Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@09:07:33 GMT

کارگردان مطرح از اسکار شکایت کرد +عکس

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۰۵۷۸

کارگردان مطرح از اسکار شکایت کرد +عکس

به گزارش جام نیوز به نقل از بی بی سی فارسی، رومن پولانسکی از آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در آمریکا (اسکار) به دلیل اخراجش از این آکادمی شکایت کرد.

 

عضویت رومن پولانسکی و بیل کازبی، ستاره برنامه‌های تلویزیونی در اسکار، حدود یک سال پیش لغو شد. یکی از وکلای این کارگردان نامدار سینما گفت که آقای پولانسکی "بدون اخطار" و بدون این که به او فرصت پاسخگویی داده شود، از اسکار اخراج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سال گذشته تهدید به شکایت کرده بود.

 

اسکار پس از این شکایت در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخراج رومن پولانسکی منصفانه بوده و این تصمیم تغییر نخواهد کرد.

 

رومن پولانسکی جایزه اسکار بهترین کارگردان را در سال ۲۰۰۳ برای فیلم پیانیست دریافت کرد و علاوه بر آن، دو بار هم نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

   

آقای پولانسکی در سال ۱۹۷۷ پس از اعتراف به تجاوز، ۴۲ روز در زندان بود و پس از آن به اروپا گریخت و تلاش‌های دولت آمریکا برای استردادش به خاطر برخورداری او از تابعیت فرانسه و لهستان تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده است.

 

او یک یهودی است.

 

این اتفاق در سال ۱۹۷۷ در خانه جک نیکلسون هنرپیشه سینما و زمانی رخ داد که آقای نیکلسون خود در منزلش نبود.

 

سامانتا گایمر بعدها گفت که آقای پولانسکی را برای ارتکاب این جرم در ۴۰ سال پیش بخشیده است. اما قاضی دادگاه گفت که شهادت خانم گایمر نشان‌دهنده آسیبی است که به او وارد شده و عدالت درباره رومن پولانسکی باید اجرا شود.

 

آکادمی در زمان اخراج رومن پولانسکی و بیل کازبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: "اعضای آکادمی با در نظر گرفتن استانداردهای رفتاری این سازمان تصمیم به اخراج بیل کازبی بازیگر و رومن پولانسکی کارگردان گرفته‌اند. هیات مدیره آکادمی بر ضوابط اخلاقی که اعضا را ملزم به رعایت ارزش‌های آن و محترم شناختن شأن انسان‌ها می‌کند، تاکید دارد."

 

 

پولانسکی و سامانتا گایمر، دختری که در 13 سالگی مورد تجاوز این کارگردان قرار گرفت

 

 

به گزارش دویچه وله، پولانسکی، کارگردان بحث‌برانگیز فرانسوی – لهستان درصدد است از طریق دادگاه دوباره به عضویت اسکار درآید.

 

پولانسکی استدلال کرده که آکادمی قواعد خودش را زیر پا گذاشته، چون پیش از اعلام قبلی او را اخراج کرده است. او می‌گوید که او و وکلایش وقتی برای دفاع نداشته‌اند.

 

دویچه وله اخراج پولانسکی از سوی اسکار را اقدامی فوق العاده توصیف کرد.

 

پولانسکی در سال ۱۹۷۷ متهم شد در لس آنجلس دختری ۱۳ ساله را وادار به استفاده از نوشیدنی‌های الکلی و مواد مخدر کرده و سپس به او تجاوز کرده‌است.

 

حال باید پرسید: "چرا بیش از ۴۰ سال طول کشیده تا هالیوود تصمیم بگیرد که جرم تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله مادون شان و احترام انسانیت است؟" اگر چنین است که باید در هالیوود را بست. چرا که طی یک سال گذشته دهها گزارش از تجاوز به بازیگران و کارمندان زن هالیوود گزارش شد.

 

متعاقب آن جبنش می تو آغاز بکار کرد و زنان بسیاری از شرح مواردی پرداختند که منجر به تجاوز به آنها شده است. در این میان تنها 80 زن از بازیگران مطرح هالیوود علیه هاروی واینستین تهیه کننده بزرگ هالیوود طرح شکایت کردند.
 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اسکار دویچه وله رومن پولانسکی بی بی سی هالیوود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برهانی در آستانه ریاست دوباره آکادمی استقلال

کاپیتان پیشین استقلال مذاکراتی را برای عهده‌دار شدن ریاست آکادمی این باشگاه انجام داد.

به گزارش مشرق، آرش برهانی بازیکن پیشین استقلال مذاکراتی را با مسئولان این باشگاه برای برعهده گرفتن ریاست آکادمی انجام داد.

برهانی پیش از این هم سابقه مدیریت در آکادمی استقلال را داشته و با امیدهای این باشگاه به مقام قهرمانی کشور هم رسید.

مسئولان استقلال تا بزودی مدیر جدید آکادمی را مشخص خواهند کرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • پاپیروس دو هزار ساله‌ای که احتمالا راز «آرامگاه افلاطون» را فاش می‌کند (+عکس)
  • پیشنهاد به ژاوی: دستیار پپ را جای برادرت بیاور!
  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • هوش مصنوعی محل دفن افلاطون را کشف کرد
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • برهانی جانشین حاجیلو می‌شود؟!
  • برهانی در آستانه ریاست دوباره آکادمی استقلال
  • قوانین جوایز اسکار تغییر کرد