم.
وی با بیان اینکه این نرم افزار به صورت آزمایشی ابتدا در استان تهران مورد استفاده قرار می گیرد، تاکید کرد: نتایج آن قابل اجرا در سایر استان هاست و برای تعمیم و اجباری کردن اجرای آن در کل کشور زمانبندی پنج ساله پیش بینی شده است.
قوامی نژاد گفت: میانگین اجرای پروژه های عمرانی در این استان به 9 سال می رسد و اغلب مشکلات از جمله تامین اعتبار و مسائل حقوقی مانع از اجرای به موقع آنها می شود.
وی از برگزاری دومین کنفرانس بین المللی مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) با مشارکت سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خبر داد و اظهارداشت: با هدف تدوین دستورالعمل BIM، برگزاری همایش ها، نشست ها و کنفرانس های متعدد می تواند به فرهنگ سازی استفاده از این فناوری در کشور کمک کند.
معاون نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: به همین منظور دومین کنفرانس BIM ایران با شعار « هوشمندانه طراحی کنیم، آگاهانه بسازیم» با حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تربیت مدرس به عنوان یک همکار راهبردی سازمان مدیریت در تاریخ 10 و 11 اردیبهشت ماه 98 برگزار می شود.
وی ابراز امیدواری کرد با اطلاع رسانی از روند تدوین دستورالعمل و روش اجرای BIM در این کنفرانس، قشر مهندسی کشور و ذینفعان پروژه های عمرانی از برنامه ها و اهداف سازمان مدیریت و برنامه ریزی در راستای کاهش هدر رفت سرمایه های ملی، و انسانی و مدیریت پروژه های عمرانی به روش های نوین آگاهی لازم را کسب کنند.
به گزارش ایرنا، حضور و سخنرانی اساتید مطرح داخلی و خارجی، سخنرانی مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، برگزاری پنل تخصصی در خصوص تدوین دستورالعمل اجرایی BIM در پروزه های عمرانی توسط این سازمان، ارائه نمونه های واقعی از پیاده سازی BIM در پروژه های مختلف، برپایی نمایشگاه تخصصی در زمین BIM ، کارگاه ها و مقالات علمی و ارائه سایر دستاوردهای مرتبط با فرآیند BIM از جمله مواردی است که در این کنفرانس ارائه خواهد شد،
علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به سایت www.bimconf.com مراجعه کنند.
تهرام/3001//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 دانشگاه علم و صنعت زمین سازمان برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی صنعت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیبه هراتی صبح امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند اجرای راه اندازی بزرگ‌ترین نخاله گاه تبریز در راستای ساماندهی و مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی شرق تبریز آغاز شده است.

وی افزود: با آغاز عملیات اجرایی تحویل زمین سه هکتاری بزرگترین نخاله گاه شرق تبریز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز، پروژه راه‌اندازی بزرگترین نخاله‌گاه در تبریز اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: برای همین منظور طی جلسه‌ای با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان، زمین مورد نیاز نخاله‌گاه شرق تبریز تحویل این سازمان شد.

هراتی تصریح کرد: این پروژه در مجموع شامل ۳۰ هکتار است که در فاز نخست سه هکتار برای بهره‌برداری و انجام مراحل اجرایی احداث نخاله اه شرق تبریز تحویل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز شد و انتظار می‌رود با احداث این نخاله‌گاه شاهد رعایت حقوق عامه شهروندان و عدم تخلیه نخاله‌ها و پسماندهای عمرانی و ساختمانی در حاشیه اتوبان‌ها و مسیل‌های رودخانه‌ها در حوزه شرق تبریز باشیم.

وی گفت: بیشتر فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی در منطقه شرق تبریز صورت می‌پذیرد و نبود یک محل به عنوان نخاله‌گاه در محدوده شرق موجب بروز مشکلات متعدد از جمله تخلیه نخاله در حریم و بستر آجی چای و حاشیه جاده‌های اصلی توسط ماشین‌های حمل نخاله می‌شد که نازیبایی‌های بصری و آلودگی محیط زیست را به دنبال داشت.

کد خبر 747804

دیگر خبرها

  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز