Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@02:03:49 GMT

واعظی: آمریکایی‌ها دنبال جنگ روانی علیه ما هستند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۰۷۹۱

واعظی: آمریکایی‌ها دنبال جنگ روانی علیه ما هستند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به اقدام اخیر آمریکا درباره مانع شدن از فروش نفت کشورمان گفت: آمریکایی‌ها دنبال جنک روانی علیه ما هستند. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: درجلسه امروز مهمترین بحثی که مطرح شد، درباره خباثت آمریکا در روز دوشنبه بود که اعلام کرد مانع فروش نفت ایران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنگنه: پرونده کرسنت در مرحله داوری است/ خواب آمریکا تعبیر نمی‌شوددولت موظف به اقدام متقابل دربرابر آمریکا شد

وی افزود: ما باید در جلسه دولت به این مسائل می‌پرداختیم و این دارای دو بعد مهم است. یکی بعد سیاست خارجی و نگاه یکسان ما به آن و از سوی دیگر درباره گزینه‌های مختلف ما که در گذشته گزینه‌های خود را برای شرایط مختلف تدوین کرده و  درباره آن فکر کرده بودیم و در بودجه 98 پیش بینی شده بود. از جمله اینکه اگر با برخی محدودیت‌ها مواجه شویم بتوانیم کشور را اداره کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: این کار محدودیت‌هایی برای اقتصادی برای ما به وجود می‌آورد ولی آنچه آنها بیشتر دنبال آن هستند جنگ روانی و تبلیغاتی است و ما از دوشنبه شاهد هستیم که اطلاع رسانی خوبی که صدا و سیما کرده و آگاهی مردم ما این بود که این کار خیلی جدی گرفته نشد و تاثیر آنچنانی هم در بازار ارز نداشته است، امروز صحبت کردیم که در داخل و خارج کشور چگونه برخورد کنیم. هم قوای سه‌گانه و همه نهادها باید دست‌به‌دست هم دهیم و برابر فشار آمریکا خود را آماده کنیم تا بتوانیم مقاومت کنیم،  این آخرین تلاش‌هایی است که آمریکا می‌کند و در یکسال گذشته هر چه در توان داشته انجام داده و کاری که قبل از 13 آبان بود، بعد از آن هم تاثیرگذار نبود.

واعظی ادامه داد: آنها فکر می‌کردند اگر نام سپاه را در لیست تروریست‌ها قرار دهند اتفاق بزرگی در ایران می‌افتد ولی اتفاقی نیفتاد و برعکس شد. آنچه دوشنبه اعلام کردند موجب همبستگی می‌شود و مردم مطمئن باشند که برنامه‌ریزی کرده‌ایم و دولت و قوا و نهاد‌ها تحت زعامت مقام معظم رهبری فعالیت می‌کنند.

وی درباره انتخاب سخنگوی دولت نیز تصریح کرد: هفته گذشته 4 نفر را در کمیته‌ای که رئیس‌جمهور فرمودند بررسی شد و 4 پیشنهاد و ایشان روی دو نفر از آنها خواستند با آنها صحبت شود.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

R1531/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط جلسات هیئت دولت دولت دوازدهم محمود واعظی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جلسات هیئت دولت دولت دوازدهم محمود واعظی جلسات هیئت دولت دولت دوازدهم محمود واعظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد

یک پایگاه آمریکایی به نقل از منابع مطلع ادعا کرده دولت جو بایدن ارسال محموله‌های حاوی دو نوع از بمب‌های هدایت‌شوند ساخت بوئینگ به اسرائیل را معلق کرده است.

به گزارش فارس، پایگاه پولیتیکو با گزارش این خبر به نقل از یک مقام آمریکایی و ۶ منبع مطلع دیگر مدعی شد که هدف از این اقدام ارسال پیام سیاسی به رژیم اسرائیل بوده است.

۶ منبع از جمله منابعی در کنگره آمریکا به پولیتیکو گفته‌اند واشنگتن هنوز با فروش «مهمات تهاجم مستقیم مشترک» و «بمب‌های کوچک‌قُطر» به رژیم اسرائیل موافقت نکرده است.

«مهمات تهاجم مستقیم مشترک» ابزارهایی برای تبدیل بمب‌های گرانشی غیرهدایت‌شونده به بمب‌های هدایت‌شونده هستند.

یک مقام دولت آمریکا گفت با آنکه دولت جو بایدن هنوز به طور رسمی فروش احتمالی این تسلیحات به اسرائیل را لغو نکرده اما با عدم انجام اقدامات لازم برای پیشبرد فروش آن قصد ارسال پیامی سیاسی به اسرائیل دارد.

رسانه آمریکایی مدعی شده که این نخستین بار از زمان آغاز جنگ غزه است که دولت بایدن فروش احتمالی سلاح به اسرائیل را به تأخیر انداخته است.

آمریکا از زمان آغاز جنگ در غزه اصلی‌ترین حامی اسرائیل بوده و به طرق مختلف از جمله از طریق ارسال کمک‌های تسلیحاتی به اقدامات جنگی رژیم مستقر در تل‌آویو کمک کرده است.

دولت بایدن علی‌رغم آنکه به شدت مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفته ترجیح داده به حمایت‌های خود از اسرائیل ادامه دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بایدن: در صورت حمله به رفح، به اسرائیل سلاح نخواهیم داد
  • ادعای مقام آمریکایی علیه ایران | لوید آستین: ارسال تسلیحات به اسرائیل متوقف شد
  • پیوند علم و سیاست در دانشگاه‌های ایران علیه صهیونیسم
  • شکایت تیک‌تاک از دولت آمریکا
  • کارشناس آمریکایی:‌ غرب باید با روسیه مذاکره کند
  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ